Citat:
Det förtäljer inte historien, tyvärr.
Om "hennes" 14000 också ska räcka till hyra alltså.
Men mellan tummen och pekfingret kostar hyra för en "tvåa" runt 6000.
Hyreslägenheter har oftast vatten, och ibland även el inkluderat. Oavsett kostar inte el särskilt mycket för en lägenhet. Whatever..
Hon och hennes barn har då 8000kr/kvar per månad att "leva på".
Billigaste mobilabonnemanget (som jag kör på själv för jag är en snål jävla jävel), kostar 125 kr/mån.
Ingår obegränsade samtal och 4GB surf/mån. Komplettera med billigaste "bredband" som kostar 200/mån, för hemmabruk.
Då är vi fortfarande "bra" över 7500kr/mån, för alla andra kostnader den "lilla" familjen har.
Köper hon all mat till sig själv och sitt barn på pressbyrån eller?
Glömde av "busskort", vi säger 1000/månad, det kostar det INTE..
6500/mån räcker alltså inte?
Barnet äter antagligen de flesta av sina måltider "gratis" på skolan, under skolåret. Mamma behöver bara fixa "falukorv och makaroner med ketchup" som middag.. Kostar nästan nada.
-GUUD VAD JAG BLIR TRÖTT PÅ FOLK SOM GNÄLLER!
för att supporta sådant system alltså.
Om "hennes" 14000 också ska räcka till hyra alltså.
Men mellan tummen och pekfingret kostar hyra för en "tvåa" runt 6000.
Hyreslägenheter har oftast vatten, och ibland även el inkluderat. Oavsett kostar inte el särskilt mycket för en lägenhet. Whatever..
Hon och hennes barn har då 8000kr/kvar per månad att "leva på".
Billigaste mobilabonnemanget (som jag kör på själv för jag är en snål jävla jävel), kostar 125 kr/mån.
Ingår obegränsade samtal och 4GB surf/mån. Komplettera med billigaste "bredband" som kostar 200/mån, för hemmabruk.
Då är vi fortfarande "bra" över 7500kr/mån, för alla andra kostnader den "lilla" familjen har.
Köper hon all mat till sig själv och sitt barn på pressbyrån eller?
Glömde av "busskort", vi säger 1000/månad, det kostar det INTE..
6500/mån räcker alltså inte?
Barnet äter antagligen de flesta av sina måltider "gratis" på skolan, under skolåret. Mamma behöver bara fixa "falukorv och makaroner med ketchup" som middag.. Kostar nästan nada.
-GUUD VAD JAG BLIR TRÖTT PÅ FOLK SOM GNÄLLER!

Du glömde bort dels alla krediter hon säkert har att betala varje månad plus allt sånt som barn ska ha. Matsäck när det är utflykter, kläder till alla säsonger, kanske idrotsssaker som skridskor eller skidor osv, leksaker.
Och det faktum att hon verkar bo i stockholm så en hyra på 6000 kr låter lågt, är säkert mycket högre.