2022-07-20, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Om man tänker efter lite själv, som ni brukar vara duktiga på. Om Zelensky haft alla dessa tillgångar hade han stannat kvar i landet då eller flytt det som alla andra korrupta presidenter i exempelvis Afrika?

Har du någon källkritik på uppgifterna i länken eller sväljer du bara?
Vadå "om" och Varför skulle han "fly"? Med din logik skulle Putin har flytt för längesen. "Om du tänker efter lite"

Citat:
Marinskijpalatset i Kyiv. Presidentens officiella bostad. Där alla framtida Ukrainska presidenter kommer att bo. Tror du Zelensky äger detta hus själv?

Ja? Ukrainska staten är utsugare som är ägaren, håller du inte med eller?
Citera
2022-07-20, 18:26
Medlem
leachs avatar
WASHINGTON, July 20 (Reuters) - Ukrainian first lady Olena Zelenska appealed to U.S. lawmakers on Tuesday to provide more help to her country as it struggles against a five-month-long Russian invasion, saying weapons could help assure a "joint great victory."

https://www.reuters.com/world/ukrainian-first-lady-appeals-us-congress-more-weapons-against-russias-hunger-2022-07-20/
Citera
2022-07-20, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zwensson
EU gör ett misstag här tror jag. Det slutar med råvarubrist. EU klarar sig relativt bra så länge de kan förädla råvaror. Men när det blir brist kommer det tvinga fram en omställning här som blir jobbig.
Vilka råvaror levereras av Ryssland som inte kan levereras av någon annan?
Vilken unik råvara har Ryssland i sådan mängd att det kommer att krävas en omställning i EU?

Om du menar fossila bränslen så har du rätt, men av ditt inlägg att döma menar du någonting annat?
Citera
2022-07-20, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Det lär vara extremt överdrivet. Så här tror jag att det är.

Alla som flyr kommer genom filtreringsläger. Inget konstigt med det. Där får du de "stora talen", där är säkert en miljon som flytt genom ryska korridorer.

Ibland hittar de en krigsförbrytare från 2014-2016. Låt oss säga att de blir skjutna. Där har vi "avrättas"-delen. De är inte 100 personer. (obs: min spekulation).

Men du får det att låta som att miljoner ukrainare sitter och huttrar nu i Sibirien. Tror du på det?. Säkerligen har de skickat flyktingar dit. Vi har också haft flyktingar i Norrland, fast de hellre bott i Stockholm. Inget konstigt med det heller.

Jag tror inte där är många gruvor, gasfält och åkrar som är bemannade än. Men så småningom kommer det att hända. Jag är säker på att ukrainare som tidigare bott där kommer att kunna vara där.

Inget jag är någon jättefan av. Men det gör inte Putin till Hitler.

Vilka flyktingar eller tvångsförflyttade då?
Citera
2022-07-20, 18:32
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shimona
Vadå "om" och Varför skulle han "fly"? Med din logik skulle Putin har flytt för längesen. "Om du tänker efter lite"
Varför skulle Putin fly? Han är väl inte hotad som president i Ryssland eller vet du något som jag inte vet?

Citat:
Ursprungligen postat av shimona
Ja? Ukrainska staten är utsugare som är ägaren, håller du inte med eller?
Men då äger Zelensky alltså inte huset alls? Det är även bara en ceremoniell bostad men det fattar du säkert själv.

Var bodde då Viktor Yanukovych och ägde han sin bostad tror du?
Citera
2022-07-20, 18:33
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Vilka flyktingar eller tvångsförflyttade då?

Jag menar att Ryssland har flyktingar. Det är inget konstigt med att de är i Sibirien. Det skulle vara extremt kritisabelt (bortom invasionen i sig självt) om de tog 200 000 människor från Mariupol och satte dem i ett läger i Sibirien fast de hellre ville vara där, utan att de fick en chans att ta tåget någon annanstans. Det tror jag inte har hänt.
Citera
2022-07-20, 18:34
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Här kan man se att det är omöjligt för Röda Armén att ha vapenförråd inom räckvidd för raketerna. Precision och sprängkraft gör att det går kaboom direkt. Läckt film från pro-rysk källa.

https://twitter.com/TWMCLtd/status/1549774379348856834

Det var verkligen en enorm explosion på den första videon.

