2022-07-21, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Det er ganske spesielt at Z ikke tror på sine egne teorier.
Tull! Jeg har skrevet at det er viktig at politiet etterforsker alle som det er mulig å finne som har hatt tilgang på denne kontantkortpakken i Norge både før og etter at kontantkortpakken ble levert i den nevnte dagligvarebutikken.

Hvis den kontantkortpakken har vært i noens hender i Sverige før den kom til Norge, bør politiet også etterforske aktuelle personer i Sverige.

OG dette er ikke "en teori"/"egne teorier" som du kaller det. Det er viktige etterforskningsskritt som må utføres.
Senast redigerad av z-z-z 2022-07-21 kl. 18:38.
Citera
2022-07-21, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Har du problemer med å forstå innholdet i ... avklare potensiale for nye undersøkelser.

Politiet er ikke ferdige i S4.

Avklare potensiale for nye undersøkelser, betyr at politiet vurderer om de skal ta flere undersøkelser, og det er ikke noe de har bestemt seg for å gjøre. GH sa også at arbeidet på stedet nå er avsluttet.

Citat:
Politiet fortsetter arbeidet med å avklare hendelsesforløpet. Politiet vil komme frem til et antatt hendelsesforløp og et antatt drapstidspunkt. Vi vet fra før at politiet tror at AE ble drept 31. oktober 2018. Samme dag som hun angivelig forsvant sporløst fra sin bopel i S4. En bolig hun ikke hadde noen eierandel i, men som hun angivelig hadde livslang borett i.

Om politiet kommer frem til at AE ble drept og skjult i løpet av natten, så vil det få betydning for hvor politiet skal foreta nye søk etter levningene hennes. Nattdrap ville ha gitt TH mange flere timer til å skjule AE og å dekke sporene etter at han skjulte henne.

Siste sikre livstegn er ifølge politiet telefonsamtalen kl 09:14. Det er ingenting som tyder på at politiet tviler på dette.

Citat:
Det er ingen vits i å krangle om det kommer til å bli brutale ransakinger i S4 eller ikke. Blir ikke levningene hennes funnet annet sted, så må politiet gå hardt til verks i S4. Det er deres plikt. Å forsikre seg om at hun ikke er skjult i huset eller på eiendommen.

Politiet har allerede forsikret seg om at hun ikke er på denne eiendommen, gjennom 3,5 år med grundige undersøkelser. Det er den klart enkleste delen av etterforskningen, å kunne utelukke at AE er på denne tomten.
Citera
2022-07-21, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Tenker du på hvis TH er skyldig/medskyldig og hvis denne lederen av en pensjonistforening har hatt tilgang til den pakken med kontantkort (gjennom et eventuelt kjøreoppdrag der foreningen eventuelt har levert kontantkortpakker til butikker) og vedkommende har skaffet TH det etterlyste telefonnummeret?

Tenker du i så fall at TH er dum og at han ikke kan ha tenkt på at politiet kunne etterforske og finne ut av dette?

Pensjonister kjører ut simkortpakkene. TH kjenner en leder av en pensjonistforening. Det passer. Liksom.

Hvis det skulle vise seg at det faktisk var leder av pensjonistforeningen som kjørte ut aktuelle simkortpakke til Bunnpris Iladalen, hva ville du tenke da?

Du egner deg dårlig som tankeleser. Jeg greier nemlig godt å fortelle hva jeg tenker selv.

Det er et godt utgangspunkt for enhver diskusjon, at debattantene forteller hva de selv tenker, i stedet for å spekulere i hva andre tenker. Stråmannsargumentansjon hører ikke hjemme i en saklig debatt.
Citera
2022-07-21, 18:52
Medlem
Citat:
Pensjonister kjører ut simkortpakkene. TH kjenner en leder av en pensjonistforening. Det passer. Liksom.

Hvis det skulle vise seg at det faktisk var leder av pensjonistforeningen som kjørte ut aktuelle simkortpakke til Bunnpris Iladalen, hva ville du tenke da?

Du egner deg dårlig som tankeleser. Jeg greier nemlig godt å fortelle hva jeg tenker selv.

Det er et godt utgangspunkt for enhver diskusjon, at debattantene forteller hva de selv tenker, i stedet for å spekulere i hva andre tenker. Stråmannsargumentansjon hører ikke hjemme i en saklig debatt.
Jeg har ikke forsøkt på noen tankelesning. Jeg spurte. Det må da være greit å spørre hva du tenker og om du tenkte slik eller slik?

Du skrev: "Pensjonister kjører ut simkortpakkene. TH kjenner en leder av en pensjonistforening. Det passer. Liksom."

Det passer. Liksom? Hva betyr det? Passer liksom inn i din hypotese?

Jeg kjenner også en leder av en pensjonistforening. Passer det også liksom Kornblomst?
Senast redigerad av z-z-z 2022-07-21 kl. 19:00.
Citera
2022-07-21, 19:01
Avslutad
Citat:
Jeg har skrevet at det er viktig at politiet etterforsker alle som det er mulig å finne som har hatt tilgang på denne kontantkortpakken i Norge både før og etter at kontantkortpakken ble levert i den nevnte dagligvarebutikken.

Hvis den kontantkortpakken har vært i noens hender i Sverige før den kom til Norge, bør politiet også etterforske aktuelle personer i Sverige.

OG dette er ikke "en teori"/"egne teorier" som du kaller det. Det er viktige etterforskningsskritt som må utføres.
Politiet har tydeligvis kjennskap til noen av disse miljøene.

