2022-07-21, 15:10
Medlem
Pungpuckels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Att offra svenska barns liv och framtid är ett billigt pris att betala för att vänstern ska få kalla sig anti-rasist och progressiv.

Helt samvetslöst kan man sitta och tala sig "god" medan ens egna landsmän mördas och våldtas på ren rutin, helt nonchalant kan man sedan sitta och bläddra förbi rubriken "ny gruppvåldtäkt" för att istället läsa om Annie Lööfs nya klänning.

Dom är riktiga kräk, vänstermänniskorna.
Senast redigerad av Pungpuckel 2022-07-21 kl. 15:13.
Citera
2022-07-21, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pungpuckel
Helt samvetslöst kan man sitta och tala sig "god" medan ens egna landsmän mördas och våldtas på ren rutin, helt nonchalant kan man sedan sitta och bläddra förbi rubriken "ny gruppvåldtäkt" för att istället läsa om Annie Lööfs nya klänning.

Dom är riktiga kräk, vänstermänniskorna.

Nu tog du väl i så att du bajsade byxan brun?
Befinner man sig själv längst ut på högerkanten så kommer alla andra vara ”vänstermänniskor”, d.v.s. man är extremhöger. Längst ut på kanter finns det sällan, eller aldrig nyanser. Tillståndet är sektliknande.
Citera
2022-07-23, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heggenes
Jag har aldrig sett någon sådan undersökning. Jag ser flera saker som skulle vara problematiska med att kunna göra en. Lite frågor:

- Exakt hur definierar en sådan undersökning "invandrare"? Alla födda utanför Sverige? Eller även personer med utländsk bakgrund, dvs födda i Sverige med två utrikes födda föräldrar?
- De vanligaste länderna från vilka folk har invandrat till Sverige är Syrien, Irak, Finland, Polen, Iran. Är det samma fördelning av bidragsfusk hos alla grupper?
- Av de utrikes födda i Sverige 31/12 2021 så var 1.04 miljoner kvinnor, och 1.05 miljoner män (extremt lika således). Är det samma fördelning av bidragsfusk hos både invandrade män och kvinnor?

Sådana frågor är det som en seriös undersökning bör diskutera och redovisa.
Hem och hyra har bla skrivit om när Skatteverket och polisen undersökte 100 lägenheter i Seved(invadrartätt område i Malmö). De hittade inte mindre än 50 felaktigt folkbokförda perdobder(i syfte att lura till sig bidrag).
Var även en artilkel om somalier i Gbg där det skrevs rakt ut att runt 50 procent är skrndkuljda för att förutom barn- och flerbarnstillägg även få underhåll av staten..
Och alla som är det minsta insatta i tex allt assistansfusk vet att det är en KRAFTIG överrepresentation av utlänningar.
Citera
2022-07-23, 20:31
Medlem
neuron-drones avatar
Lite spretig tråd, det är rätt stor skillnad på brott och vad man stör sig på. Man stör sig så klart mer på invandrare när de beter sig på ett annat sätt. Man är inte van. Man vill att vi ska göra fel på svenskt vis.

Det finns redan många trådar om brottslighet så jag tänkte mer på beteenden. Ja, jag stör mig när folk inte går fram till varandra och pratar, utan står och skriker. Tycker illa om när de använder högtalaren på telefonen. Alla bara skriker högre och högre för att överrösta varandra. Det är ju inte klokt. Är de så dumma att de inte fattar att alla hörs bättre om man inte skriker? De trivs med skrikande och tycker det ger hemtrevnad. Det tycker inte jag.

När folk inte kan högerregeln eller köra rätt i rondeller, invandrare eller folk med BMW.

Folk som inte städar tvättstugan, där är det lite dubbelt. Dels skitar invandre ner mer, men dels städar de mer också. Invandrarkvinnor verkar mest kunna just städa.

Folk som inte kan passa tider, invandrare.

Folk som låter sina tvååriga barn springa efter dem 20 meter efter på trottoaren vid en hårt trafikerad väg, invandrare.

Skulle vara intressant vad de stör sig på hos oss.
Citera
2022-07-23, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aero-K
Kan du länka till ett par av dessa ”undersökningar”?
Eftersom du skriver ”flertalet” antar jag att de är många, så strunta i att länka till alla. Jag är nöjd med färre.
Här är en50 procent av somalierna i Gbg är skenskiljda för att förutom barn- och flerbarnstillägg även få ut underhåll av staten):
https://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/28-10-07-g%C3%B6teborgs-somalier-ett-folk-i-kris-1.1179853
Citera
2022-07-24, 00:16
Medlem
Upplystkrigares avatar
Det här med att tala högt på deras orc språk på bussen med aggressiv ton, vafan är det för jävla universalfenomen?

Jag tror dom lider av grov mindervärdeskomplex som uttrycker sig i ett ständigt hävdande. Därtill lättkränkhet och ”do ar rasiiiist” känner ju alla till.
Nånstans inombords känner dom ju av att dom är primitivare som manifesterar sig så som det gör.

