2022-07-21, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Nei. Ser ingen grunn til å starte noen grundig politietterforskning. Nei.

Ikke hvis vedkommende pensjonist og sjåfør i ettertid er blitt utnevnt til styremedlem i SK94 av hovedmistenkte i saken, Tom Hagen
Hvorfor ikke?
Citera
2022-07-21, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Avklare potensiale for nye undersøkelser, betyr at politiet vurderer om de skal ta flere undersøkelser, og det er ikke noe de har bestemt seg for å gjøre. GH sa også at arbeidet på stedet nå er avsluttet.

Siste sikre livstegn er ifølge politiet telefonsamtalen kl 09:14. Det er ingenting som tyder på at politiet tviler på dette.

Politiet har allerede forsikret seg om at hun ikke er på denne eiendommen, gjennom 3,5 år med grundige undersøkelser. Det er den klart enkleste delen av etterforskningen, å kunne utelukke at AE er på denne tomten.

På grunn av all villedningen Tom Hagen har satt i verk, har etterforskning handlet mest om å utelukke at det kan finnes andre GM enn TH selv.

Til slutt vil politiet bli nødt til å utelukke at AE kan finnes skjult i huset eller på tomten.

En naturlig konsekvens av utviklingen i etterforskningen.

Du må gjerne si og påstå og mene hva du vil for meg. Til syvende og sist, vil S4 bli endevendt av politiet. Det er ingen vei forbi.
Citera
2022-07-21, 19:57
Medlem
Citat:
På grunn av all villedningen Tom Hagen har satt i verk, har etterforskning handlet mest om å utelukke at det kan finnes andre GM enn TH selv.

Til slutt vil politiet bli nødt til å utelukke at AE kan finnes skjult i huset eller på tomten.

En naturlig konsekvens av utviklingen i etterforskningen.

Du må gjerne si og påstå og mene hva du vil for meg. Til syvende og sist, vil S4 bli endevendt av politiet. Det er ingen vei forbi.
Snart på tide de ransaker s4, rart de ikke har gjort det før...
Citera
2022-07-21, 19:58
Medlem
Fordi pensjonist-sjåføren i så fall har hatt pakken med det etterlyste simkortet i sine hender, og ville ha gitt politiet den nødvendige forbindelsen for å knytte Tom Hagen selv til kryptoplottet.

Om et slikt faktum ikke ville ha oppklart saken direkte, ville det iallfall gi det manglende indisiet for å tiltale TH for drapet på AE, eller medvirkning til drapet på AE.

Da ville indisierekken ha blitt fullført, og det ville blitt opp til retten å dømme, eller ikke dømme, TH etter tiltalen.
Citera
2022-07-21, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Avklare potensiale for nye undersøkelser, betyr at politiet vurderer om de skal ta flere undersøkelser, og det er ikke noe de har bestemt seg for å gjøre. GH sa også at arbeidet på stedet nå er avsluttet.

Siste sikre livstegn er ifølge politiet telefonsamtalen kl 09:14. Det er ingenting som tyder på at politiet tviler på dette.

Politiet har allerede forsikret seg om at hun ikke er på denne eiendommen, gjennom 3,5 år med grundige undersøkelser. Det er den klart enkleste delen av etterforskningen, å kunne utelukke at AE er på denne tomten.
Fetad: Jeg vet ikke hva politiet tenker eller har tenkt om det. Se uttalelse fra Brøske.

"– Hva kan dere si om nest siste sikre livstegn fra Anne-Elisabeth Hagen?
– Vi ønsker ikke å kommentere dette noe nærmere enn å bekrefte at dette er tidligere samme morgen 31. oktober i fjor, svarer Brøske."
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/0n0Ln0/ringte-til-anne-elisabeth-hagen-klokken-0948-stusset-over-at-han-ikke-fikk-svar

"– Hvor sikre er dere på at 09.14 er siste sikre livstegn fra henne?
I vår hovedteori forholder vi oss til at telefonsamtalen 09.14 er siste kjente livstegn. Det er imidlertid med dette som med mye annet – frem til hendelsesforløpet er klarlagt, skal vi være varsomme med å være helt bastante i våre konklusjoner, svarer Brøske."

