2022-05-19, 08:46
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Det enda som oroar mig är mitt utlämningsställe för Systembolaget som får leveranserna av Postnord men löser dom det med hemkörning till vettigt pris så är det ok.
Som det är nu är t.o.m. plastpåsarna gratis
Citera
2022-05-19, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PreciousCobra
Att hämta paket med hjälp av bankID är redan verklighet för många. Det tror jag inte är något problem, det finns känsligare saker där bankID kan användas, exempelvis kontotransaktioner.
Kan och måste är dock verkligen olika saker. BankID är ett komplement.

Det finns ingen med ett uns kompetens, som förstår ett skit om teknik överhuvudtaget, som skulle tycka att det var annat än en fullkomligt idiotisk ide att använda BankID som lösning/fallback snarare än som komplement.

Men så drivs inte det moderna samhället av folk som kan något om någonting alls heller. Showen går vidare tills den inte gör det längre.
Citera
2022-07-23, 21:43
Medlem
Det har stått en paketbox vid min fastighet i över ett års tid, men inget av mina 30+ försändelser har hamnat i skåpet. Istället så har jag alltid varit tvungen att åka till en ICA butik som är postombud i mitt område. Vad är meningen med paketboxar om de inte används?
Citera
2022-07-24, 00:06
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alibabbla
Det har stått en paketbox vid min fastighet i över ett års tid, men inget av mina 30+ försändelser har hamnat i skåpet. Istället så har jag alltid varit tvungen att åka till en ICA butik som är postombud i mitt område. Vad är meningen med paketboxar om de inte används?

du måste själv välja det som alternativ var det ska skickas till, standard är ombud om inget annat finns. lär bli standard i framtiden men änsålänge dröjer det nog.
Citera
2022-07-24, 09:55
Medlem
BonerBatmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Varför inte? Gängen hänger redan i centrala delar, ganska lätt med en kommunikationskedja där potentiella offer pekas ut. Iom att pengar endast ska bli tillåtna digitalt så blir fysiska objekt än mer attraktiva. Så, kommer det nya systemet innebära fler eller färre rån?
Med den logiken hade de redan ockuperat varenda meter utanför elektronik- och klock-handlare. Men nu gör dom inte det. Jag förstår det i teorin men i praktiken skulle det aldrig funka. Kan vara i princip vad fan som helst i paketen snittvärdet lär inte vara mer än 200kr per paket.
Citera
2022-07-24, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
du måste själv välja det som alternativ var det ska skickas till, standard är ombud om inget annat finns. lär bli standard i framtiden men änsålänge dröjer det nog.

Det har inte funnits någon valfrihet under mina beställningar. Jag misstänker att det rör sig om en tilläggstjänst som kostar pengar.
Citera
2022-07-24, 13:48
Medlem
Ichwills avatar
Det roliga är att det kostar mer att få den till Postnords egna boxar än att hämta ut paketet från min lokala ICA.
Citera
2022-07-24, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ichwill
Det roliga är att det kostar mer att få den till Postnords egna boxar än att hämta ut paketet från min lokala ICA.

Väldigt konstigt med tanke på att postombudet får ut en ersättning av PostNord, men paketboxarna bekostas av fastighetsägaren.
Citera
2022-07-24, 15:17
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Väldigt konstigt med tanke på att postombudet får ut en ersättning av PostNord, men paketboxarna bekostas av fastighetsägaren.
När jag skulle välja paketbox så skulle det bli 39 kr dyrare än att hämta ut paketet från Ica.
Citera
2022-07-24, 15:54
Medlem
Citat:
När jag skulle välja paketbox så skulle det bli 39 kr dyrare än att hämta ut paketet från Ica.

Postnord redovisade ett vinstras på 59 procent för årets andra kvartal jämfört med motsvarande kvartal i fjol, så jag antar att avgifterna för MyPack Collect ska täcka upp en del av förlusterna. Jag är snål och tycker inte att det är värt 39 kr för att slippa gå till ICA.
Citera
2022-07-24, 15:59
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Postnord redovisade ett vinstras på 59 procent för årets andra kvartal jämfört med motsvarande kvartal i fjol, så jag antar att avgifterna för MyPack Collect ska täcka upp en del av förlusterna. Jag är snål och tycker inte att det är värt 39 kr för att slippa gå till ICA.
Jag har närmare till Ica än till boxen, men med boxen behöver jag inte tänka på öppettider.
Citera
2022-07-24, 17:02
Medlem
Citat:
Jag har närmare till Ica än till boxen, men med boxen behöver jag inte tänka på öppettider.

Min ICA butik har öppet mellan 7-22 varje dag och jag behöver ändå gå dit ett par gånger i veckan för att handla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in