2022-07-24, 10:47
Avslutad
2004 försökte Carlsberg beröva oss Pommac, men med femtio tusen man tvingade vi dem till reträtt. Än idag firar vi nyår med korkförseglad magnum-pommac till minne av revolutionen.
Citera
2022-07-24, 11:02
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retsina
Champis är godare tycker jag. Pommac är lite torr och fjantig.

Pommac innehåller bland annat äppel- och hallonjuice från koncentrat. Extraktet mognad i tre månader på ekfat.
Pommac är lite mer kvalité.
Citera
2022-07-24, 11:17
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av runx
2004 försökte Carlsberg beröva oss Pommac, men med femtio tusen man tvingade vi dem till reträtt. Än idag firar vi nyår med korkförseglad magnum-pommac till minne av revolutionen.
Fucking dansker!
Citat:
Ursprungligen postat av kansascityshuffle
Pommac innehåller bland annat äppel- och hallonjuice från koncentrat. Extraktet mognad i tre månader på ekfat.
Pommac är lite mer kvalité.
Det vet jag. Men jag föredrar champis, mer friskare smak och inte så torr som pommac.
Citera
2022-07-24, 11:36
Medlem
jesussugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retsina
Fucking dansker!

Det vet jag. Men jag föredrar champis, mer friskare smak och inte så torr som pommac.

Finns champis kvar?
Citera
2022-07-24, 11:40
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jesussuger
Pommac har aldrig varit en dryck man köpt, samt en dryck man aldrig har gillat eller har hatad. Jag köpte sällan pommac när jag va yngre, mycke pga att smaken va lite konstig. Man såg pommac som en dryck för äldre

Men så igår när jag va och handlade så såg jag att det fanns pommac i 33cl så jag kunde inte hålla mig. Köpte 3 burkar enbart för nostalgi, öppnar 1 direkt jag lämnat affären och fy fan va god den. Inte druckit pommac på säkert 15 år

Vad säger ni panelen? är pommac en god eller äcklig dryck?
Det är en okej läsk. Fungerar vid sitt givna tillfälle. Ogillade dock att de drog ner på volymen och höjde priset.

Men godare ändå är hawaii, och den finns lyckligtvis fortfarande kvar, om än i annat namn & företag. Hittade den & hamnade direkt på memory lane.
Citat:
Finns champis kvar?
På nästan alla butiker, ja.

Vad som däremot inte finns kvar är black orange eller tropisk mango...
Edit; Fasiken, black orange finns! Även i gamla märket, wow.
https://www.xn--smgodis-fxa.se/p/mac-black-orange-50cl-drycklask/
Får överväga ett köp...
Senast redigerad av GoUoD 2022-07-24 kl. 11:52.
Citera
2022-07-24, 12:11
Medlem
zepofans avatar
Citat:
1.4L? har dom snålat med 1DL
Det är mer än tio år sedan vissa stora läskflaskor krympte till 1,4 liter, så någon nyhet är det knappast.
Citera
2022-07-24, 13:45
Medlem
immenhusens avatar
Pommac är en av de få läskedrycker jag fortfarande dricker när jag lyxar till det med just läsk (eller Trocadero när Pommac ej finns tillgängligt). Den har dessutom ständigt en given plats som alkoholfritt alternativ hemma hos mig i samband med mottagningar o.s.v., i stället för de vidriga drycker vi i Sverige kallar för ”cider”. Champis är dock för söt och har aldrig egentligen varit ett substitut för mig.

/AI

PS; jag kommer väl ihåg när Carlsberg köpte upp och skulle lägga ned Pommac i början av 00-talet. Givetvis var jag en av dem som skrev under protestlistan.
Citera
2022-07-24, 13:51
Medlem
Champis är klart godare och friskare smak.
Citera
2022-07-24, 13:59
Avslutad
Pommac är väldigt god! Synd att den är så svår att få tag på om man inte vill köpa magnumflaskor bara.

Alla drickor i det segmentet är för övrigt fina. Champis, Trocadero och Portello är alla fantastiska drycker där favoriten just för stunden varierar.
Senast redigerad av trazke 2022-07-24 kl. 14:01.
Citera
2022-07-24, 14:06
Moderator
Kraftkarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Pommac är väldigt god! Synd att den är så svår att få tag på om man inte vill köpa magnumflaskor bara.

Alla drickor i det segmentet är för övrigt fina. Champis, Trocadero och Portello är alla fantastiska drycker där favoriten just för stunden varierar.

Pommac finns på 1,4 liters flaskor och 33cl aluminiumburk. I Norge finns en liknande variant som kallas Champagnebrus, föredrar den.
Citera
2022-07-24, 14:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kraftkarl
Pommac finns på 1,4 liters flaskor och 33cl aluminiumburk. I Norge finns en liknande variant som kallas Champagnebrus, föredrar den.
Jo jag vet. Men ICA har den inte i sitt centrala sortiment och jag handlar yttterst lite utanför Ica.
Citera
2022-07-24, 14:16
Medlem
Pommac är riktig god faktiskt och helt klart underskattad.
Den är trevlig till fest också för de som ska vara nyktra.

Om ni inte har den i er butik, prata med personalen så listar dom den som efterfrågad av kund och så tar dom säkert in den, speciellt om fler säger till att dom är intresserade. Det kan man göra med alla varor.
Det har jag gjort tillsammans med en vän och dom införde varan i sortimentet. Först på "prov" och sedan blev den permanent.
Senast redigerad av Shickablaow.Waowai 2022-07-24 kl. 14:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in