2022-07-25, 23:44
Medlem
Vi kan bara hoppas att alla på Krim som stöder Ukraina ska bli befriade från de ryska fascisterna.

https://euromaidanpress.com/2022/07/25/do-crimeans-await-liberation-from-russian-occupation/?swcfpc=1
Citera
2022-07-25, 23:45
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Nej ganska seriös och det är inget snack om att det är betydligt fler som pratar och förstår polska i Ukraina än de officiella siffrorna…

Haha, ’ganska’ seriösa? Funkar det för dig eller?

Själv lärde jag mig det finns stora områden på Antarktis med bördiga jordar.

Folk kan ju svara exakt vad som helst på Quora.
Citera
2022-07-25, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erik.Blodyx
Som sagt, svårt att bedöma, men knappast "nära noll". Dessutom är det oklart hur många som faktiskt väljer regimen i Kiev och dess narkoman till galjonsfigur framför Putin och krutgubben Lavrov.
Det handlar inte om bedömning, och ännu mindre att DU utav alla hemmasnickrande drömmare skall komma med den bedömningen. Det handlar dock om FAKTISKA och utav OBEROENDE källor(som inte hade/har något som helst intresse i att förvanska siffror om något sådant som folks vilja till tillhörighet) undersökt information. Du måste väl ändå förstå att när 30+ källor pekar på mer eller mindre samma resultat, men EN källa(din) pekar på en fullständigt annan uppgift, så handlar det inte längre om din bedömning i frågan, utan om vanligt jävla förstånd och bonnavett! Ta nu och tvätta av din yxa så att du är redo för strid när du hämtas in. För att undvika detta kan du ta din tuffa attityd och åka ner till fronten i Ukraina för att stödja dina bröder på den ryska sidan.....men vi vet ju hur du skulle te dig i ett sådant scenario, så det är nog bättre att du håller dig till likasinnade idioter på nätet ja. DVS, inte här eller i öppna SVENSKA forum, din jävla Bergling till tattare
Citera
2022-07-25, 23:50
Medlem
Citat:
Struntprat…
Ähh okej, ifrån Sheremetyevo till centrala Moskva såg man hus som var fallfärdiga. Såg ut som kåkstäder ifrån sydafrika typ. Det var skräp över hela tågbanan (runt kåkstäderna). Det var såklart stängsel som skulle hindra folk att gå runt tågspåren men dom var uppklippta.

Det var innan Moskva väll i Moskva var centrala delarna fantastiska. God mat, bra vodka. Kanske lite lite salt i maten för min del (men jag är kock o gillar mycket salt). Men annars bra.
När jag besökte vänner i radhusen utanför mosvkva var det tja vad ska man säga... man trodde husen skulle rasa när som. Gammal färg, rostigt och hissar som gnisslade satan när man åkte i dom. Det var roligt o spännande men inget jag direkt skulle vilja bo i.

Ska säga dok att det var en förort jag var i. Kanske är resten helt underbara 10+. Men efter att ha sett hur Ryska armen presterar tror jag nog mer på att dom flesta är så
Helt ärligt så finns det ju sån skit överallt med, miamis kåkstäder var hundra gånger värre.. Men å andra sidan behöver dom inte frysa iaf
Senast redigerad av EnIde 2022-07-25 kl. 23:58.
Citera
2022-07-25, 23:51
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnceUponACreek
Det handlar inte om bedömning, och ännu mindre att DU utav alla hemmasnickrande drömmare skall komma med den bedömningen. Det handlar dock om FAKTISKA och utav OBEROENDE källor(som inte hade/har något som helst intresse i att förvanska siffror om något sådant som folks vilja till tillhörighet) undersökt information. Du måste väl ändå förstå att när 30+ källor pekar på mer eller mindre samma resultat, men EN källa(din) pekar på en fullständigt annan uppgift, så handlar det inte längre om din bedömning i frågan, utan om vanligt jävla förstånd och bonnavett! Ta nu och tvätta av din yxa så att du är redo för strid när du hämtas in. För att undvika detta kan du ta din tuffa attityd och åka ner till fronten i Ukraina för att stödja dina bröder på den ryska sidan.....men vi vet ju hur du skulle te dig i ett sådant scenario, så det är nog bättre att du håller dig till likasinnade idioter på nätet ja. DVS, inte här eller i öppna SVENSKA forum, din jävla Bergling till tattare

