2022-07-20, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Kan kanskje VE ha blitt involvert uten å kjenne planen?
Jeg tror det er mulig. At han kan ha kjørt en bil med et lik, uten å vite det.

Ja, men da burde han kanskje ha delt dette med politiet. Hvis ikke han blitt truet eller lovet en stor gevinst ved å la være
Citera
2022-07-20, 14:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
Når man tror dette var en kidnapping, høres vel de fleste alternativer dumme ut
Jeg er objektiv, imotsetning til deg. I min kommentar la jeg som forutsetning at det enten var planlagt eller affektdrap, likevel trekker du den konklusjonen, at jeg tror det er kidnapping.

Ikke nok med det.. Jeg har faktisk ikke skrevet at jeg tror mest på kidnapping (i tradisjonell forstand), men det blir antageligvis for mye informasjon for deg å ta inn. Eat the apple, love the apple, break the apple.
Citera
2022-07-20, 14:23
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ja, men da burde han kanskje ha delt dette med politiet. Hvis ikke han blitt truet eller lovet en stor gevinst ved å la være

Tja, det er mulig. Men prøv å se dette fra VE sin side. Hvis han f.eks. har fått beskjed om å
kjøre en bil eller tilhenger med møbler til et bestemt sted, så er vel det noe man må forvente
at han forteller til politiet. Men så lenge han ikke vet at det var lik i lasten, så kan han heller
ikke avsløre noe. Hva skal han si? "Jeg kjørte en tilhenger med møbler til Kvitfjell". Ikke så mye
mer, vil jeg tro. Politiets mistanke mot TH kan selvsagt styrkes, men de vil fremdeles ha problemer
med å bevise det.

Jeg vil uansett tippe at han ikke har blitt spurt om slike ting før etter at TH ble siktet.
Så lenge etterforskningen mot TH var hemmelig, kan de heller ikke ha stilt for tydelige spørsmål
til folk i THs krets - fordi de ikke måtte avsløre sine mistanker.
Citera
2022-07-20, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Jeg er objektiv, imotsetning til deg. I min kommentar la jeg som forutsetning at det enten var planlagt eller affektdrap, likevel trekker du den konklusjonen, at jeg tror det er kidnapping.

Ikke nok med det.. Jeg har faktisk ikke skrevet at jeg tror mest på kidnapping (i tradisjonell forstand), men det blir antageligvis for mye informasjon for deg å ta inn. Eat the apple, love the apple, break the apple.

Du har en lei tendens til å overvurdere deg selv, ingen grunn til det. Men bortforklaringer har du et talent for, skal gi deg den
Citera
2022-07-20, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Tja, det er mulig. Men prøv å se dette fra VE sin side. Hvis han f.eks. har fått beskjed om å
kjøre en bil eller tilhenger med møbler til et bestemt sted, så er vel det noe man må forvente
at han forteller til politiet. Men så lenge han ikke vet at det var lik i lasten, så kan han heller
ikke avsløre noe. Hva skal han si? "Jeg kjørte en tilhenger med møbler til Kvitfjell". Ikke så mye
mer, vil jeg tro. Politiets mistanke mot TH kan selvsagt styrkes, men de vil fremdeles ha problemer
med å bevise det.

Jeg vil uansett tippe at han ikke har blitt spurt om slike ting før etter at TH ble siktet.
Så lenge etterforskningen mot TH var hemmelig, kan de heller ikke ha stilt for tydelige spørsmål
til folk i THs krets - fordi de ikke måtte avsløre sine mistanker.

Ja, ser den
Citera
2022-07-20, 14:51
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ja, ser den

Ja, jeg tenker at TH kan ha fordelt arbeidsoppgaver til forskjellige uvitende personer, litt
i samme stil som DT gjorde da han planla NOKAS-ranet. Det var ikke mange som visste
hva de egentlig var med å bidra til, og dette var et bevisst grep fra DT for å skjule spor.

Man kan kanskje tenke seg hva slags situasjon VE var i da han ble innkalt til avhør i 2020.
Han kan ha hatt mistanker mot sin onkel, men hvor langt tør han gå i å fortelle dette til politiet?
Får TH vite at noen i nær slekt har sagt til politiet at de tror TH har drept kona si, så tenker jeg
det blir særdeles vanskelig for de personen(e) det gjelder. Men vedkommende må uansett ha noe
konkret å basere sine eventuelle mistanker på. Det er liksom ikke bare å slenge det ut i avhør.
Og her har nok TH uansett vært svært bevisst på hvem han har brukt til ulike ting.
Han stolte vel ikke nok på GHH, så han måtte ut. Inn med VE, som han har kjent siden han ble født.
Citera
2022-07-20, 15:44
Medlem
Citat:
Ja, men TH «husket ikke» hvilken vei han hadde kjørt hjem. Jeg tror han husker dette svært godt og hva som evt. skjedde på veien hjem. Det finnes en grunn til at han sier han ikke husker

VE og TH har også gitt hverandre alibi før møtet som skulle ha pågått kl 10
Han kunne vel ikke gjemt aeh i bagasjerommet da vi jeg osv. Da husker han ikke ruten hjem.
Citera
2022-07-20, 15:45
Medlem
Citat:

du får nok få med deg på denne objektiviteten.
Citera
2022-07-20, 17:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
du får nok få med deg på denne objektiviteten.
Det vet du nok alt om.
Citera
2022-07-20, 17:10
Avslutad
Citat:
Du har en lei tendens til å overvurdere deg selv, ingen grunn til det. Men bortforklaringer har du et talent for, skal gi deg den
Jeg har absolutt ikke høye tanker om meg selv. Og du kan ikke definere meg.

I dette tilfellet dreier det seg om å argumentere imot en hypotese bygget på loff, og siden alt er relativt trenger ikke det være særlig imponerende.
Citera
2022-07-20, 17:17
Medlem
Citat:
Jeg har absolutt ikke høye tanker om meg selv. Og du kan ikke definere meg.

I dette tilfellet dreier det seg om å argumentere imot en hypotese bygget på loff, og siden alt er relativt trenger ikke det være særlig imponerende.

Så lenge vi ikke har fasiten så kan du påstå hva du vil om mine tanker

Jeg forholder meg saklig til TH og andre, i motsetning til deg som har brukt mye plass på å hylle han og devaluere AE. Det er i hovedsak ett offer her, og det er ikke TH
Citera
2022-07-20, 17:41
Avslutad
Citat:
Så lenge vi ikke har fasiten så kan du påstå hva du vil om mine tanker

Jeg forholder meg saklig til TH og andre, i motsetning til deg som har brukt mye plass på å hylle han og devaluere AE. Det er i hovedsak ett offer her, og det er ikke TH
For noe sprøyt. Slike påstander du kommer med om meg, har det felles, at påstanden om hva jeg har skrevet aldri blir sitert. Det du egentlig har problemer med, er at jeg ikke vil forhåndsdømme noen. Det mener jeg er et viktig prinsipp, og i dette tilfellet finnes dessuten ingen bevis. Du er jo desperat ift å kaste dritt på Hagen-familien og alle som støtter disse. Det lyser hat lang vei, så påfallende, at sannsynligheten for at løsningen på det som har skjedd, er noe helt annet, enn de dominerende ordene i denne tråden. Det fremstår sykt. At man behandler mennesker som uskyldig til det motsatte er bevist, er en frisk pust i forhold.
Senast redigerad av Havhest 2022-07-20 kl. 18:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in