2022-07-23, 21:13
Medlem
donald12s avatar
Ukraine ready to help Moldova get rid of Ruzzians...

https://www.reddit.com/r/ukraine/comments/w66kmp/ukraine_is_ready_to_help_moldova_get_rid_of/?utm_medium=android_app&utm_source=share
Citera
2022-07-23, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Snart, det verkar som, snart beroende, sinande lager snart tömda, sakta drar sig ur, vända sig ifrån fiaskot, troligen lova :

Kan sammanfattas med att "jag önskar" vilket blir ytterligare en önskelista som leder till frågan om du är så dum att du tror på det själv?
Sannolikare än en dröm är att ditt älskade Ryssland kippar efter andan i höst pga, sanktions-snaran.
Nåja, Ryssland och övriga världen går vidare medans vi i EU fryser i vinter. Jag hörde också någon viska i mitt öra att det kommer att blir en mycket kall vinter med ... (tur att man har skog och ved).
Citera
2022-07-23, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ForumApache
Din dumma ryzzkuksugare. NATO går inte in därför att inget NATO land är attackerat. Men när den dagen kommer, slås både ryzkt luftvärn och stridsflyg ut på nolltid.

Moskva vet det.
Jasså, det är väl som du säger då eftersom du alltid har rätt (zZZ).
Citera
2022-07-23, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ADHDekonomisten
Hur var det med Biolabben nu igen? Varför ska den där svenska kändisen Wallenberg alltid ha ett finger i syltburken? Vad gjorde han i Ukraina? Varför flyttade ni Biolabben till Sverige.

Vet svenska folket om att Ukrainas Biolabb flyttades dit? Har ni frågat Svenska folket om dom vill ha Ukrainas Biolabb i Sverige? Intressant det där. Mjaa....

Enligt säkra källor i den här tråden så har ryssarna eliminerat samtliga biolabb i Ukraina, utan ett enda lämnat spår av dom, ibland lyckas dom. Kanske det var rysk propaganda om vilka hemska grejer som fanns i Ukraina. Kanske Wallenberg fick plats med alla labben i handbagaget på vägen hem.
Citera
2022-07-23, 21:16
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
På tal om annat. Inga färska HIMARS-rapporter.? Tycker att det borde finnas en hel del vid det här laget när de har kört in dem s.a.s.

Denna HIMARS-rapport är väl ganska färsk?:

Citat:
Ukrainian Army made a high-precision hit with HIMARS on a court building in occupied Lysychansk where about 50 high-profile Russian military were at that moment. This was confirmed by intelligence and head of Luhansk Military Administration.

https://twitter.com/Gerashchenko_en/status/1550816901370204160

Citat:
Ursprungligen postat av Grontarskont
Varför skulle Ukraina göra det!

Precis. Varför skulle de det?
Citera
2022-07-23, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Ja, det är hemskt att vi tvingas skruva av gaskranarna och frysa i vinter.

På tal om annat. Inga färska HIMARS-rapporter.? Tycker att det borde finnas en hel del vid det här laget när de har kört in dem s.a.s.

Ja, HIMARS verkar lösa alla problem. Varför använder Ukraina inte dom mot klimathotet, donald trump , rasister och inflationen.

"Ukraina gör tydliga framsteg mot klimathotet och driver tillbaka rasister och inflation med nya förmågor i form av HIMARS säger Joakim Paasikivi"

"Enligt ISW, MI6 och Per Bolund så har klimathotet bara tre värmeböljor kvar i förråden. Om vi bara ger 1000 miljarder till okända oligarker så kommer det snart vara över. Klimathotet våldtar även 3-åringar."
Senast redigerad av HappyUW 2022-07-23 kl. 21:23.
Citera
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BMC64
Du har nog rätt, jag trodde att det var en vuxen incel som blivit omhändertagen på grund av social oro, så jag tänkte han borde få lite omtanke, men är det en liten skitunge med en dator , så försvann den lilla sympati jag hade, då borde veckopengen dras in, han ska lära sej bädda sängen, å fanimej borde han få äta pansarkex i en hel vecka, men nu är ju inte jag hans pappa

... Den där ADHD ungen är antagligen en av många som vandrar omkring på våra gator...Identitetslösa...Uppgiven ...ledsen och har grävt ner sig i en variant av nationalism och gett denne en identitet man kan luta sig emot. Man ser detta oftare och oftare. De är helt vilsna och känner sig utstötta. Försvarar sin nihilism genom att vara värst. Och vad är typ värst just nu ? Rysslands folkmord . Toppen. Det hakar vi på säger alla sociopater som skriver på FB. Det blir coolt att försvara lidandet som ett folk orsakar på ett annat. Det får dom att tänka på annat än deras miserabla liv en stund ...
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HatadAvGud
Men snälla. Vad hände 2014? Putin tog Krim. Samtidigt satte han igång ryssarna i Donbass för att starta oordning där. Tacka fan för att ukrainarna måste hålla koll på dessa dissidenter. Kriget startades av Putin 2014.

Helt ur den hitleristiska manualen. Undergräv områden av intressen genom att aktivitera den ryska befolkningen där och skapa tillräckliga förutsättningar för att motivera en invasion.

Annekteringen av Krim var en förberedande taktisk manöver för kriget vi nu ser. Detta har Putin jobbat för länge.
Citera
2022-07-23, 21:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Jag ingenting emot att vi ta vår del av bajsmackan. Det är ingenting jämfört med det offer Ukraina få utstå. Avskyn mot ryssarnas brott mot mänskligheten är genuint och grunddmurat i Sverige sen 200 år. Det är en heroisk kamp Ukraina genomlider.

Himar kanske inte har så många mål kvar?

Nu kommer Phienix Ghost och plocka kvarvadande ryska staber. 520st skickar USA . Ska bli intressant att se när ryssarna börjar springa bakåt i panik.
Jag tänker då inte offra mig för Zelensky. Och jag tror att ni blir en väldigt liten skara trogna framåt sena hösten faktiskt.
Citera
2022-07-23, 21:19
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ynkkraina
Till den listan kan vi nu lägga ett 10 tal städer där ukraina mördat etniska Ryssar sen 2014 och där diktaturens kreatur än en gång visat sitt nazistiska tryne,

Mariupol
Slovjansk
Kramatorsk
Jenakijeve
Horlivka
Andrejevka
Krim
Sevastopo
Simferopol
Putin använde ju inte ens dina lögner för att motivera sin invasion av Ukraina. Motivet var att återförena det Putin menar är "de ryska folken" och bygga en ny rysk stormakt. Putin släppte till och med ett manifest, väldigt likt Hitlers "Mein Kampf", där han proklamerade dessa svulstiga planerna.

Det här med påstådda folkmord av ryssar i Ukraina har Putin och hans kollegor hittat på efter att invasionen blev ett fiasko. Det finns ingen anledning att hålla på och apa ihåliga efterhandskonstruktioner.
Citera
2022-07-23, 21:20
Medlem
Erik.Blodyxs avatar
Två amerikanska legosoldater bekräftat döda i Ukraina. Avmilitariseringen av narkomanen Zelenskys trupper fortlöper enligt plan: https://abcnews.go.com/International/americans-dead-eastern-ukraine-officials/story?id=87275130
Citera
2022-07-23, 21:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Denna HIMARS-rapport är väl ganska färsk?:

Säg inte att du gick på detta? Du tror på Ghost of Kiev också antar jag. Eller att ryssarna förgäves bad om gröna korridorer för 2000 omringade soldater?

Får jag fråga: vad har du för källor egentligen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in