Tycker synd om dessa analfabeter och nomader egentligen, politikernas fel att ha importerat in en hel befolkning till underklass.
Citera
2022-07-24, 02:50
Medlem
fluff995s avatar
Enorm skillnad på invandrare och invandrare. Vi har haft en indier-bomb som briserat sedan cirka 2010. Snarlik utveckling med invandring från Kina. Är det någon här i tråden som haft ett endaste problem med endera folkgruppen senaste decenniet? Själv upptäckte jag bara en dag att hela kvarter kommit att domineras av indier eller kineser. Processen har skett helt smärtfritt.

Och följdfråga:
Hur mycket propaganda hör ni i media om hur duktiga svensk-indier eller svensk-kineser är?
Jag skulle säga nästan ingen alls.
Lite paradoxalt att en invandrargrupps förmåga att integrera sig, eller åtminstone inte ställa till med problem, verkar generera mindre beröm från tredje statsmakten ju bättre dess förmåga är. Som vi alla vet är somalier fantastiska karriärister och föräldrar, som lär sig flytande svenska på sex månader. Kineser och indier behandlas dock med vag misstänksamhet och motvilja av media, när de behandlas alls.
Journalister och politiker verkar nästan hata dessa invandrargrupper för att de bevisar vilken jävla katastrof beslutet att massimportera humankapital från den muslimska världen varit.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Personer_i_Sverige_f%C3%B6dda_i_Indien

https://sv.wikipedia.org/wiki/Personer_i_Sverige_f%C3%B6dda_i_Kina#:~:text=Enlig t%20Statistiska%20centralbyr%C3%A5n%20fanns%20det, i%20Kina%20med%20omkring%20450%20%25.
Senast redigerad av fluff995 2022-07-24 kl. 02:56.
Citera
2022-07-26, 00:11
Medlem
Pungpuckels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aero-K
Nu tog du väl i så att du bajsade byxan brun?
Befinner man sig själv längst ut på högerkanten så kommer alla andra vara ”vänstermänniskor”, d.v.s. man är extremhöger. Längst ut på kanter finns det sällan, eller aldrig nyanser. Tillståndet är sektliknande.

Sekter är trevliga, men det ställer kravet att man ska trivas i grupp, där är jag inte riktigt bekväm.

Min värld är svartvit, och jag är trångsynt.
Negativt inställd till mycket.
Jag har fel i allt jag säger, och när jag väl säger något så spricker byxorna av allt brunt som sipprar ut.
Men jag tycker det är lite fint av mig.
Citera
2026-06-02, 15:29
Medlem
Detta ämne förtjänar en reinkarnation.

De senaste 6 mån har jag fört anteckningar om de gånger jag ser nån som beter sig som skit.
Kör som fan i gåzon, parkerar på handikapp otillåtet, kör mot rött, skriker i telefonen i lokaltrafiken, fuskbygger svart och det sent om kvällen, ljuger för myndigheter, jobbar som sjukskriven.

Och det är fan nästan alltid en invandrare.

Är man inte rasist idag, är man inte rätt funtad i huvet.
Citera
2026-06-02, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnlitenUggla

7. En norrman sa till mig att butiken stänger om 2 minuter.
Han sa det med en lite otrevlig ton. Mycket obehagligt

jag håller med polarn. det DÄR var fan ett rejält övertramp av norrbaggen! ut med packet!!
Citera
2026-06-02, 20:07
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gniknus2
Detta ämne förtjänar en reinkarnation.

De senaste 6 mån har jag fört anteckningar om de gånger jag ser nån som beter sig som skit.
Kör som fan i gåzon, parkerar på handikapp otillåtet, kör mot rött, skriker i telefonen i lokaltrafiken, fuskbygger svart och det sent om kvällen, ljuger för myndigheter, jobbar som sjukskriven.

Och det är fan nästan alltid en invandrare.

Är man inte rasist idag, är man inte rätt funtad i huvet.

Denna tråd får mig att göra mentala listor.

Senast var det en arab eller turk som skulle åka i väg med sin vän i en bil, och innan de åkte gick han fram till en buske mitt på ljusa dagen och urinerade. Jag satt på en bänk några meter därifrån och såg allt. Han var helt obekymrad.
Senast redigerad av -GG 2026-06-02 kl. 20:54.
Citera
2026-06-03, 08:53
Medlem
Araber ÄR djur, så är det bara.
Jag behandlar dem som gathundar, ger dem ingen uppmärksamhet, går omvägar för att undvika dem.

Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Denna tråd får mig att göra mentala listor.

Senast var det en arab eller turk som skulle åka i väg med sin vän i en bil, och innan de åkte gick han fram till en buske mitt på ljusa dagen och urinerade. Jag satt på en bänk några meter därifrån och såg allt. Han var helt obekymrad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in