Citat:
Ursprungligen postat av
hemvandaren
Så vad du menade med ”sluta nu! Ryssland har aldrig vägrat något” var att ”du har rätt! Ryssland i många fall absolut vägrat att exportera gödsel”…
Tack för klargörandet.
Inte gödsel vad jag vet. Och det där med exportförbud till "unfriendly countries" var mest varm luft vad jag förstår.
Grejen är den att man nog inte förstod vilka konsekvenser sanktionerna mot Ryssland skulle föra med sig. Idén att isolera Ryssland från omvärlden misslyckades också då varken Syd- & Mellanamerika eller Afrika var med på det. Inte heller Indien och de flesta länderna i Asien. Tyvärr berör SWIFT all handel och jag tror även där att figurer som von der Leyen och andra inte ägnade en tanke åt länderna utanför den västra hemisfären.
Hursomhelst, Ryssland har inte visat sig omöjliga ens mot "unfriendly countries" och fortsatt exportera olja, gas och andra viktiga saker som väst inte kan vara utan trots idoga försök från väst att sabotera handeln.
Intressant att den Afrikanska unionens synpunkter fick genomslag den här gången.
Har hört att Airbus ska börja leverera reservdelar till Ryssland. Bara rykten dock.