2022-07-23, 23:14
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Nu vet jag dock att damerna leder TV-tiden, dels pga att de visade damernas spjutkval på drygt två timmar i sin helhet.

Och det va även skev TV-tid mellan tiokamparnas kula och damernas längdhopp. De visade ju typ max 8 st stötar. Men de som gillar längd-rövar blev väl kåta och glada.

Nej, du kan bara veta det om du tittat och mätt tiden som varje gren har visats. Att uppleva något är inte samma sak som att veta. Vad gäller damernas spjutkval så var det ingen annan gren som pågick samtidigt så då är det inte så konstigt att man visar den enda grenen som pågår.
Citera
2022-07-23, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Väljer SVT förövrigt vilken gren som ska visas i rutan? Tio-kamparna är väl betydligt mer intressant än ett avdankat dam-längdhopp när svenskan redan kvalificerat sig.

Upplever förövrigt att damerna fått betydligt mer TV-tid än herrarna, jävligt skevt.

Nej. SVT styr inte någon produktion alls utöver om det är svenskar. De följer bara huvud-feeden.
Citera
2022-07-24, 00:21
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4
Har du exempel på någon enskild sprinter som drabbats av detta (tjuvstart med några tusendelar) vid upprepade tillfällen? Om inte, så kan man nog avskriva det som tillfälligheter.

Jag vet inte ifall du har gjort ett hörseltest någon gång? Ett exempel på ett sådant är när man ska säga till när man hör pip med olika frekvens i hörlurarna. Efter ett tag kan man få en stark känsla för när nästa pip ska komma och då är det lätt hänt att man säger till även om man inte hört pipet.

Min gissning är att sprinters, som varit med om tusentals startprocedurer, kan få just en sådan impuls vid startskottet att de oplanerat sticker iväg precis innan de hör skottet. Ibland med bara några tusendelars felmarginal.

Fast man borde få chansa så mycket man vill så länge man inte sticker från startblocken före skottet avlossas. Man kan ju chansa och hamna på fel sida startskottet så klart men då är det ju solklar tjuvstart. Jag tycker det enda rimliga är att dina fötter inte ska lämna före ljudsignalen, allt annat är okej
Citera
2022-07-24, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Är hon hans tränare med? För då kanske hon borde vara mer professionell när det är tävling.

Exakt min tanke. Det var cringe worthy
Citera
2022-07-24, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av absolut koffe
1. 100m- ja snabbast i världen är svårt att slå.
2. Maraton - mest pga den långa historien (myten?) då första maratonloppet sprangs typ 500 år f.kr.
3. 800m. Kallas medeldistans men jag tycker det är mer distanssprint. Uthållig sprinter typ.

Skulle också säga marathon. Om jag fick vinna OS guld i en gren skulle jag välja marathon.

Vad har vi för godbitar i natt? Det är snart dax
Citera
2022-07-24, 00:32
Medlem
DeValeras avatar
Fantastiskt lopp av Sydney McLaughlin på damernas 400 m häck. Bara 22 år och världsrekord. Hon kommer säkert gå under 50 s på sträckan.
Citera
2022-07-24, 00:35
Medlem
Nu är ju tävlingarna inte klara, men vad tycker ni om programmet?
Är de olika grenarna bra fördelade på dagarna?
Finns det något som borde förändras?
Citera
2022-07-24, 00:46
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Är hon hans tränare med? För då kanske hon borde vara mer professionell när det är tävling.
Vad skulle Najda gjort mer professionellt för Marcus rygg på arenan idag?
Citera
2022-07-24, 01:54
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantes

Tidigare har man väl kört VM på måndag till söndag, nu kör man tio dagar. Man hade kunnat haft försökspass varje dag.
Citera
2022-07-24, 02:00
Medlem
Aj, ensamma belgiskan på korta häcken.
Citera
2022-07-24, 02:03
Medlem
Citat:

Anpassa schemat efter europeisk tid i större utsträckning. Jag förstår inte varför de envisas med att trycka på det amerikanska folket vår fotboll o vår friidrott.

De försöker ju inte få oss intresserade av amerikansk fotboll o basket eller baseboll. Låt efterfrågan styra. Man kan inte tvinga ett lejon att bli vegetarian.

Jag längtar redan till EM. Men hoppas inte en massa afrikanska importer kommer dominera...
Citera
2022-07-24, 02:03
Medlem
Citat:
Aj, ensamma belgiskan på korta häcken.

Snubblade hon? Varför sprang hon solo?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto