2022-07-21, 09:04
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av valkyren
Hahaha är du på riktigt? Du har bevisligen ingen aning om vad du pratar om.

Ja, jag är på riktigt.

Då förutsätter jag att du kan bevisa att svenska officerare har dåligt anseende utomlands.

Citat:
Svenska försvarsmakten är ett skämt utomlands, de enda som på riktigt hyllar den är svenskar själva och andra statsmakter som vill ha ut nånting av Sverige.

Du misstar våra budget och storleksproblem för att vi skulle ha dåliga officerare, underofficerare och manskap. Det har vi inte.

Citat:
Vore riktigt korkat av Försvaret att skicka Archers till Ukraina då vi knappt har någon ammunition kvar, speciellt inte mot en så stor fiende (i antal) som Ryssland.

På tal om det här med att inte veta vad man pratar om, så avfyrar FH77 NATO-standardammunition i kaliber 15,5 cm. Vilket som helst land som har produktion eller import av haubitsgranater till NATO-kompatibla pjäser kan alltså använda FH77, även i Archer-form.
Citera
2022-07-21, 09:05
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ashin-Wirathu
Fast jag kan lova dig att Ukrianska soldater befäster sig i byggnader där civila finns för att ta skydd samt kunna attackera. När du får eldgivning från byggnaden så kommer du sannolikt att jämna skiten med marken.

Det är fortfarande för mycket propaganda från båda sidorna för att dra en slutsats.

Det är så mycket propaganda från RySSnaZisternas sida att det är lätt att se vem som ljuger mest.
Citera
2022-07-21, 09:12
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Svenska försvarsmakten är ett skämt utomlands, de enda som på riktigt hyllar den är svenskar själva och andra statsmakter som vill ha ut nånting av Sverige.
Uppenbarligen du som inte har en susning vad du pratar om.

Citat:
Kriztofer Plitzkin- French Foreign Legion

They are surprisingly good.

What I remember from some of the ISAF guys, for what it's worth American soldiers used to say “ God is Swedish.” Because when you were in trouble if the Swedes came to the rescue you were sure your ass would be safe within short.

The most incompetent and disliked were the Germans, they were unprofessional and had a terrible aura of jinx about them that nobody wanted to be anywhere near of. The Swedes were the exact opposite of that especially Kustjägarna, the Swedish Coastal Rangers and Jägarna, Swedish Rangers. They were very composed, professional and particularly good at interacting with the local population. They learned very quickly and had very good officers.

Swedish soldiers are very competent and professional and they are also very well equipped. As stated earlier despite their small numbers and decaying military culture they still produce very good soldiers. We are not sure how the reforms regarding the recent mutation of their armed forces into a heavily feminized military is going to affect the overall quality of the troops on the long run but my knowledge of Swedish soldiers is that this last decade they were very good.

Stay Strong
Citera
2022-07-21, 09:15
Medlem
Ashin-Wirathus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagertha
Du menar att ryssarna inte är lika lurade som svenskarna. De förstår men låtsas tro i rädsla?

Citat:
Ursprungligen postat av platyzma
Det är så mycket propaganda från RySSnaZisternas sida att det är lätt att se vem som ljuger mest.

Håller inte med dig, min polare ukrainare för övrigt som är död nu efter Mariupol offensiven han var del av civilförsvaret.

Han sa när jag frågade han, att västerländska medier glorifierade kriget mer än i verkligheten.

För övrigt har jag tyvärr inte hört av han på ett bra tag, innan brukade han ringa varannan dag. Jävligt grym snubbe för att hacka arkadmaskiner.

Det är riktigt tråkigt att svensken kastade bort sitt liv för att bli kanonfoder.
Citera
2022-07-21, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Du misstar våra budget och storleksproblem för att vi skulle ha dåliga officerare, underofficerare och manskap. Det har vi inte.

Nu menar jag absolut inte att försvara kretinen du skriver med.

Med den budgeten FM har och när lönerna är låga är det väl inte lätt att förbättra situationen och om svenska officerare har bra eller dåligt rykte har jag ingen aning om.

Men anställda officerare på många regementen har i snitt enbart två års anställning. Hoppas verkligen att detta bara är tiden de har varit officerare man räknar.

Hur situationen kommer att bli på de nya regementena är inte alls svår att räkna ut. Men lönehöjningar skulle många som slutat återkomma till FM, så vi får hoppas detta sker.

On topic, tråkig tragedi för den döde svensken och hans anhöriga.
Citera
2022-07-21, 09:19
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ashin-Wirathu
Håller inte med dig, min polare ukrainare för övrigt som är död nu efter Mariupol offensiven han var del av civilförsvaret.

Han sa när jag frågade han, att västerländska medier glorifierade kriget mer än i verkligheten.

För övrigt har jag tyvärr inte hört av han på ett bra tag, innan brukade han ringa varannan dag. Jävligt grym snubbe för att hacka arkadmaskiner.

Det är riktigt tråkigt att svensken kastade bort sitt liv för att bli kanonfoder.

Är han död, hör du inte av honom eller RySSljuger du bara?
Ingen på Edva*ds sida kastar bort sitt liv, psykopaten i Kreml måste stoppas.
Citera
2022-07-21, 09:24
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Snarare ingen som helst idé att lyssna på er RySStroll. Varför gnäller ni så mycket om ”globohomo” i denna tråden när RySSnaZistarmén bögar mest av alla arméer?
För att de är skakar av rädsla för att vi går med i NATO och att våra Ukraina frivilliga har visat sig ytterst kompetenta och effektiva.
Citera
2022-07-21, 09:38
Medlem
Citat:

Vore riktigt korkat av Försvaret att skicka Archers till Ukraina då vi knappt har någon ammunition kvar, speciellt inte mot en så stor fiende (i antal) som Ryssland.

Finns inte ett rätt i ditt inlägg.
Citera
2022-07-21, 09:44
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
RySSar är tyvärr mer lurade än Svenskar, att ens gå med på en invasion av ett grannland med Judisk president för att dom skulle vara nazister är mer än sinnessvagt.

Skönt att Edva*d slapp bli dödad av sina egna, RyssnaZisterna får inte samma möjlighet.

En stor del av ryssarna ser det inte så och inte heller utsatta delar av Ukraina. Testa oberoende medier och se om det kanske känns som en mer rimlig sanning.

Svensk MSM är väldigt långt ifrån sanningen. Verkligen bortkastad tid att lyssna på.
Citera
2022-07-21, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Och den fantasin baserar du på vad?
På sånna som dig som lever i fantasivärld o tror ni är supersoldater på flashback,finns ju rätt många.Gå o töm latrinen med dig nu lilla malajen.Det är vad ni duger till i Ukraina.
Citera
2022-07-21, 09:54
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagertha
En stor del av ryssarna ser det inte så och inte heller utsatta delar av Ukraina. Testa oberoende medier och se om det kanske känns som en mer rimlig sanning.

Svensk MSM är väldigt långt ifrån sanningen. Verkligen bortkastad tid att lyssna på.

Du vill så klart att man ska lyssna på RT, för dom är så objektiva?

Edva*d dog för den goda sidan, ni RySStroll har att tugga i er det.
Citera
2022-07-21, 09:59
Medlem
Maskerat självmord annars årets darwin
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här