2022-07-23, 20:11
Medlem
Mer offerklagan i SVT...
Citera
2022-07-23, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Han är skön Hård, de gör inget om han säger fel, i veckan sa han att, jag undrar om Jamaicas Herahs tid räcker för att gå vidare till en semi? jag låter det osagt, då sa Niklas Nord till Hård, du har ju redan sagt det och sen garvade de ihop hehe..

Var det inte Hård själv som sa "nu har jag ju redan sagt det" ?
Citera
2022-07-23, 20:12
Medlem
Nadja kanske borde gå och suga av Marcus Nilsson, verkar som att hon är väldigt fangirl över honom.
Citera
2022-07-23, 20:13
Medlem
welcometorealitys avatar
Jag tycker att han såg bakfull ut Marcus Nilsson, de hade festat hårt inatt och även hon som lipade på läktaren.
Citera
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4
Har du exempel på någon enskild sprinter som drabbats av detta (tjuvstart med några tusendelar) vid upprepade tillfällen? Om inte, så kan man nog avskriva det som tillfälligheter.

Jag vet inte ifall du har gjort ett hörseltest någon gång? Ett exempel på ett sådant är när man ska säga till när man hör pip med olika frekvens i hörlurarna. Efter ett tag kan man få en stark känsla för när nästa pip ska komma och då är det lätt hänt att man säger till även om man inte hört pipet.

Min gissning är att sprinters, som varit med om tusentals startprocedurer, kan få just en sådan impuls vid startskottet att de oplanerat sticker iväg precis innan de hör skottet. Ibland med bara några tusendelars felmarginal.

Statistik visar att reaktionstider precis under den godkända gränsen har varit mycket vanligare på detta VM jämfört med andra mästerskap. Det handlar antagligen om att man har justerat det tryck i startblocket som krävs för att en reaktionstid skall mätas.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Hon har en tränare som heter Bob Kersee som ju låg bakom Florence Griffith Joyner så det är nog annat än burrito som använts.

Jackie joyner kersees pappa? I vilket fall det förklarar ju det hela. Gud är oskyldig.
Citera
2022-07-23, 20:14
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Var det inte Hård själv som sa "nu har jag ju redan sagt det" ?

Så kanske det var, men han säger ofta jag låter det osagt hehe.
Citera
2022-07-23, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Nadja kanske borde gå och suga av Marcus Nilsson, verkar som att hon är väldigt fangirl över honom.

Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Jag tycker att han såg bakfull ut Marcus Nilsson, de hade festat hårt inatt och även hon som lipade på läktaren.

Håller med föregående inlägg.

Hon tangerar vad som är professionellt uppträdande.
Citera
2022-07-23, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4
Har du exempel på någon enskild sprinter som drabbats av detta (tjuvstart med några tusendelar) vid upprepade tillfällen? Om inte, så kan man nog avskriva det som tillfälligheter.

Jag vet inte ifall du har gjort ett hörseltest någon gång? Ett exempel på ett sådant är när man ska säga till när man hör pip med olika frekvens i hörlurarna. Efter ett tag kan man få en stark känsla för när nästa pip ska komma och då är det lätt hänt att man säger till även om man inte hört pipet.

Min gissning är att sprinters, som varit med om tusentals startprocedurer, kan få just en sådan impuls vid startskottet att de oplanerat sticker iväg precis innan de hör skottet. Ibland med bara några tusendelars felmarginal.

Har ju varit flera stycken i detta VM. Har svårt att tro att alla dessa drog en impuls någon tusendel innan skottet gick.
Citera
2022-07-23, 20:16
Medlem
Michael Norman som vann igår såg lite asiatisk ut. Är han kanske halvjapan?
Citera
2022-07-23, 20:17
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Statistik visar att reaktionstider precis under den godkända gränsen har varit mycket vanligare på detta VM jämfört med andra mästerskap. Det handlar antagligen om att man har justerat det tryck i startblocket som krävs för att en reaktionstid skall mätas.

Det låter som en rimlig förklaring.
Citera
2022-07-23, 20:18
Medlem
welcometorealitys avatar
Jag undrar hur många övertramp av 3 som Khaddi gör idag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in