2022-07-24, 19:05
Medlem
Helvete vad pinsamt lite publik det är. Visst det är tidigt pass men det är ju ändå VM
Citera
2022-07-24, 19:24
Medlem
welcometorealitys avatar
Alhaji Jeng har hoppat lika högt som Armands farsa Greg som bäst 5.80 utomhus, lite onödig fakta.
Citera
2022-07-24, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Norrmannen har en hel del att förbättra när det gäller sin häckteknik.
Jodå, men han gjorde nog ett lite svagare lopp än väntat. Men han är väl annars en förstadagare och bör tappa några placeringar.
Citera
2022-07-24, 19:33
Medlem
Alkibiadess avatar
Ohlsson har verkligen inte koll.

Var det inte övertramp på Uibos första kast?
Citera
2022-07-24, 19:53
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sportnorden12345
Kajsa deklarerade just i en intervju att hon älskar gång och "Persy"

Ja och det finns det flera som gör utan att vara förbundskapten i friidrott exklusive gång. Perseus går hem överallt.
Citera
2022-07-24, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia
Hoppar in i den fria idrottens värld. Det är väl gång-bart?
Ser att det är 35km, när slopade de den gamla hederliga femmilen?
Du menar att dom gått för långt med nerkortandet?

Angående problem med reaktionstider på löpgrenarna så är väl lösningen att dom inför mekaniska startburar som i SkiCross och parallellslalom, dom krånglar aldrig.

Angående dom svävande japanarna i gången(fick mig att tänka på Link när han ränner runt med dom där gosetofflorna på fossingarna som får han att sväva i OOT) så har det väl funnits skor med blinkande lampor i över 20år nu, borde man inte kunna bygga in sensorer och snöra ihop skorna med bluetooth så dom känner av om båda saknar marktryck samtidigt, varvid dom börjar blinka rött när man fuskar? Skulle spara in pengar på utbildade domare längs banan, vilken okunnig prao-elev som helst skulle kunna sätta en post-it i pannan på fuskarna när den ser blinkande dojor. Får ju iofs bli en nattgren då så man ser blinket, men det brukar väl vara önskvärt i gång pga värmen.
Citera
2022-07-24, 20:31
Medlem
welcometorealitys avatar
Perseus Karlström kan i framtiden tvingas tävla om VM-medaljer på våren eller hösten.

Det internationella friidrottsförbundets ordförande Sebastian Coe har nämligen öppnat för att gång och maraton kan kastas ut från VM.

– Det vore fruktansvärt, säger förbundskapten Kajsa Bergqvist.

– Ren idioti, säger Siv Karlström, tränare och mamma till Perseus.

källa/ kvällsblaskan.
Citera
2022-07-24, 20:42
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pumahunter
Angående dom svävande japanarna i gången(fick mig att tänka på Link när han ränner runt med dom där gosetofflorna på fossingarna som får han att sväva i OOT) så har det väl funnits skor med blinkande lampor i över 20år nu, borde man inte kunna bygga in sensorer och snöra ihop skorna med bluetooth så dom känner av om båda saknar marktryck samtidigt, varvid dom börjar blinka rött när man fuskar? Skulle spara in pengar på utbildade domare längs banan, vilken okunnig prao-elev som helst skulle kunna sätta en post-it i pannan på fuskarna när den ser blinkande dojor. Får ju iofs bli en nattgren då så man ser blinket, men det brukar väl vara önskvärt i gång pga värmen.

Jo, det skulle gå att lösa tekniskt men som jag förstått det så har man inte viljat gå åt det hållet i gångsporten.
Citera
2022-07-24, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Perseus Karlström kan i framtiden tvingas tävla om VM-medaljer på våren eller hösten.

Det internationella friidrottsförbundets ordförande Sebastian Coe har nämligen öppnat för att gång och maraton kan kastas ut från VM.

källa/ kvällsblaskan.
Tydligen en följd av global uppvärmning. Blir för varmt för att gå och springa långt. Blir väl till att sluta med flygsemestern och slippa söndagsbiffen för att rädda grenarna.🤔
Citera
2022-07-24, 20:44
Medlem
Jag blev rädd och skämdes samridigt när jag såg Perseus Karlströms bronsintervju jag kunde inte titta klart utan bytte kanal. Är han rätt i skallen? Röker han på?

Men bortsett från intervjun så var det bra gjort av honom. Grattis till bronset!

Lite löjligt att SVT och Kajsa Bergkvist överdriver hur glada och stolta de är. Knappt nån som bryr sig om gång tidigare. Nu är de de enda medaljer vi fått hittills då är det plötsligt så jävla STORT och alla på SVT sport hyllar och älskar gång (säger de).
Gång är en av de dummare och tråkigaste sporterna att titta på och utöva.
Citera
2022-07-24, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality

källa/ kvällsblaskan.

Vad bryr sig Bergqvist om det? Gång är inte ens med i svenska friidrottsförbundet och hade han inte tagit medaljer hade hon skitit fullständigt i gång.
Citera
2022-07-24, 20:48
Medlem
Humoristns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjungelJumbo
Jag blev rädd och skämdes samridigt när jag såg Perseus Karlströms bronsintervju jag kunde inte titta klart utan bytte kanal. Är han rätt i skallen? Röker han på?

Men bortsett från intervjun så var det bra gjort av honom. Grattis till bronset!

Lite löjligt att SVT och Kajsa Bergkvist överdriver hur glada och stolta de är. Knappt nån som bryr sig om gång tidigare. Nu är de de enda medaljer vi fått hittills då är det plötsligt så jävla STORT och alla på SVT sport hyllar och älskar gång (säger de).
Gång är en av de dummare och tråkigaste sporterna att titta på och utöva.

Alltså han har just gått i hög fart i 35 km. Det är också varmt. Alltså slut och med vätskebrist. Det gör att hjärnan inte alltid funkar så bra.
Ehuru - det ena utesluter ju inte det andra. För nog är en lite knäpp i huvudet om en håller på med gång som sport - så 50% rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in