Flashback bygger pepparkakshus!
2022-07-23, 18:39
Medlem
heggeness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Vilka av de globala målen i agenda 2030 tror du själv kommer kunna uppnås till 2030?
Själv har jag aldrig förstått vilka mål som många verkar så rädda för?

Mål 1: ingen fattigdom - att avskaffa fattigdom i alla dess former överallt.
Mål 2: ingen hunger - att ingen ska lida av hunger och att alla människor ska få bra och näringsrik mat året om.
Mål 3: god hälsa och välbefinnande - för alla i alla åldrar.
Mål 4: god utbildning för alla
Mål 5: jämställdhet och alla kvinnors och flickors egenmakt.
Mål 6: att alla människor har tillgång till rent vatten och sanitet.
Mål 7: hållbar energi för alla
Mål 8: att alla människor ska ha ett arbete med goda arbetsvillkor och främja en inkluderande ekonomisk tillväxt.
Mål 9: hållbar industri, innovationer och infrastruktur
Mål 10: minskad ojämlikhet inom samhällen och mellan länder.
Mål 11: hållbara städer och samhällen
Mål 12: hållbar konsumtion och produktion
Mål 12 handlar om att säkerställa strukturer som bidrar till en mer hållbar konsumtion och produktion.
Mål 13: bekämpa klimatförändringarna
Mål 14: hav och marina resurser 1 bevara och använda världens hav, sjöar och marina resurser på ett hållbart sätt.
Mål 15: ekosystem och biologisk mångfald
Mål 16: fredliga och inkluderande samhällen
Mål 17: genomförande och globalt partnerskap - alla världens länder måste uppnå ett partnerskap för att tillsammans stärka arbetet för en hållbar utveckling.

Tack för listan. Precis som du har jag oerhört svårt att se någonting negativt med något av detta. Vad kan det vara som vissa Flashbackare hakar upp sig så enormt på?

De 5000 största företagen är alla med, ett antal inflytelserika personer som jag har stor respekt för är med, och deras mål är de du listar ovan. Svårt att se någonting negativt faktiskt.

Eller vill en del Flashbackare ha:
- Krig
- Fattigdom
- En förstörd miljö
- Svält och dåliga arbetsförhållanden
Citera
2022-07-23, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heggenes
Tack för listan. Precis som du har jag oerhört svårt att se någonting negativt med något av detta. Vad kan det vara som vissa Flashbackare hakar upp sig så enormt på?

De 5000 största företagen är alla med, ett antal inflytelserika personer som jag har stor respekt för är med, och deras mål är de du listar ovan. Svårt att se någonting negativt faktiskt.

- Krig
- Fattigdom
- En förstörd miljö

you will own nothing, and you will be happy.
ser man inte nått negativt med den listan utifrån vilka som stödjer det så kanske man behöver tänka ett varv till.
Citera
2022-07-23, 18:48
Medlem
heggeness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
ser man inte nått negativt med den listan utifrån vilka som stödjer det så kanske man behöver tänka ett varv till.

Jag vill att du är mer specifik. Vilken punkt är det du är olycklig med.

Citatet du skrev först syftar på den rätt givna trenden mot service/leasing/sharing som pågått ett tag och lär accentueras. Frasen misstolkas dock (medvetet) av konspiratörer, så jag tror inte WEF trycker på den längre.
Citera
2022-07-23, 18:49
Medlem
swebarbs avatar
Citat:

- Krig
- Fattigdom
- En förstörd miljö

Om du utgår efter en lista och tror allt blir frid o fröjd bara läsa den rakt av så har du lite att lära, ingen regering jobbar för folkets bästa glöm inte det. Man måste tänka lite utanför boxen vilka människor som styr världen och det är inga trevliga människor.
Citera
2022-07-23, 18:50
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

Det uttalandet har ingenting med listan/agenda 2030 att göra och det är inte heller något som Klaus Schwab någonsin har sagt eller något som WEF någonsin har sagt sig stå bakom.
Det är ett tankeexperiment av en dansk politiker/präst (Ida Auken) som utgör ett av 8 olika scenarios som tankesmedjan WEF presenterade som diskussionsunderlag 2016 (dvs ett år efter agenda 2030). Märkligt nog brukar ingen bry sig ett skit om de 7 andra….
Citera
2022-07-23, 18:51
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Om du utgår efter en lista och tror allt blir frid o fröjd bara läsa den rakt av så har du lite att lära, ingen regering jobbar för folkets bästa glöm inte det. Man måste tänka lite utanför boxen vilka människor som styr världen och det är inga trevliga människor.

Man måste hitta på? Vad har du själv hittat på att målen i agenda 2030 medför för hemskheter?
Citera
2022-07-23, 18:53
Medlem
heggeness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb

Så vitt jag vet så jobbar alla regeringar i demokratiska länder för folkets bästa, och ingenting annat. Vad får dig att skriva något så komplett galet?