Siste kjente livstegn og ikke siste sikre livstegn.
Citera
2022-07-21, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Snart på tide de ransaker s4, rart de ikke har gjort det før...

Det er forskjell på ransaking og ransaking.

Det vil bli slått opp kjellergulv og slått ned kjellervegger. Hagen og gårdsplassen vil bli gravd opp og endevendt.

Dessverre må det til. Før eller senere. Så lenge levningene av AE ikke er blitt funnet et annet sted.
Citera
2022-07-21, 20:08
Medlem
Citat:
Det er forskjell på ransaking og ransaking.

Det vil bli slått opp kjellergulv og slått ned kjellervegger. Hagen og gårdsplassen vil bli gravd opp og endevendt.

Dessverre må det til. Før eller senere. Så lenge levningene av AE ikke er blitt funnet et annet sted.
Du får ringe politiet å si at de ikke har ransaket godt nok.
Siden hun ikke har dukket opp i verden utenfor MÅ hun være i s4
Citera
2022-07-21, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Du får ringe politiet å si at de ikke har ransaket godt nok.
Siden hun ikke har dukket opp i verden utenfor MÅ hun være i s4

Jeg har aldri sagt at levningene til AE MÅ finnes i S4.

Jeg har sagt at politiet vil bli nødt til å utelukke at levningene kan ha blitt skjult i S4.
Citera
2022-07-21, 20:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Til og med Orkla sin pensjonistforening. Orkla er jo leverandør til dagligvarebransjen.
Jeg ser ingen kobling til Bunnpris og Orkla. Alle Bunnpris-butikkene er visstnok en del av Norgesgruppen, ASKO leverer varer til butikkene.

https://www.norgesgruppen.no/presse/nyhetsarkiv/aktuelt/utvidelse-av-samarbeidet-mellom-bunnpris-og-asko/

"Den utvidede samarbeidsavtalen vil gjelde fra 1. januar 2017, og omfatter distribusjon av varer fra ASKO til alle Bunnpris sine butikker i Norge."
Citera
2022-07-21, 21:04
Medlem
Hva med denne lampemontøren som i tilegg er nabo? Er han sjekket ut av saken her på fb? Tilhører han noen tvilsomme miljø, eller har han noen lugubre venner? At han ringer AE når han vistnok er hos grossisten å leter lyspærer er litt rart for meg. Men for all del, fyren er helt sikkert en bra fyr. Jeg bare spør.. Vi kommer jo ingen vei med noen andre teorier her😊
Citera
2022-07-21, 21:30
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Jeg vil tro at dette må være en ren tilfeldighet.

Man kan allikevel ha det berømte sitatet fra Leif GW Persson i bakhodet.

Hata slumpen.

Tja, det er i såfall en "dobbel tilfeldighet", ettersom det etter sigende er samme
mann som var på teater med AE og TH dagen før drapet.

Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Hva med denne lampemontøren som i tilegg er nabo? Er han sjekket ut av saken her på fb? Tilhører han noen tvilsomme miljø, eller har han noen lugubre venner? At han ringer AE når han vistnok er hos grossisten å leter lyspærer er litt rart for meg. Men for all del, fyren er helt sikkert en bra fyr. Jeg bare spør.. Vi kommer jo ingen vei med noen andre teorier her😊

Vel, begge sønnene hans er venner av MZ, forretningspartneren til RU.

Citera
2022-07-21, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Tja, det er i såfall en "dobbel tilfeldighet", ettersom det etter sigende er samme
mann som var på teater med AE og TH dagen før drapet
.
Er dette "pensjonistforeningsmannen"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in