Du förstår vad propaganda går ut på? Ju mer vi i väst skriver hur dåligt det går för Ryssland, desto färre vill ansluta sig till den ryska armén. Det vi skriver sprids till Ryssland. Det kanske är så att Ryssland förlorar just nu men jag tar inte media på orden för jag förstår deras syfte.
Citera
2022-07-25, 23:54
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
Ryssland importerar i dagsläget 50% av sina halvledare från Kina. Bara i dagarna rapporterades det att Kina har lyckats producera lika bra halvledare med lika små och fina noder som Taiwan och Sydkorea. Ryssland planerar att försöka storsatsa själva på halvledare.

Det finns väl i dagsläget inga kinesiska företag som väljer att levererar elektronik-komponenter till Ryssland. Var har du fått det ifrån?
Citera
2022-07-25, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Du förstår vad propaganda går ut på? Ju mer vi i väst skriver hur dåligt det går för Ryssland, desto färre vill ansluta sig till den ryska armén. Det vi skriver sprids till Ryssland. Det kanske är så att Ryssland förlorar just nu men jag tar inte media på orden för jag förstår deras syfte.
Frågar du mig om jag förstår vad propaganda går ut på? Awwwwww, vad snällt av dig att åtminstone fråga, så därför skall jag ge dig ett kortfattat och direkt svar - JA, DA! Psssssst, jag har bott,levt och arbetat MITT I DEN, så må jag fråga dig tillbaks - vet DU vad propaganda är?

EDIT - Att du använder Charlies nick så väl som omslag är en SKAM för ödmjuka öron!
Senast redigerad av OnceUponACreek 2022-07-25 kl. 23:59.
Citera
2022-07-25, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Haha, ’ganska’ seriösa? Funkar det för dig eller?

Ja, men jag gav ju dessutom fler källor på att den löjligt låga officella siffran på polsktalande i Ukraina är felaktig...
Senast redigerad av Nibiru2011 2022-07-26 kl. 00:03.
Citera
2022-07-25, 23:58
Medlem
Citat:
Knappast och default betyder inte konkurs…
Ja men enligt er så betyder defualt för Ukraina att de är i konkurs..
Citera
2022-07-26, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Det finns väl i dagsläget inga kinesiska företag som väljer att levererar elektronik-komponenter till Ryssland.

Tror du på det själv? Finns säkert hundratusentals distributörer och återförsäljare av elektronik i Kina. Lite svårt att hålla koll på allihop…
Citera
2022-07-26, 00:00
Medlem
Opaques avatar
" Kazakhstan is preparing an army to defend against Russia, a sharp $918 million military budget, and expanding cooperation with China and NATO, fearful of becoming next on the Kremlin’s list of geopolitical ambitions"

https://mobile.twitter.com/TpyxaNews/status/1551627751853068289?cxt=HHwWgsC4zYXOvogrAAAA

Obekräftad. Personligen tveksam till påståendet om Nato samarbetet, tills en google sökning gav att Kazakstan sedan 1992 haft samarbete med Natos olika underorganisationer som hjälpt till med utveckling i bl,a, försvarsfrågor

https://www.nato.int/cps/en/natohq/topics_49598.htm
Citera
2022-07-26, 00:03
Medlem
Citat:
Jag har aldrig sagt att Ukraina konkat! Däremot att detä ett tokkorrupt land….
Ryssland ligger efter på alla listor.
Nästa fråga?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in