2022-07-23, 23:46
Medlem
Har stadsministern i Turkiets stadsminister fixat så att dom kan skeppa ut sädesslagen från Ukraine till världen? Tyckte jag läste det i Expressen eller Aftonbladet för nån dag sedan. Dom hade skrivit på ett avtal.
Citera
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mustalainen77
I en naiv, simplistik Värld pågår det du säger.

Världen är dock mer komplex än en Hollywoodfilm.

Det pågår en invasion av ett annat land och samtidigt pågår en militär operation för att skydda
etniska ryssar som bor i Ukraina från förföljelse. Båda sker samtidigt beroende utifrån vilken synvinkel
man använder.

Utöver det pågår ett proxy-krig där USA använder lillebror mot storebror. Det finns flera konflikter
som pågår samtidigt.

Detta är dock lite för svårt för dig att förstå så återgå till din Hollywoodfilm där handlingen lite enklare.

Du glömde nämna narkomanerna i Kiev Proxykriget och den "militära specialoperationen" lever till dags dato endast endast i skallar som aktivt avhumaniserar kriget och endast ser demoner med onda avsikter. D.v.s du är en insnöat GRIS utan heder
Senast redigerad av Opaque 2022-07-23 kl. 23:49.
Citera
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manfredkaltz
Det är bögfascismen som Putin och Ryssland bekämpar.
https://www.dn.se/nyheter/varlden/rysk-heteroflagga-mot-homo-feber/
Ryzzland förlorar mot bögarna alltså? Lite patetiskt kan man tycka, men inte så konstigt verkar det som... (FB) Angående ryska bögsoldater
https://twitter.com/kamilkazani/status/1502689509212889091
Citat:
If you want, you can dig further into how harassed, how abused and how low in hierarchy the Russian military are. Of course the lowest position ever is taken by conscripts. There are many publications on how conscripts were forced into gay prostitution to earn cash for higher ups.
Citera
2022-07-23, 23:50
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mustalainen77
Det pågår en invasion av ett annat land och samtidigt pågår en militär operation för att skydda
etniska ryssar som bor i Ukraina från förföljelse. Båda sker samtidigt beroende utifrån vilken synvinkel
man använder.

Utöver det pågår ett proxy-krig där USA använder lillebror mot storebror. Det finns flera konflikter
som pågår samtidigt.
Det pågår en invasion där Ryssland helt oprovocerat mördar och våldtar kvinnor och barn i sitt grannland. Det pågår ingen militär operation för att skydda några ryssar i Ukraina. Putins uttalade mål var att bygga en ny rysk stormakt. Allt dravel om proxykrig och andra dumheter är taffliga försök att överskugga den ryska militärens kompletta haveri i Ukraina.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyssen87
Har stadsministern i Turkiets stadsminister fixat så att dom kan skeppa ut sädesslagen från Ukraine till världen? Tyckte jag läste det i Expressen eller Aftonbladet för nån dag sedan. Dom hade skrivit på ett avtal.

Ja. Erdogan har sytt ihop ett avtal som säger att Ukraina och Ryssland ska få föra ut spannmål utan att hindras av andra. Tror det gällde 120 dagar.
Vi får se hur det går sen praktiskt. Ukraina har ju minerat sina egna hamnar och har antagligen svårigheter att lotsa ut skepp.
Citera
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thegymer
Underbara nyheter .
Hoppas de hänger kadyrov på ett spett.

Jag har lite blandade känslor inför det. Dels så är det ett perfekt tillfälle för Putin att mobilisera för en räddningsaktion och dels kan man visa musklerna genom att använda kärnvapen för att få stopp på det i sin linda och visa att man menar allvar med sina hot utan att förinta broderfolket. Vem ska stå upp för tjetjenerna liksom?
Citera
2022-07-23, 23:52
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappyUW
Din teori är att Boris Johnsson och majoriteten av folket i england är Rysstroll? Din paranoia verkar omfattande.
Svaret på frågan är nej. Däremot är folket påverkade av rysk desinformation. Vilket eventuellt möjliggjorde valet av Boris Johnson, på demokratiska grunder. Sedan var det ju också ett val iom brexit. Det var inte Boris enskilda beslut öht. Så din fråga missar helt och hållet målet och du verkar inte ha någon koll alls på hur det fungerar och hur det fungerat.

