2022-07-21, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hackade-Webbsidor
Du ställer bra frågor!
Sedan tidigare fråga är varför börja spela in M?? Jo så här ska det ha startat.. Det uppdagades att samma familj på Härbärget fått samma stödpaket tre gånger.. det innebär att två familjer gått miste om varsitt stödpaket(?) stödpaketen är ganska mycket pengar det handlar om. Vem skulle inte ifrågasätta det? Vet inte om lunch mm dras från lön, hon handlade mycket på pingstkyrkans kort.
Då kan man undra om allt som inhandlas går till Härbärget? Finns kvitton?
Sen var det M som tog hem visselblåsaren inte han som kontaktade barnen. Allt finns dokumenterat. Som sagt, hon ljuger mycket för att lyfta bort fokus från sig själv.
Skulle gärna vilja skicka inspelningarna, åtminstone dom som finns på p4, så ni får höra hela. pågår en rättslig process så allt kan inte släppas.

Håller alltså polisen på att utreda henne?

Vilken brottsrubricering i så fall?
Citera
2022-07-21, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Batong-Bertil
Håller alltså polisen på att utreda henne?

Vilken brottsrubricering i så fall?

Det ska ligga hos en åklagare. Vet ej brottsrubricering men kan va några olika, utifrån det jag fått höra i inspelningarna. Kan bara spekulera.
Citera
2022-07-21, 12:03
Medlem
Citat:
Du ställer bra frågor!
Sedan tidigare fråga är varför börja spela in M?? Jo så här ska det ha startat.. Det uppdagades att samma familj på Härbärget fått samma stödpaket tre gånger.. det innebär att två familjer gått miste om varsitt stödpaket(?) stödpaketen är ganska mycket pengar det handlar om. Vem skulle inte ifrågasätta det? Vet inte om lunch mm dras från lön, hon handlade mycket på pingstkyrkans kort.
Då kan man undra om allt som inhandlas går till Härbärget? Finns kvitton?
Sen var det M som tog hem visselblåsaren inte han som kontaktade barnen. Allt finns dokumenterat. Som sagt, hon ljuger mycket för att lyfta bort fokus från sig själv.
Skulle gärna vilja skicka inspelningarna, åtminstone dom som finns på p4, så ni får höra hela. pågår en rättslig process så allt kan inte släppas.

De som finns på P4 kan man ju lyssna på där, men jag antar att du har en oklippt version?
Citera
2022-07-21, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreebajjaN
Jag är inte alls förvånad. Att hon ljuger för att lyfta fokus från sig själv är sedan gammalt men också att hon skriker folk i ansiktet i hopp om att det ska avskräcka dom på något sätt.
Pratar vi rumänska familjer eller svenska som fått stödpaketen? Tycker att samma rumänska familj varit synlig med henne väldigt ofta nämligen, favoritiserade månne?

Du får gärna skicka ljudfilerna till mig om du känner för det, jag är/har varit ganska involverad runt pingstMaria också nämligen

Vi pratar inte svenska familjer. Kan tänkas du är på rätt spår! Som alla säger så gör hon skillnad på folk och folk… kallar dom utsatta för dom små människorna…

Ah se där. Kan skicka ikväll.
Citera
2022-07-21, 12:12
Medlem
Citat:
Det ska ligga hos en åklagare. Vet ej brottsrubricering men kan va några olika, utifrån det jag fått höra i inspelningarna. Kan bara spekulera.

De ja fått höra är att de är inspelaren ”Danni ” som är under utredning för olika brott b.l.a brott mot barnen
Citera
2022-07-21, 12:19
Medlem
Citat:
Vi pratar inte svenska familjer. Kan tänkas du är på rätt spår! Som alla säger så gör hon skillnad på folk och folk… kallar dom utsatta för dom små människorna…

Att kalla utsatta människor för "små människor" kan låta förnedrande, men jag tänker att det är ett kristet sätt att uttrycka sig. En viktig uppgift för den kristne är att hjälpa de små människorna, eller "de minsta".

”Allt vad ni har gjort för en av dessa mina minsta bröder, det har ni gjort mot mig (Jesus).” och ”Allt vad ni inte har gjort för en av dessa minsta, det har ni inte heller gjort för mig”.
Citera
2022-07-21, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Systersol6666
De ja fått höra är att de är inspelaren ”Danni ” som är under utredning för olika brott b.l.a brott mot barnen

Tror att din källa inte är särskilt trovärdig...
Citera
2022-07-21, 12:25
Medlem
Citat:
Tror att din källa inte är särskilt trovärdig...

Precis det här som är så farligt! När hon sprider sånt här och inte till vilka som helst… hon vill att andra då ska gå på visselblåsaren kanske nu när hennes son är anhållen??
Citera
2022-07-21, 12:44
Medlem
Citat:
De som finns på P4 kan man ju lyssna på där, men jag antar att du har en oklippt version?

På p4as rapportering har man satt ihop två olika inspelningar. Dom är längre än det man fått höra. Sen finns det ett hav som bär ännu mer tyngd. Detta är allvarligt men det är minderåriga med och den informationen kan inte komma ut i nuläget.
Citera
2022-07-21, 12:46
Medlem
Citat:
Precis det här som är så farligt! När hon sprider sånt här och inte till vilka som helst… hon vill att andra då ska gå på visselblåsaren kanske nu när hennes son är anhållen??

Sonen har börjat samla ihop till att få skaka galler nu...

Han har fyllt 21 och döms som en vuxen. Blir han fälld för mordförsöket kan det bli något år i fängelse.
Citera
2022-07-21, 12:48
Medlem
Citat:
På p4as rapportering har man satt ihop två olika inspelningar. Dom är längre än det man fått höra. Sen finns det ett hav som bär ännu mer tyngd. Detta är allvarligt men det är minderåriga med och den informationen kan inte komma ut i nuläget.

Låter spännande, hur skulle du i så fall skicka dem?
Citera
2022-07-21, 14:15
Medlem
Citat:

Jag håller helt med angående att hon gör enorm skillnad på människor beroende på härkomst. Tragiskt då man som kristen ska se alla som sina likar.. inte sant?

Har reagerat även jag på hennes utlåtande kring de ”små” människor hon hjälpt. Snacka om att trycka ner dom ytterligare i skorna! Ush.

Gör gärna det! 🙌 jag väntar med spänning och tror inte det kommer var en chock i hur hon låter.

Jag har en nära vän som tidigare diskuterat pingstkyrkan och M - ”hon låter mycket men det brukar liksom stoppa där.” Ack så fel.. hon skulle gå över lik för att få känna att hon gjort eller fått rätt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in