2022-07-24, 15:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Växjö värvar från italienska ligan.
https://www.expressen.se/sport/hocke...eriterad-back/
hahaha
Citera
2022-07-24, 16:21
Medlem
MitchRapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trumpisking
hahaha

Kan bli en legendarisk värvning.

Föräldrarna har hela 6 SC och en OS-medalj under bältet så då är det ju läge för sonen med några LEMAT!
Senast redigerad av MitchRapp 2022-07-24 kl. 16:59.
Citera
2022-07-24, 18:24
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
och Jocke tackat nej till skambud

bläääh jävla snål budget satsning
Du skrev väl att Oscar Lindberg var klar för ett par år sen? Vad du än skriver så går det ju inte att lita på. När dessutom Erik Forsell sagt att spelarbudgeten är högre än förra säsongen och inget av nyförvärven har jätte-löner, så säger det emot din snål budget satsning kommentar.
Citera
2022-07-24, 19:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Du skrev väl att Oscar Lindberg var klar för ett par år sen? Vad du än skriver så går det ju inte att lita på. När dessutom Erik Forsell sagt att spelarbudgeten är högre än förra säsongen och inget av nyförvärven har jätte-löner, så säger det emot din snål budget satsning kommentar.
det finns ju bara en forwardplats kvar, tror du alltså Skellefteå kommer värva en superstar till den platsen och betala 300k i månadslön??

det blir ingen Jocke iallafall, det kan jag slå vad om 1 miljon
Senast redigerad av trumpisking 2022-07-24 kl. 19:16.
Citera
2022-07-24, 19:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Kan bli en legendarisk värvning.

Föräldrarna har hela 6 SC och en OS-medalj under bältet så då är det ju läge för sonen med några LEMAT!
Tja han gjorde ju några matcher i NHL för 5 år sedan, men platsar inte ens i AHL numera, spelar i Alpligan utan att dominera, märklig värvning
Citera
2022-07-24, 19:40
Medlem
MitchRapps avatar
Citat:
Tja han gjorde ju några matcher i NHL för 5 år sedan, men platsar inte ens i AHL numera, spelar i Alpligan utan att dominera, märklig värvning

Finns många som inte gjort några nhlmatcher. Kiiskinen,Rosen, Emil Pettersson Martin Lundberg men ändå gjort det bra i Växjö. Jag bryr mig inte om de spelat i NHL eller inte utan vad de bidrar med i mäktiga Växjö. För nu är det ju Edmonton eller Colorado Växjö möter utan dussinlag som SilverAIK, Luleå och Lillebror-71 osv.

Du menar som Joel Persson som inte ens platsade i Allsvenskan. H Evertsson har gjort några märkliga värvningar men också några av de bästa fynden. Den här backen är bara till för att stänga ner spel. Återstår att se om han kan ta den roll i ett tredje backpar. Om inte han levererar får väl H.Evertsson utnyttja hans fars kontakter. Håller med om att han inte imponerar på pappret.

Mitt största problemet är om han gett upp nhldrömen och reser runt med familjen för att få erfarenheter. Många äldre spelare och hemvändare skriver ju långa kontrakt bara för att få spela sista åren. Allt beror ju på han är.
Senast redigerad av MitchRapp 2022-07-24 kl. 20:08.
Citera
2022-07-24, 20:30
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
det finns ju bara en forwardplats kvar, tror du alltså Skellefteå kommer värva en superstar till den platsen och betala 300k i månadslön??
Nej. jag tror att om Jocke VILL spela så spelar han och att den ''sista'' forwardsplatsen är hans.
Citat:
det blir ingen Jocke iallafall, det kan jag slå vad om 1 miljon
Ok
Citera
2022-07-24, 20:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Nej. jag tror att om Jocke VILL spela så spelar han och att den ''sista'' forwardsplatsen är hans.

Ok
tror du Jocke är villig att gå ner från ca 1,8 milj i årslön till 700k ? Otroligt förolämpande
Citera
2022-07-25, 01:34
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
tror du Jocke är villig att gå ner från ca 1,8 milj i årslön till 700k ? Otroligt förolämpande
Jag tror inte att Jocke är utvecklingsstörd och är väl medveten om att även om han är en bra SHL spelare är han inte fortfarande den bästa.
Citera
2022-07-25, 12:04
Medlem
Och där var det klart att Teddan stannar i fbk 4 år.
Gissningsvis är det utan outklausuler eftersom att fbk löst honom från hans ryska kontrakt.
Citera
2022-07-25, 12:05
Medlem
Clay Allisons avatar
Theodor Lennström förlänger med Färjestad. Kontraktet är på 4 år. Gött
Citera
2022-07-25, 12:09
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wabbit
Och där var det klart att Teddan stannar i fbk 4 år.
Gissningsvis är det utan outklausuler eftersom att fbk löst honom från hans ryska kontrakt.

Det där med outklausuler är egentligen bara ren formalia. Vill NHL ha en spelare från SHL så löser dom det. Men gött med Teddan!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in