Citat:
Alla länder försöker påverka sin egen befolkning eller andras. Sverige lägger massa miljoner varje år på psykologisk krigföring mot vår egna befolkningen och också andras.

Jag har inte mycket annat val än att avfärda dig som rysstroll och jag ska inte ge dig mer utrymme genom att besvara dig hädanefter.

Detta som du skriver är precis vad Putin önskar. Det destabiliserar och polariserar. Och är inte heller sant, givetvis.
Citera
2022-07-23, 23:52
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Jag har inget emot att vi går i krig med Ryssland, men då vill jag ha uttalade mål och en ordentlig debatt innan.
Är du fullständigt från vettet? Varför skulle Sverige gå i krig med Ryssland? Den där typen av galna påståenden föder bara den ryska paranoian att alla är ute efter dem. Herregud.
Citera
2022-07-23, 23:53
Medlem
Citat:
Ja. Erdogan har sytt ihop ett avtal som säger att Ukraina och Ryssland ska få föra ut spannmål utan att hindras av andra. Tror det gällde 120 dagar.
Vi får se hur det går sen praktiskt. Ukraina har ju minerat sina egna hamnar och har antagligen svårigheter att lotsa ut skepp.

Jaha jag förstår. Men om allt går som det ska då lär väl matpriserna sjuka lite för oss resten av världen?
Så dom ska in precis ge fan i att sänka varandras fraktskepp i 120 dagar. Jag trodde ändå inte Erdogan hade en sån makt? Men han kanske ha bra relation med både Putin och zelensky.

Ursäkt för mitt första inlägg av så rörigt men det börja bli sent!
Citera
2022-07-23, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dack
Odessa idag.

Det var en attackbåt av klassen L - 451 MALIN projekt 58503 kod; Kentavr - lk. Från den ukrainska flottan som blev förstörd av Ryssland. Alltså ett helt legalt militärt byte.

Och detta har ingenting med något spannmålslager att göra då det skiljer en hel kilometer mellan kajen där båten ligger eller låg och sädessilon som ligger i en angränsande hamn.

Otroligt att dom lyckades missa daghemmet som är fullproppat med militärer den här gången. Det går utför med ryssen...
Citera
2022-07-24, 00:01
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff
Det är också ganska uppenbart att ett höger konto skriver något dumt på Twitter sedan loggar de in med sitt vänster konto och skriver kollas här vad dumma högern är och vise versa.
Vänster chills och höger chills bråkar med varandra för att höja polariseringen och trafiken.
Whatabotism är en vanlig rysk metod för relativisering tydligen.

https://www.marshallcenter.org/de/node/2260#toc-whataboutism

https://www.brookings.edu/blog/africa-in-focus/2022/06/27/russias-narratives-about-its-invasion-of-ukraine-are-lingering-in-africa/
Citera
2022-07-24, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur
Svaret på frågan är nej. Däremot är folket påverkade av rysk desinformation. Vilket eventuellt möjliggjorde valet av Boris Johnson, på demokratiska grunder. Sedan var det ju också ett val iom brexit. Det var inte Boris enskilda beslut öht. Så din fråga missar helt och hållet målet och du verkar inte ha någon koll alls på hur det fungerar och hur det fungerat.

Jag har inte mycket annat val än att avfärda dig som rysstroll och jag ska inte ge dig mer utrymme genom att besvara dig hädanefter.

Ok, då avslutar vi här. Du avfärdar mig säkert och eventuellt även Boris Johnsson som rysstroll och enligt din analys så är troligtvis majoriteten av den engelska befolkningen också rysstroll eller hjärntvättade av rysk propaganda som du har genomskådat på något magiskt sätt. Låter som en rimlig analys.....
Senast redigerad av HappyUW 2022-07-24 kl. 00:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in