Citat:
Ursprungligen postat av
Saruman
Det är alltså bara du som gissar att Tyskland och Frankrike skulle motsätta sig Ukraina i NATO, även om de uppfyllt villkoren?
Begriper du inte konsekvenserna med Ukraina som NATO-medlem och vad det skulle få för konsekvenser har jag svårt att faktiskt att föra någon diskussion.
Citat:
Du får faktiskt ta och börja redovisa lite källor. Jag kan också påstå saker utan källhänvisning. Exempelvis: "Rysslands mål har varit att ta över planeten Neptunus. Framkommer tydligt i alla de stora pro-Neptunus-tidskrifterna den senaste tiden."
Men någon förkunskap måste du väl ha eller är du helt tom? Tror du verkligen att detta handlar om Ukraina och det ukrainska folket? Det handlar lika lite om det som att Afghanistan handlade om det afghanska folket.
Citat:
Vad är ett "säkerhetsanspråk"? Vad var det för dokument som presenterades? Och vad var det som förväntades av "Washington" (du menar USAs regering?) och NATO?
Du menar alltså att ryssarna helt oprovocerat anfallit Ukraina som en del av Putins masterplan att återskapa det forna Sovjet.
Citat:
Jag förstår inte vad du försöker säga. Vilket hot? Vem hade riskerat attacker i Donbas med stor skada hos befolkningen som följd?
Du kanske känner till att separatisterna håller dessa regioner och att det pågått ett inbördeskrig där under åtta år.