Citat:
Då är vi där igen. Det är så bra att sopa alla problem under mattan och gå på gamla klassiker som för länge sedan motbevisats. När du säger att du aldrig har sett solen lysa upp undersidan av molnen, tror jag dig. Du bör försöka ta en tur ut då och då. Du kommer att bli förvånad över hur mycket spänning det finns.Hur kan ni hävda att molnen är belysta underifrån, utan att se ovansidan av molnen?
Vad jag vill ha sagt med bilden är självklart. Enligt globmodellen är solen enormt mycket större än solen och enormt långt bort. Det resulterar enligt teorierna att solens strålar, som träffar jorden, går parallellt mot jorden. Hur kan det bli en punktbelysning, då övriga ytor av molnen bör träffas lika mycket, på åtminstonde resten av bilden.
Nej 24h midsommarsol (sydpol) är manipulerade videos och solens gång går att förklara lika bra på fe.
Ja, jag slår åt bägge håll nu och vill ha förklaring på söderkorset och stjärnornas rotation i söder. Finns det ordentliga videos från alla 3 södra punkter (Argentina, Sydafrika, Australien), där man först identifierar stjärnorna och sen kan se Rotationen? Så att alla tvivel om att det är olika stjärnor vi ser, kan försvinna...
Fleuch: Kan hålla med om att vi faktiskt knte vet vad stjärnor är. Dessa olikformade, regnbågsblinkande ting, högt där uppe.
Vad jag vill ha sagt med bilden är självklart. Enligt globmodellen är solen enormt mycket större än solen och enormt långt bort. Det resulterar enligt teorierna att solens strålar, som träffar jorden, går parallellt mot jorden. Hur kan det bli en punktbelysning, då övriga ytor av molnen bör träffas lika mycket, på åtminstonde resten av bilden.
Nej 24h midsommarsol (sydpol) är manipulerade videos och solens gång går att förklara lika bra på fe.
Ja, jag slår åt bägge håll nu och vill ha förklaring på söderkorset och stjärnornas rotation i söder. Finns det ordentliga videos från alla 3 södra punkter (Argentina, Sydafrika, Australien), där man först identifierar stjärnorna och sen kan se Rotationen? Så att alla tvivel om att det är olika stjärnor vi ser, kan försvinna...
Fleuch: Kan hålla med om att vi faktiskt knte vet vad stjärnor är. Dessa olikformade, regnbågsblinkande ting, högt där uppe.
Du försökte lite med flygtiden från Johannesburg till Sydney, och du lyckades faktiskt ljuga för dig själv så mycket att du själv trodde på det. Du försökte inte Sydney - Santiago. Antar att du insåg att det var omöjligt.
Sedan var det de 40 000 kryssningspassagerare som får betalt för att hålla dold att det är ljust dygnet runt i Antarktis, även lite norr om polcirkeln. Det måste vara jobbigt för dem som tystat dem. Men varför i hela friden tillåter de den kryssningstrafiken? Och om den kryssningstrafiken inte finns på riktigt, så bor det folk långt söderut i Argentina, och där är solen uppe så länge i december att alla platta människor har stora problem med att förklara det. Då är det säkrare att sopa problemet under mattan.Jag har åtminstone inte sett någon förklaring. Men sedan är det också svårt att förklara att det blir ljusare och ljusare ju längre söderut man kommer, och att det då är naturligt att det blir sol hela dygnet när man når polcirkeln. Eller....? Det är sant, du har sett en video som du tror är fejk, och naturligtvis besegrar den geografi och kartor och sunt förnuft.
Att som argument använda att vi inte vet vad stjärnor är, även om de står åt samma håll hela tiden, är bara nonsens. Jag är säker på att du förstår det också. Du letar så klart efter en video eller tre som du senare kan tycka ser misstänkt ut. Jag tror inte du hittar det, men det betyder inte att det södra korset inte är rakt söderut, och att det har använts för navigering långt innan timelapse och YouTube.