Samme falsk id, som har blitt benytter i Hagen-saken, har dessuten vært i hendene på folk i Katiska-saken. I den saken ble narkotikaen kamuflert i bl a. blomsterbuketter, og sendt videre med varelevering ut til butikkene.

Etterhvert som politiets "Operasjon hubris" har blitt en suksess, har det blitt mye hodepine og ekstrakostnader for disse kriminelle organisasjonene.

Det kan jo tenkes at samme folkene har kjent seg desperat nok, til å ty til grusomme kreative gjerninger, som å kidnappe en gammel dame, for å dekke tapet "operasjon hubris" har medført, og dermed benyttet samme "apparatet" (folk og røvere med x antall falske id og uregistrerte sim-kort osv osv osv).

Varelevering til dagligvarekjeder ser ut til å være et hett berøringspunkt i mange saker.

Varelevering i en annen sak:

https://www.aftenposten.no/norge/i/b5w1b3/50-personer-paagrepet-og-narkotika-til-500-mill-beslaglagt-etter-kripos-aksjon

"Her blir narkotika fra lastebilen lagt inn i personbilen. Mannen på bildet er neppe klar over at politiet har full oversikt over det som skjer."

"Etterforskningen er rettet mot organiserte kriminelle nettverk som står bak innførsler av store mengder narkotika til Norge. Kripos mener bakmennene i saken oppholder seg utenlands, og at de derfra samarbeider tett med organiserte kriminelle i Norge, Sverige og Danmark."
Citera
2022-07-21, 19:03
Medlem
Citat:
Jeg har ikke forsøkt på noen tankelesning. Jeg spurte. Det må da være greit å spørre hva du tenker og om du tenkte slik eller slik?

Du skrev: "Pensjonister kjører ut simkortpakkene. TH kjenner en leder av en pensjonistforening. Det passer. Liksom."

Det passer. Liksom? Hva betyr det? Passer liksom inn i din hypotese?

Jeg spurte et åpent og saklig spørsmål.

Du svarer ikke. Bare mer utenomsnakk og bla-bla-bla.
Citera
2022-07-21, 19:13
Medlem
Citat:

Da ville jeg tenke at politiet må etterforske han like grundig som de ville ha etterforsket et hvilket som helst annet menneske som hadde kjørt ut et slikt aktuelt simkort.
Citera
2022-07-21, 19:15
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:

Til og med Orkla sin pensjonistforening. Orkla er jo leverandør til dagligvarebransjen.
Citera
2022-07-21, 19:21
Medlem
Hvis den som skaffet kontantkortet ikke er medskyldig:
Det er kanskje mest sannsynlig at den som skaffet kontantkortet/telefonnummeret skaffet det for en anonym oppdragsgiver. Fordi hvis mottaker av kontantkortet ikke var anonym, ville den som skaffet kontantkortet kunne fortelle politiet om hvem han overleverte kontantkortet/telefonnummeret til.
Citera
2022-07-21, 19:24
Medlem
Citat:
Da ville jeg tenke at politiet må etterforske han like grundig som de ville ha etterforsket et hvilket som helst annet menneske som hadde kjørt ut et slikt aktuelt simkort.

Åja. Jeg ville ha sett en slik tilfeldighet som den manglende biten som knytter TH til det aktuelle simkortet.

Mens du ville ha satt pensjonisten under grundig politietterforskning.

Jaja. Sånn går nå dagan.

Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Til og med Orkla sin pensjonistforening. Orkla er jo leverandør til dagligvarebransjen.

Jeg vil tro at dette må være en ren tilfeldighet.

Man kan allikevel ha det berømte sitatet fra Leif GW Persson i bakhodet.

Hata slumpen.
Citera
2022-07-21, 19:28
Medlem
Citat:
Åja. Jeg ville ha sett en slik tilfeldighet som den manglende biten som knytter TH til det aktuelle simkortet.

Mens du ville ha satt pensjonisten under grundig politietterforskning.
Du ville ikke ha sett på hvilke andre personer vedkommende sjåfør hadde kontakt med?

Det er jo litt morsomt at du er åpen for at noen kan ha forsynt seg med kontantkortet før kontantkortpakken ble levert til butikken.

Det er synd at vi ikke vet mer om butikkens rutiner. Hvis de hadde rutiner for å telle over og sjekke (bl.a. se om numrene var i rekkefølge) alle kontantkortene i hver kontantkortpakke, så hadde det jo blitt oppdaget at et kontantkort manglet eller var byttet ut feks.

Hvis noen forsynte seg med et kontantkort, ble det kanskje byttet ut med et annet medbrakt slik at antallet kontantkort stemte i tilfelle butikkansatte telte kontantkortene.

Mulig alle som kjøpte kontantkort i utvalgte butikker i en viss periode burde melde seg, selv om det er et annet telefonnummer enn i den etterlyste nummerserien, i tilfelle noen kjøpte et utbyttet kontantkort som egentlig stammet fra en annen leveranse til en helt annen butikk?
Senast redigerad av z-z-z 2022-07-21 kl. 19:42.
Citera
2022-07-21, 19:34
Medlem
Citat:
Du ville ikke ha sett på hvilke andre personer vedkommende sjåfør hadde kontakt med?

Nei. Ser ingen grunn til å starte noen grundig politietterforskning. Nei.

Ikke hvis vedkommende pensjonist og sjåfør i ettertid er blitt utnevnt til styremedlem i SK94 av hovedmistenkte i saken, Tom Hagen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in