Citat:
Ursprungligen postat av
Ashin-Wirathu
Svenska soldater är väldigt bra tränade, men de har inte strids efarenheten av krig så som t.ex mujahadin som har krigat i generationer.
Ja, det är väldigt bra tränade och väldigt många har gjort utlandstjänst i såväl Afghanistan och Mali m.fl. länder. "Mujahedin" är sannolikt inte bättre tränade i något endaste fall, men har ibland erfarenhet från olika interna strider i sina hemländer, men de saknar helt erfarenhet och utbildning inom manöverkrigsföring och strid på det sätt som förs i Ukraina.
Citat:
Sen har försvaret de senaste 20 åren blivit ett gäng mjölkisar förutom en viss liten del.
Detta tvivlar jag faktiskt på, även om det är lätt att föranledas att tro det när man ser hur man marknadsför försvaret. Känner dock ett antal försvarsanställda, och har tidigare varit det själv, och min uppfattning är att "mjölkisar" passar dåligt in på hur jag skulle beskriva dem.
Citat:
Om du krigat för Ryssland eller Ukraina så har du större kuk än många i Sverige
Det kan man ju tro. Personligen skulle jag nog gissa att din kuk förblir lika liten (eller stor) oavsett om du riskerar att få den avskjuten av ryska eller ukrainska granater eller inte. ;-)
Citat:
Dock är det lite dubbelmoral du får kriga för Ukraina men inte ISIS
Varför är det dubbelmoral? ISIS är en mördande terroristorganisation. Det är inte Ukraina, de är en demokrati som slåss för sin frihet mot en terroriststat. Du ser inte skillnaden?