2022-07-20, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gift44
De flesta blev utslagna på marken inte i strider med andra ryska flygplan och de flesta förlorades i början av kriget. Nu ser det ut som ingendera sidan vågar använda stridsplan i någon större utsträckning.

Jaså? Har du några bevis på att 259 funktionella flygplan blev utslagna på marken? Ukraina hade inte ens så många funktionella flygplan när kriget startade.

Det finns bevis på att Ukraina har förlorat 3(!) flygplan på marken.

https://www.oryxspioenkop.com/2022/03/list-of-aircraft-losses-during-2022.html
Citera
2022-07-20, 14:35
Medlem
Citat:
De flesta blev utslagna på marken inte i strider med andra ryska flygplan och de flesta förlorades i början av kriget. Nu ser det ut som ingendera sidan vågar använda stridsplan i någon större utsträckning.
Sen början på juli har ju ryssarna rapporterat att Ukraina förlorat ca 20 plan. Var kommer då dom ifrån?
Jag vet bara ett militärplan som kraschade nyligen i Grekland.
Citera
2022-07-20, 14:36
Medlem
Gift44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Sen början på juli har ju ryssarna rapporterat att Ukraina förlorat ca 20 plan. Var kommer då dom ifrån?
Jag vet bara ett militärplan som kraschade nyligen i Grekland.
Ryssarna ljuger ibland. Precis som ukrainarna.
Citera
2022-07-20, 14:36
Medlem
Gift44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dodri
Jaså? Har du några bevis på att 259 funktionella flygplan blev utslagna på marken? Ukraina hade inte ens så många funktionella flygplan när kriget startade.

Det finns bevis på att Ukraina har förlorat 3(!) flygplan på marken.

https://www.oryxspioenkop.com/2022/03/list-of-aircraft-losses-during-2022.html
Ghost of Kiev?
Citera
2022-07-20, 14:38
Medlem
Citat:
Ghost of Kiev?

Finns lika många bevis på att ”Ghost of Kiev” existerade som att Ryssland slog ut majoriteten av det ukrainska flygvapnet på marken. Det vill säga inga bevis alls.
Citera
2022-07-20, 14:38
Medlem
Citat:
Ryssarna ljuger ibland. Precis som ukrainarna.
Ryssarna ljuger så gott som ALLTID. Ukrainarna talar väldigt sällan osanning.
Citera
2022-07-20, 14:41
Medlem
Gift44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dodri
Finns lika många bevis på att ”Ghost of Kiev” existerade som att Ryssland slog ut majoriteten av det ukrainska flygvapnet på marken. Det vill säga inga bevis alls.
Just det. Läs min ovanstående kommentar om lögner. Jag har ingen aning om vilken av sidorna du grupprunkar till men bevis finns inga. Åt endera hållet.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Thurizas-09
Det är inte att "springa någons ärenden" att önska en allsidig debatt. Men det vill ni ju inte ha, utan spammar med inlägg fulla av stora "Z" i varje ord ni kan klippa in det i. Inläggen ni massproducerar är klinisikt sanerade från någon ansats till diskussion.

Tacka vet jag Rysstrollens inlägg som andas objektivet och nyansering..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Lavrov hälsar:

Du missade det viktigaste:

Citat:
Enligt Sergej Lavrov kan ”specialoperationen” nu inkludera ett antal andra ukrainska territorier.

Anledningen till att målet nu ändrats är västs leveranser av de amerikanska raketartilleri-systemen M142 Himars till Ukrainas försvarsmakt, säger Lavrov till statliga Ria Novosti och RT.

Om väst fortsätter att skicka långdistansvapen till Ukraina kommer målet att utökas ytterligare.

Har dålig koll, men ett logiskt alternativ i mina ögon vore att släppa donbass, försvara kharkiv och de södra delarna - om man vill få ett slut på kriget och att 100 000-tals människor offras för ingenting.
Citera
2022-07-20, 14:42
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Till stor del för att de själva, USA; skulle kunna ta över den lediga tronen och långsiktigt försvaga Europa. Och för att amerikanska företag skulle få fritt fram i t ex Sydasien.

Imperier kan byggas på andra sätt än genom att lägga sig till med en massa direkta landbesittningar, t ex via handelsförbindelser, företagsmonopol och militär övermakt/kontroll. USA:s militära dominans i Europa sedan 1945 har inte varit gratis för Europa, den bakbinder delvis våra egna regeringar och tvingar t o m EU att hoppa och dansa på kommando.

Håller med dig om att EU borde stärka sig samordna och skaffa sig ett starkare försvar. 3%av vår bnp borde gå till försvaret. EU borde satsa på att bli en supermakt så vi kan krossa allt hot från ryssland och kina. U SA är inget hot det är en affärsmöjlighet. Samordnade vi oss bättre så är vi ekonomiskt srarkare än både usa och kina. Ryssland sänker jag mig inte till att jämföra, latrinhinkar stinker mest men saknar betydelse.
Citera
2022-07-20, 14:42
Medlem
HejaFinlands avatar
Ryssland skall nu erövra hela Ukraina inte bara befria Donbas.
https://twitter.com/z_swiata/status/1549719057863266304
Citera
2022-07-20, 14:43
Medlem
Gift44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Ryssarna ljuger så gott som ALLTID. Ukrainarna talar väldigt sällan osanning.
Enligt rapporter från Ukrainas försvarsdepartement förlorade ryssarna och dess allierade 1,2 miljoner soldater mellan 2014 och 2020 så jo, ukrainarna ljuger väldigt mycket också.
Senast redigerad av Gift44 2022-07-20 kl. 14:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in