2022-07-20, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horgen
Dere er helt på villspor. Han er uskyldig.

Jeg vet ikke om du siterte feil innlegg, for jeg er altså skeptisk til Alsagios teori.
Citera
2022-07-20, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Jeg vet ikke om du siterte feil innlegg, for jeg er altså skeptisk til Alsagios teori.

Nå var det vel en av politiets teorier, at han hadde møtt noen på veien (ifølge boka, så vidt jeg husker)
Citera
2022-07-20, 22:52
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
Nå var det vel en av politiets teorier, at han hadde møtt noen på veien (ifølge boka, så vidt jeg husker)

Finner ikke noe om det i boka. Men politiet lurte visst på hvorfor han ventet en halv time med å ringe dem.

I mitt hode er det vel litt omvendt, jeg mener han ringte dem for snart.
Citera
2022-07-20, 23:09
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horgen
Dere er helt på villspor. Han er uskyldig.

OK om du vet att TH är oskyldig så var snäll att dela med dig dom bevis du har för detta, och om du inta kan detta så var så snäll och skriv -"jag tror att han är oskyldig" och inte -"han är oskyldig" för det är stor skillnad på dom två utlåtande, det förstår du väl ?
Citera
2022-07-20, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio

Det var vel din teori at TH har stoppet for å kommunisere med en medhjelper, for å høre om alt gikk som planlagt?

Noen av tingene politiet ifølge media har funnet mistenkelig, virker ikke helt gjennomtenkt. Slik som da de mistenkte at TH hadde slettet to anrop.

https://www.nettavisen.no/nyheter/politiet-mistenksom-to-av-anropene-pa-telefonen-til-tom-hagen-er-borte/s/12-95-3423979326
Citera
2022-07-20, 23:16
Medlem
Citat:
Det var vel din teori at TH har stoppet for å kommunisere med en medhjelper, for å høre om alt gikk som planlagt?

Noen av tingene politiet ifølge media har funnet mistenkelig, virker ikke helt gjennomtenkt. Slik som da de mistenkte at TH hadde slettet to anrop.

https://www.nettavisen.no/nyheter/politiet-mistenksom-to-av-anropene-pa-telefonen-til-tom-hagen-er-borte/s/12-95-3423979326

Det er en mulighet, ja
Citera
2022-07-20, 23:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Svært krevende sak, dette. Politifolk er jo mennesker de også, og det må være
psykisk utfordrende å ha kjennskap til detaljer om både selve forbrytelsen, og ikke
minst opptakten og planleggingen av den. Drapssaker av denne typen er jo ikke akkurat
hverdagskost i Norge.
Hva er det du babler om? Politiet vet jo ikke engang om AEH er drept, hvis vi skal tro det vi hører og leser.
Hvordan kan da politiet vite om detaljene?
Og hvordan kan du vurdere eventuelle detaljer?

Dersom politiet vet ting på detaljnivå, hvorfor er da TH ikke tiltalt og dømt for lenge siden?

Politiet sier jo at de fremdeles etterforsker kidnappinghypotesen. Og at de etterforsker skyld og uskyld.
Citera
2022-07-20, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Finner ikke noe om det i boka. Men politiet lurte visst på hvorfor han ventet en halv time med å ringe dem.

I mitt hode er det vel litt omvendt, jeg mener han ringte dem for snart.
jeg er enig med deg. Han var for rask. Særlig med tanke på trusselen mot aehs liv. Vet ikke politiets motiv her. Må være å få en reaksjon.
Citera
2022-07-20, 23:46
Medlem
Mulig vi misforstår spm. Hvorfor ventet du en halvtime er et betimelig spørsmål. De skal ikke være ledende. Hvorfor kontaktet du ikke politiet før et annet. Svaret kan være at han måtte lese brevet, rådføre seg med fam., få oversikt etc kan være et svar
Citera
2022-07-21, 00:15
Medlem
Citat:

Nå var det vel TH selv som nektet for disse anropene - faktisk over lengre tid.

Har det slått deg at det er THs egne forklaringer som har styrket mistankene?
TH kom med flere historier som skulle underbygge at anropene ikke eksisterte.

Du har det med å skyve viktige detaljer under teppet og ser ikke ting i sammenheng.
Citera
2022-07-21, 00:17
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Mulig vi misforstår spm. Hvorfor ventet du en halvtime er et betimelig spørsmål. De skal ikke være ledende. Hvorfor kontaktet du ikke politiet før et annet. Svaret kan være at han måtte lese brevet, rådføre seg med fam., få oversikt etc kan være et svar

Jeg ville nesten forvente at man måtte tenkt seg litt om hvis man kom hjem og fant et slikt brev.

Mer enn en halvtime. Og ja, jeg ville også sørget for å konferere med HELE familien først.
Citera
2022-07-21, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Hva er det du babler om? Politiet vet jo ikke engang om AEH er drept, hvis vi skal tro det vi hører og leser.
Hvordan kan da politiet vite om detaljene?
Og hvordan kan du vurdere eventuelle detaljer?

Dersom politiet vet ting på detaljnivå, hvorfor er da TH ikke tiltalt og dømt for lenge siden?

Politiet sier jo at de fremdeles etterforsker kidnappinghypotesen. Og at de etterforsker skyld og uskyld.
Politiet har gått gjennom og sett med røntgenblikk på hundrevis, kanskje tusenvis av timer med kameraopptak fra mange steder, og brukt titalls IT eksperter som har fulgt tusenvis av digitale spor. Det er et enormt arbeide. Det er i høyeste grad detaljorientert. Dette er det skrevet mye om. Det er fremvist bevis på at kryptooppsettet begyndte tidlig. Jeg forstår veldig godt at det må tære på å lede en sånn etterforskning. Pluss at man har familie å tenke på. Det er ikke alt som er verd å jobbe lange dager, kvelder og helger på. Han så veldig sliten ut på bilder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in