Citat:
Ursprungligen postat av
Flickpojken
Sakfrågan? Jag kan berätta mer om vad du inte förstår om sakfrågan. De gränslöst naivt att föreställa sej att militären och ordningsmakt belägrat förorterna, stänger av vatten i väntan på att få in med tungt artilleri och krossa oppositionen med sina överlägsna stridskrafter.
Inte heller "vinner" den oppositionella parten inbördeskrig pa de satt du och många andra föreställer er.
Vanligen växer den paramilitära organisationen fram tills en punkt när en stadskupp kan genomföras. Inna de sker har organisationen infiltrerat myndigheter samt i allmänhet redan kuvat en stor del av civilsamhället
Kan du ge oss ett enda exempel på en lyckad, militär, statskupp i ett västerländskt samhälle utan stora ytor av vildmark där den paramilitära rörelsen kan gömma sig?
Tillägg: Jag nöjer mig egentligen med en framgångsrik statskupp på militär väg i ett västerländskt samhälle.
Vidare var det du som i trådstarten skrev uteslutande om militär förmåga. Att du nu vill flytta målet gör inte ursprungsargumentet mindre världsfrånvänt.
Oaktat allt detta så har du fortfarande inte kommit med ett enda argument till stöd för att dessa gäng skulle kunna upprätta fungerande försörjningslinjer. Var ska de tunga vapnen komma från menar du? Eller är du av åsikten att de ska skjuta AK47 mot flyget och kasta handgranater mot stridsvagnar?
Det du nu beskriver är inte ett inbördeskrig för övrigt, det är en kupp. Vilket av naturliga skäl är två vitt skilda saker. En militärkupp är även det helt uteslutet, av ovan nämnda anledningar. Du får nog fundera ett par varv på vad din uppfattning egentligen är samt hur det ska fungera, för byter du fot var och varannan kommentar blir det ju bara löjligt.