2022-07-25, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Googlad1234
En kvalificerad gissning på att der rör sig om pundare alt psykisk ohälsa. Fast det ena behöver inte utesluta det andra då man förfaller rätt sjuk i huvudet om man skadar sitt barn!
Men kan förstå att det slinter om det skriks nonstop i 7h och allt man vill ha är tystnad. Fast vägen dit är aningen kortare än för vissa.

Är det pundare är vägen dit mycket kortare! Även om man har en depression eller förlossningsdepression/ångest.

Hoppas barnet klarar sig utan men för livet. Brutna ben läker men hjärnskador är svårare.
Citera
2022-07-25, 18:55
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sarbeb
Ja Nyköpingspolisen har Trosa i sitt distrikt. Finns ingen lokal polisstation i Trosa.

Inte i tätorten Trosa, men rätt säker på att det finns ett kontor i Vagnhärad - som ju ligger i kommunen.
Citera
2022-07-25, 18:57
Medlem
Det var detta fallet jag refererade till, att det inte ska sluta på samma vis

https://www.flashback.org/t3388506p75
Citera
2022-07-25, 19:10
Medlem
sunny5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Inte i tätorten Trosa, men rätt säker på att det finns ett kontor i Vagnhärad - som ju ligger i kommunen.
Det gör det men det är oxå stängt 24/7 i princip....Bara öppet på Onsdagar 10-17....Mer som en hittegodsavdelning =)
Senast redigerad av sunny5 2022-07-25 kl. 19:13.
Citera
2022-07-25, 19:13
Medlem
Chariters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sarbeb
Imorse pratades det om en trafikolycka mellan Trosa och Vagnhärad (Torstorp) och att ambulanshelikopter var tillkallad. Men det kanske inte var en trafikolycka. Om jag förstod tiden rätt som det pratades om var det ca 06:30.. Trafiken stod still.

Det har inte stått något i lokaltidningen, sn.se, om någon trafikolycka. SN brukar annars vara väldigt snabba på att skriva om trafikolyckor.

När jag såg denna rubrik i Aftonbladet anade jag direkt att det var Trosa och händelsen imorse, för att det varit så tyst om ”trafikolyckan”..

Kan det vara så att föräldrarna kört onyktra med bebis i bilen utan babyskydd….?
Citera
2022-07-25, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chariter
Kan det vara så att föräldrarna kört onyktra med bebis i bilen utan babyskydd….?

Nej enligt aftonbladet lät det som de varit på en adress.
Citera
2022-07-25, 19:16
Medlem
sunny5s avatar
Citat:
Polis brukar vara på plats vid trafikolyckor.... Men nu var det ambulanspersonal som tillkallade polis.
Citera
2022-07-25, 19:18
Medlem
Kan vara många anledningar, tex krock och barnet obältat. Barnet svårt skadat och föräldrarna grips för vållande till kroppsskada eller liknande.

Behöver inte vara knarkare etc 🤷🏼‍♀️
Citera
2022-07-25, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sunny5
Polis brukar vara på plats vid trafikolyckor.... Men nu var det ambulanspersonal som tillkallade polis.

Yes och kriminaltekniker har jobbat där hela dagen enligt aftonbladet. Synnerligen grov misshandel - knivskuren?
Citera
2022-07-25, 19:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Troian

Ja ok.
Citera
2022-07-25, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnadGardin
Kan vara många anledningar, tex krock och barnet obältat. Barnet svårt skadat och föräldrarna grips för vållande till kroppsskada eller liknande.

Behöver inte vara knarkare etc 🤷🏼‍♀️

Fast det var i bostaden, ingen trafikolycka enligt aftonbladet. Är det ett spädbarn som blivit så illa däran så är det troligen pundare om båda utfört misshandeln.. det får utredningen påvisa.
Citera
2022-07-25, 19:23
Avslutad
Citat:

Ingen aning. Jag tänker att den trafikolycka jag hörde om kanske inte var en trafikolycka utan vägen var avstängd av annan anledning i samband med det här fallet?!

Platsen som nämndes var iaf Trostorp men det kanske inte heller är helt säkert. Jag hörde att bilar hade vänt och kört ut från Trosa via Västerljung. Så det kan ju vara så att man antagit att det var en trafikolycka eftersom att det var stopp i trafiken. Vägen kanske var avstängd pga av annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in