Vad skulle de jobba för, om inte folkets bästa?
Citera
2022-07-23, 18:53
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Vilka av de globala målen i agenda 2030 tror du själv kommer kunna uppnås till 2030?
Själv har jag aldrig förstått vilka mål som många verkar så rädda för?

Mål 1: ingen fattigdom - att avskaffa fattigdom i alla dess former överallt.
Mål 2: ingen hunger - att ingen ska lida av hunger och att alla människor ska få bra och näringsrik mat året om.
Mål 3: god hälsa och välbefinnande - för alla i alla åldrar.
Mål 4: god utbildning för alla
Mål 5: jämställdhet och alla kvinnors och flickors egenmakt.
Mål 6: att alla människor har tillgång till rent vatten och sanitet.
Mål 7: hållbar energi för alla
Mål 8: att alla människor ska ha ett arbete med goda arbetsvillkor och främja en inkluderande ekonomisk tillväxt.
Mål 9: hållbar industri, innovationer och infrastruktur
Mål 10: minskad ojämlikhet inom samhällen och mellan länder.
Mål 11: hållbara städer och samhällen
Mål 12: hållbar konsumtion och produktion
Mål 12 handlar om att säkerställa strukturer som bidrar till en mer hållbar konsumtion och produktion.
Mål 13: bekämpa klimatförändringarna
Mål 14: hav och marina resurser 1 bevara och använda världens hav, sjöar och marina resurser på ett hållbart sätt.
Mål 15: ekosystem och biologisk mångfald
Mål 16: fredliga och inkluderande samhällen
Mål 17: genomförande och globalt partnerskap - alla världens länder måste uppnå ett partnerskap för att tillsammans stärka arbetet för en hållbar utveckling.

Problemet är ju HUR dessa mål ska uppnås och hur det kommer drabba oss som lever nu.

Minskar de antalet människor på jorden med 90% så visst kommer saker som hunger och fattigdom automatiskt lösas i framtiden. Detta hjälper dock inte de 90% som kommer lida och dö av saker som svält osv fram tills det målet är uppnått.

Edit: personligen är jag egentligen inte emot en minskad befolkning på jorden. Och jag välkomnar kaos-tiderna som leder till detta då jag gärna äter folk i brist på annan mat. Däremot förstår jag rädslan och motståndet från gemeneman.
Senast redigerad av kommenurjorden 2022-07-23 kl. 18:57.
Citera
2022-07-23, 19:00
Medlem
Citat:
Så vitt jag vet så jobbar alla regeringar i demokratiska länder för folkets bästa, och ingenting annat. Vad får dig att skriva något så komplett galet?

Vad skulle de jobba för, om inte folkets bästa?

oj, den naiviteten var jag inte beredd på

nej, såklart jobbar de inte för vårat bästa, tror du verkligen det?

att magdalena och biden går armkrok med musk, gates, soros och sjunger itnernationalen eller liknande, med inget annat för sina ögon annat är pöbelns välmående?

hört talas om "pelosi index"? tror det kallas så, etttips för alla investerare, köp som nancy pelosi (US speaker of the house) gör, och hennes fyllegubbe till karlslok gör. inside information och sådant, varför sker det då om alla jobbar för vårt bästa?
Citera
2022-07-23, 19:04
Medlem
heggeness avatar
Citat:
oj, den naiviteten var jag inte beredd på

nej, såklart jobbar de inte för vårat bästa, tror du verkligen det?

att magdalena och biden går armkrok med musk, gates, soros och sjunger itnernationalen eller liknande, med inget annat för sina ögon annat är pöbelns välmående?

hört talas om "pelosi index"? tror det kallas så, etttips för alla investerare, köp som nancy pelosi (US speaker of the house) gör, och hennes fyllegubbe till karlslok gör. inside information och sådant, varför sker det då om alla jobbar för vårt bästa?

Du måste bli mer specifik, för det jag läser ovan är bland det mest bisarra jag läst på längre.
VARFÖR skulle de inte arbeta för folkets bästa och FÖR VEM arbetar de då?

Och HUR kan detta pågå, då vi fritt kan byta regering i fria val, i detta land sker det var 4:e år.
Citera
2022-07-23, 19:07
Medlem
Citat:
Du måste bli mer specifik, för det jag läser ovan är bland det mest bisarra jag läst på längre.
VARFÖR skulle de inte arbeta för folkets bästa och FÖR VEM arbetar de då?

Och HUR kan detta pågå, då vi fritt kan byta regering i fria val, i detta land sker det var 4:e år.
ok, jag ser vart detta är på väg.

tack och hej, du får beta om.
Citera
2022-07-23, 19:09
Medlem
heggeness avatar
Citat:
ok, jag ser vart detta är på väg.

tack och hej, du får beta om.

Så fort man ställde en enda konkret fråga om vad fanken du pratar om då blev det "tack och hej".

Dina konspirationsteorier tålde inte dagens ljus, det blev klart

Citat:

Du får gärna länka till den händelsen, det låter rätt festligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in