Fanns det några levande människor i närheten så lär de inte ha varit levande efter explosionen.
Citera
2022-07-20, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Invektiv72
5-10 år?

😜🤣😆

Vad har hindrat sovjet…förlåt Piss-ryzzland de senaste 20-25 åren, menar du?

Eftersom man nu, enligt dig ska kunna ta sig förbi väst på de flesta områden, områden som man hitintills inte ens kunnat hålla jämna steg med utan halkat efter.

Är det den miljon högutbildade ryska diasporan som tog sitt pack och drog när de inför vartåt det var på väg att barka?

Är det alla de företag som nu definitivt, slutgiltigt lämnat Ryssland och sparkat ett par hundra tusen ryssar som nu helt tappar sin försörjning?

Är det ryska uppfinnare och innovatörer som fitt-ryssarna har gömt undan i decennier, bara för att få den här möjligheten att ta upp kampen med Apple, Samsung, Acer, Intel, Nvidia och alla andra världsledande företag inom datorer och mobile..
De flesta företag du räknar upp kommer antingen från Öst eller tillverkar många av sina produkter i Öst!

Med öst menade jag ju som de absolut flesta förstod givetvis inte bara Ryssland..
Senast redigerad av Nibiru2011 2022-07-20 kl. 18:40.
Citera
2022-07-20, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Varför skulle Putin fly? Han är väl inte hotad som president i Ryssland eller vet du något som jag inte vet?
Du sa ju att ZZelensky skulle flytt om han var rik.
Du påstår att Putin är rik. Så.....Varför.har.inte.han.flytt?

Citat:
Men då äger Zelensky alltså inte huset alls? Det är även bara en ceremoniell bostad men det fattar du säkert själv.

Var bodde då Viktor Yanukovych och ägde han sin bostad tror du?
Ja staten? ZZelensky äger även flera hus han också, han sålde ett hus för typ 50 miljoner kronor nyligen. Ska du inte kalla han utsugare nu?

ZELENSKY SELLS A VILLA IN ITALY FOR 4.5 MILLION EUROS – MEDIA (PHOTO, VIDEO)
https://goldinvesting.news/zelensky-sells-a-villa-in-italy-for-45-million-euros-media-photo-video
Senast redigerad av shimona 2022-07-20 kl. 18:41.
Citera
2022-07-20, 18:39
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Det var verkligen en enorm explosion på den första videon.

Fanns det några levande människor i närheten så lär de inte ha varit levande efter explosionen.
Har kommit några till nu. Kolla på den som är märkt 3 här. Vilken enorm tryckvåg haha. De ryssarna sitter och dricker öl i ett litet hus när det smäller en bit bort!!

https://twitter.com/bayraktar_1love/status/1549779088600096771
Citera
2022-07-20, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Vilken unik råvara har Ryssland i sådan mängd att det kommer att krävas en omställning i EU?
Haha du som påstår och skryter om att du har sådan koll på industrier m.m.
Fattar du verkligen inte att Ryssland levererat bra billiga råvaror i enorma volymer?
Nu måste det letas upp alternativ som även förr var dyrare men nu ofta är ordentligt mycket dyrare än från Ryssland..
Senast redigerad av Nibiru2011 2022-07-20 kl. 18:42.
Citera
2022-07-20, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus

Om du menar fossila bränslen så har du rätt, men av ditt inlägg att döma menar du någonting annat?

Världen kräver mer och mer råvaror. Inte bara de fossila bränslena. Tills slut kommer Rysslands enorma landområden bli viktiga. Vi hade tjänat i längden på att vara deras handelspartners.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in