Citat:
Ursprungligen postat av
Ruskigbuss
Klart att hunden behöver besöka läkare, ingen har väl påstått annat? Bra tips på försäkring. (Nu har jag redan fått massor av annonser på hundförsäkringar på facebook, eftersom jag börjat googla på hundar, så nästa fråga blir ju exakt vilken försäkring? Och det beror väl på vilken hund man köper, så det kommer nog att bli en ny tråd så småningom.)
Du får det att låta lite som det bara är en liten elit som kan ha hund, när man ju ser att varannan jävel har det, så jag misstänker du överdriver en smula.
Den bittra sanningen är att de flesta ska inte ha hund. Pga okunskap och motståndet att lära sig. Folk är själviska egotrippade idioter.
Nu verkar inte du tillhöra den gruppen.
Desto mer du lär dig desto mer kommer du se hur kasst de flesta hundar faktiskt har det. Tyvärr. För det är inte svår eller krångligt eg. Väldigt enkelt eg. Skulle hundägare lägga 5 timmar på att lära sig vad en hund är och vilka behov den kan ha beroende på rasegenskap skulle hundvärlden se annorlunda ut.
Det är kanske en liten "elitklick" som har hundar som mår bra. Och det elitistiska i det är att inte va ett ego med faktaresistent. Många blir kränkta av att inte förstå och vill inte förstå och lära sig. Det betyder ju att de möjligen hade fel i vad de trodde va rätt och deras hund faktiskt haft det rätt kasst hos dem.