Citat:
Ursprungligen postat av
Observerare
Så du menar alltså att Ahmed har rätt till ÄFS i utlandet?
Du är inte särskilt observant trots ditt nick. Jag skrev i mitt första inlägg nedanstående:
"ja i teorin. I praktiken räcker det att skriva sig i brushans lägenhet dit posten kommer och som brushan tar hand om.
Eller så har man en eller två lägenheter där mannen är skriven i den ena och kvinnan i den andra. Detta på grund av en "skilsmässa" så att båda kan få bostadsbidrag. Dessitom hyr man ut den ena till andra migranter och därmed har maximerat både sina svarta inkomster samt statens bidrag.
Sådana manövrar har regeringar de sista trettio åren tillåtit och detta utan att den hederlige svensken reagerat utan glatt har röstat på sossarna, folkpartiet och moderaterna samt centern och Kd"
Du tror väl inte att bara för att det är lagstiftat så gör Ahmed som lagen säger. Jag beskrev hur lagen kringås av Ahmed och hans vänner.
Sedan vad det gäller Äfs så raljerade jag över de svenska reglerna som lyfter ett argt pekfinger åt Ahmed.
"HaHaHa, "Om du tänker vara utomlands under en längre tid än tre månader, eller om du regelbundet vistas utomlands, ska du därför anmäla detta.”
Ja deras solidaritet med Sverige är ju stark, hahaha."
Observera att jag inte har gett någon uppfattning att jag tycker Ahmed har rätt till Äfs vare sig inom EU eller utanför.
Jag är även tveksam till Äfs inom Sverige men man kanske måste acceptera detta för i annat fall blir det kommunen och dess invånare som får ta smällen. Staten bör ta sitt ansvar här om någon, eftersom det är dom som gett Ahmed med vänner tillstånd att komma hit.