2004-02-25, 16:08
Medlem
hansahooligans avatar
Funderar på att köpa denna nya Edition av filmen, det står att det ska vara 1,5 tim. extra matrial, någon som vet vad det är?
och skall jag köpa denna även om jag redan har den andra varianten?
Citera
2004-03-01, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hansahooligan
Funderar på att köpa denna nya Edition av filmen, det står att det ska vara 1,5 tim. extra matrial, någon som vet vad det är?
och skall jag köpa denna även om jag redan har den andra varianten?

Verkar som om det inte är något nytt inklippt i filmen i sig, utan på en separat skiva...
http://www.dvdjournal.com/reviews/r/romperstomper.shtml

Köpa eller inte? Vet icke. Döm själv. Jag kommer nog att köpa den.

//Hickmott
Citera
2005-10-31, 21:46
Medlem
blåbolls avatar
Romper Stomper (1992)

Kommer ihåg att Russell Crowe spelade nazist och hans gäng spöar gulan ur kineserna. Sanslös action!

//Blå
Citera
2005-10-31, 21:49
Medlem
chrilLs avatar
Romper Stomper
Citera
2005-10-31, 23:00
Medlem
blåbolls avatar
Tackar för snabbt svar

//Blå
Citera
2005-10-31, 23:01
Medlem
chrilLs avatar
alltid redo som du ser
Citera
2005-10-31, 23:01
Medlem
Un Perros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blåboll
Kommer ihåg att Russell Crowe spelade nazist och hans gäng spöar gulan ur kineserna. Sanslös action!

//Blå

Kineserna spöade även brunan ur nazisterna, om jag inte missminner mig. Galen film, men bra!
Citera
2005-11-01, 00:03
Medlem
Bruce Waynes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Un Perro
Kineserna spöade även brunan ur nazisterna, om jag inte missminner mig. Galen film, men bra!
Där fick vi lite välbehövlig balans i tråden.

Ändrar i topic då filmen hittats.

Mvh
Bruce Wayne
Citera
2005-11-01, 12:13
Medlem
Solitaires avatar
Någon som känner till nån liknande film? Mycket våld, skinheads och avsaknad av en massa moraliserande.
Citera
2005-11-01, 13:06
Medlem
Kuggarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solitaire
Någon som känner till nån liknande film? Mycket våld, skinheads och avsaknad av en massa moraliserande.

Tycker du verkligen att filmen helt saknar moraliserande? Det är ju ändå så att en kille vill ut ur gänget. Samt att skinnhuvena får på nöten för sitt beteende..
Citera
2005-11-01, 20:57
Medlem
Un Perros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kuggarn
Tycker du verkligen att filmen helt saknar moraliserande? Det är ju ändå så att en kille vill ut ur gänget. Samt att skinnhuvena får på nöten för sitt beteende..

Du menar att det är overkligt att gulingarna hämnas på skinnbollarna? Att någon vill ur det vettlösa våldet eftersom han blir kär?

Herrejösses människa, om du tycker Romper Stomper är moraliserande så har du definitivt hängt för länge på FB.

Notera att avhopparen aldrig gör avkall på sina åsikter, eller får dåligt samvete gentemot gulingarna.

Du kan omöjligt ha sett filmen.
Citera
2005-11-01, 21:10
Medlem
Bruce Waynes avatar
Jag tycker att Romper Stomper var en uppfriskande film utan moraliserande, filmskaparna låter oss åskådare bilda vår egen uppfattning utan pekpinnar.

Att kalla det för "action" är rent orättvist mot filmen, det är ett drama i den tyngre skolan. Russel Crowe spelar en av de mer obehagliga karaktärer som setts på en filmduk. Finns inga hjältar i den filmen och slutet är allt annat än lyckligt, även om det kan verka som det på ytan.

Ändrade i topic då tråden nu är mer av diskussion kring filmen.

/BW
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in