2022-07-24, 00:32
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Fungerande demokrati? Verkligen inte. Har du noll koll?

Dina känslor är inte argument....

Citat:
Svårt att se en man som ville sitt folk väl och ville ha fred och bra kontakter med grannländerna vara en landsförrädare!
Att som President gå emot folkviljan istället för att avgå är fel, att därefter brutalt angripa sin befolkning och stifta lagar som är anti-demokratiska är fullgoda skäl att dömas för landsföräderi.

Citat:
Zelensky passar bättre in på den beskrivningen med tanke på hur mycket elände han ställt till med för ukrainare...

Att respektera folkviljan är motsatsen till landsföräderi, och än så länge så kan man inte säga något annat än att Zelenski är ett föredömme som exemplifierar en demokratiskt vald president.
Citera
2022-07-24, 00:42
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
En sisådär till tänderna beväpnat krigsmakt av extremt motiverade soldater med ultramodernt krigsmateriel. Utbildade av Nato och uppbackade av en sisådär 147 länder inom FN. Låter det rimligt eller ?

Var kommer motivationen ifrån ? Ja, inte fan är det enbart genom EU/Natos lockrop att ansluta sig till den civilicerade världen, utan det beror dessutom på att Ukraina har haft en låååååång oturlig historia med storebror...
https://twitter.com/JuarezBack/status/1517648119135092738

Lägg till att Bellingcat just nu håller reda på alla begågna folkmord som grisarna utför det senaste halvåret, och jag lovar dig att Ryssland får samma anseende som Nazi-Tyskland fått efter krigsårens slut. Avräkningen för Ryssland blir brutal och summarisk, hängandes efter för generationer

Innan augusti månad är över kommer UAF ha fått över 335 M1A1 av USA. Leveransen förbereds i det tysta. Utbildningen likaså.

Artilleri i all ära, men när Ukraina behöver gå framåt för att återta sina förlorade landsdelar så är stridsvagnar ett måste!
Citera
2022-07-24, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Som sagt verkar du ha nollkoll på allt ickedemokratiskt och korrupt Zelensky och hans korrupa kumpaner har gjort…

Citat:
Att som President gå emot folkviljan istället för att avgå är fel, att därefter brutalt angripa sin befolkning och stifta lagar som är anti-demokratiska är fullgoda skäl att dömas för landsföräderi.
Tror knappast folket i Ukraina var för det mycket dåliga avtalet…
Och Om demonstrationer urartar så måste ju staten ta till tuffa tag…Dessa demonstrationer urartade mycket på grund av USA stöd till högerextrema…

Citat:
Att respektera folkviljan är motsatsen till landsföräderi, och än så länge så kan man inte säga något annat än att Zelenski är ett föredömme som exemplifierar en demokratiskt vald president.

Du har verkligen ingen koll alls…ska bli kul att höra dina avböner senare…
Citera
2022-07-24, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
Du glömde nämna narkomanerna i Kiev Proxykriget och den "militära specialoperationen" lever till dags dato endast endast i skallar som aktivt avhumaniserar kriget och endast ser demoner med onda avsikter. D.v.s du är en insnöat GRIS utan heder

I relationer mellan länder är det egenintresse och styrka som styr.

Heder är irrelevant och existerar bara i barns och nyttiga idioters huvud.
Citera
2022-07-24, 00:46
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Jag tänker då inte offra mig för Zelensky. Och jag tror att ni blir en väldigt liten skara trogna framåt sena hösten faktiskt.

Du tänker alltså offra dig för Putin istället? Vi är många som inte kommer att vika oss under Putins stövel. Jag sätter mina kort på Zelensky. Må det bära eller brista!
Citera
2022-07-24, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mustalainen77
Det är svårt ett erkänna för sig själv att man blivit vilseledd. Då är det enklare bortse från verkligheten.
Ja, fast jag tror du vet 100% hur vilseledd du är. Men förstår att det är tuffa tider för idioter som dig just nu. Alltså fatta att man trott att Ryssland faktist hade en bra militär. Det var ett luftslott och nu har man sabbat hela landet för årtionden framöver....
Citera
2022-07-24, 00:51
Medlem
Citat:

Ditt namn "slö" passar dig verkligen. Zelensky kommer gå till historien som den ukrainska presidenten som såg till att landet styckades mellan Polen, Ryssland och Ungern. Han kommer bli ihågkommen som den presidenten som halverade landets yta.
Citera
2022-07-24, 00:54
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Innan augusti månad är över kommer UAF ha fått över 335 M1A1 av USA. Leveransen förbereds i det tysta. Utbildningen likaså.

Artilleri i all ära, men när Ukraina behöver gå framåt för att återta sina förlorade landsdelar så är stridsvagnar ett måste!

Det fetade :

Det har jag svårt att se. Förutom utbildning utav besättning, så behövs det mekaniker för underhåll. Data-snubbar för deras elektronik i M1A1. Reservdelar och logistik..

Det är en ganska stor "apparat"..., det är många som behövs att utbildas..
Citera
2022-07-24, 00:55
Medlem
X3treams avatar
Här går en kunnig person igenom Rysslands stridsteknologi. Ryssland är ett skämt.

https://www.tiktok.com/@alexhollings52/video/7113614976207605035?is_copy_url=1&is_from_webapp=v 1&q=alexholling&t=1658616602471

Och för de som alltid säger, han är inte trovärdig, då har han presenterat detta eftersom ryssarna spammar Tiktok också att allt är fejk, om det inte passar deras agenda.

https://www.tiktok.com/@alexhollings52/video/7113972480657706283?is_copy_url=1&is_from_webapp=v 1
Citera
2022-07-24, 00:57
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Den starkes rätt är verkligheten.

Fascist kallar man det. Finns det några alternativa politiska system som kan maximera rätten till att finnas till utan att någon annan får makt att definera ens mänskliga värde. ? Jag vet att du personligen ger blanka fan i Ukrainas civilbefolkning, men vart hittar du gillande för din speciella filosofi ?
Senast redigerad av Opaque 2022-07-24 kl. 00:59.
Citera
2022-07-24, 01:03
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Det är svårt ett erkänna för sig själv att man blivit vilseledd. Då är det enklare bortse från verkligheten.

Här är en undersökning, vad gäller vilseledda. I detta fallet Vitryssar som blivit vilseledda av pissryssar.

https://twitter.com/nexta_tv/status/1550778474570416128?cxt=HHwWgIC84cyzvIUrAAAA

Hur lyder din, uttömmande tolkning ?
Citera
2022-07-24, 01:04
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Det är ju du som inte hängt med och läst i andra forumdelar tidigare. Erik.Blodyx, HepCat-X m.fl. som ni paranoiker kallar "ryssar" och "rysstroll" är etablerade skribenter.

Jag kan omvänt säga att jag bara känner igen flera pro-ukrainska användarnamn från "Situationen i Ukraina"-trådarna, från 2014 och framåt. One-trick ponies, som det heter i jänkarland. (Visst var det väl någon som tyckte att alla rysstroll slänger sig med coola engelska uttryck?)
Etablerade skribenter i nazistforumen?

Visst, etablerade kanske de är. Nazister med sin egna unika världsbild där de fäktar mot osynliga och övermäktiga superjudar och samtidigt stödjer Putins avnazifiering. Inte lätt att följa deras tankegångar mer än man undrar över deras mentala hälsa och i den riktiga världen är de lika många som ”flat-earth” rörelsen. Men visst, det kanske är de som ser ljuset medan vi andra har svalt fel piller?

Märklig samarbete där mellan vanliga ryssfascister/imperialister och nazister mot judenazister.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in