2022-07-24, 09:04
Avstängd
DrunkenZealots avatar
Hej,
har en rejäl pjäs till mage, inget man skojar bort sådär.

Gillar ju såklart öl, men ölen sätter sig på direkten på magen verkar det som. Så vad skall man göra?

Första aprochen är ju att jag testade lightöl från Spendrups, Bright, hette väl de. Och de är inte så goda kan man säga. Vet inte om det finns några andra lightöl på marknaden heller.

Så vad har man för möjligheter att svänga sig med om man vill hålla nere kalorierna?
Är vin bättre? Vilket märke och sort då?
Sprit? Ja, sitta och dricka sprit låter inte så gott. Sedan har väl rom och kanske andra spritsorter ganska mycket socker i sig. Kanske någon form av drink kan gå?

Är det någon som har ett bantningstips till mig därute?
Citera
2022-07-24, 09:10
Medlem
Encontros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrunkenZealot
Hej,

Gillar ju såklart öl, men ölen sätter sig på direkten på magen verkar det som. Så vad skall man göra?

Första aprochen är ju att jag testade lightöl från Spendrups, Bright, hette väl de. Och de är inte så goda kan man säga. Vet inte om det finns några andra lightöl på marknaden heller.

Så vad har man för möjligheter att svänga sig med om man vill hålla nere kalorierna?
Sprit? Ja, sitta och dricka sprit låter inte så gott. Sedan har väl rom och kanske andra spritsorter ganska mycket socker i sig. Kanske någon form av drink kan gå?

Sluta drick och ta en promenad istället
Citera
2022-07-24, 09:11
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Hej,

Är nog tyvärr sprit och lightläsk som får bli din melodi
Citera
2022-07-24, 09:14
Medlem
Beror ju på vad du äter till också. Bästa är såklart att spola kröken helt ett tag.
Men till exempel på lchf så funkar det bra för mig med Gin och Tonic Zero. Sen lite rödvin då och då.
Citera
2022-07-24, 09:15
Medlem
TheJackets avatar
Ölmagen är en myt.

Citat:
Öl ger inte människor ölmage i större utsträckning än någon annan alkoholhaltig dryck. Det skriver vetenskapsmagasinet Popular Science.

– Ölmagen är en myt. Huvudkällan till kalorierna i alkoholhaltiga drycker är alkohol. Det finns ingenting magiskt med alkoholen i öl, säger Charles Bamforth, professor i matvetenskap, till magasinet.

Enligt Bamforth kan dock övervikten bland öldrickare ha att göra med deras livsstil. Han menar att ölälskare även brukar ha en förkärlek till korv, hamburgare och andra onyttigheter.

Ett stort intag av alkohol kan dock leda till att man får en hård, utspänd mage. Vid så stora mängder alkohol bildas en vätska runt magen och skapar den så kallade "ölmagen". Bamforth konstaterar dock att det oftast är kombinerat med leverskador.
Citera
2022-07-24, 09:20
Avstängd
DrunkenZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Encontro
Sluta drick och ta en promenad istället
Tar ganska många promenader men vill alltså dricka lite bers och komma undan med det...
Citera
2022-07-24, 09:21
Avstängd
DrunkenZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Är nog tyvärr sprit och lightläsk som får bli din melodi
Några konkreta förslag?
Citera
2022-07-24, 09:22
Avstängd
DrunkenZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Railmaster
Beror ju på vad du äter till också. Bästa är såklart att spola kröken helt ett tag.
Men till exempel på lchf så funkar det bra för mig med Gin och Tonic Zero. Sen lite rödvin då och då.
Så den finns som light, alltså Tonic? Det var nog ett bra förslag. Med nog menar jag att jag kan bli påverkad utav sprit.
Citera
2022-07-24, 09:22
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Några konkreta förslag?

Förslag på sprit? Vodka
Citera
2022-07-24, 09:24
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Tar ganska många promenader men vill alltså dricka lite bers och komma undan med det...

Men hur mycket är lite då? Räkna kalorierna och klipp ut något annat med motsvarande kalorier ur ditt liv.

Nattamaten/bakiskebaben/pizzan/burgaren kan vara en bra början att ta bort.

Men som sagt, kalorierna kommer främst från alkoholen. Inte ölen specifikt.
Citera
2022-07-24, 09:24
Avstängd
DrunkenZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Förslag på sprit? Vodka
Vodka och mer? Vodka cola zero?
Citera
2022-07-24, 09:26
Avstängd
DrunkenZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Men hur mycket är lite då? Räkna kalorierna och klipp ut något annat med motsvarande kalorier ur ditt liv.

Nattamaten/bakiskebaben/pizzan/burgaren kan vara en bra början att ta bort.
Men om jag tar en 100 w ipa, så lär ju jag få hoppa över hela middagen. Så jag är inne på något riktigt lightalternativ. Så kanske jag både kan äta kakan och ha den kvar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in