2022-07-20, 02:58
Medlem
Sqrbankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff
What goes around comes around?
https://www.youtube.com/watch?v=r9P8Nt51wd4

(Barnsliga dagis diktatorer)

Ja se på fan! Inte omöjligt. Såg någon dokumentär för en miljard år sen som gick igenom mycket av det påfågelspel som pågår vid statsbesök i allmänhet - diktaturer/auktoritära stater i synnerhet - och som väger än tyngre under "spända diplomatiska tider" vilket det onekligen är nu.

Minns idag bara fragment. Nånting med hur handskakningen bör vara uppgjord på förhand, vem som "tillåts" ha slagets framsida under detta ögonblick närmast kamerorna (dominant). Att släppa in gästen genom en dörr medelst handgesten "varsegod" var också känsligt (dominant).

En av storsläggorna lär vara att dunka den andre ledaren på ryggen, "lilla pojken/gumman" (dominant!). Det har Erdogan gjort sig skyldig till tror jag (i relativ närtid) på Putin, kanske som svar på det du länkade. När nu Putin är i desperat behov av internationella allianser så kunde sultanen nog inte hålla sig från att strö på ytterligare.
Citera
2022-07-20, 03:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
ok… Den månatliga summan stiger hela tiden.
I april var det $7 miljarder per månad som Ukraina måste få in enligt Reuters.

https://www.reuters.com/world/zelenskiy-says-ukraine-needs-7-bln-per-month-make-up-losses-caused-by-invasion-2022-04-21/

EU har lovat att betala för Ukraina.
Delar kan vara lån, men om Ukraina förlorar industrin i Donetsk och kusten mot Svartahavet kommer Ukraina aldrig att kunna betala tillbaka.

Notera att detta är exklusive vapen och ammunition, mer än 100 miljarder dollar.

Poängen är att Ukraina är ett stort svart hål. Pengarna går till absolut ingenting. Nada!

Ukraina kommer inte att kunna existera.

Ah, okay - utifrån den första posten jag svarade på trodde jag att du menade typ: "titta vad starka EU är - Kiev vinner och redan är alla goda krafter på deras sida!" typ. Jag instämmer i att landet är ett fucking svart hål av korruption, kriminalitet och pengatvätt - dessutom tror jag inte att EU i längden kommer att leva upp till alla dessa löften. Deras bäst-före-datum närmar sig snabbt.

Det är massvis med troll och träskallar som rör sig i den här tråden, det gör att det ibland är svårt att snabbt hålla reda på vad folk egenrligen menar.
Senast redigerad av HepCat-X 2022-07-20 kl. 03:07.
Citera
2022-07-20, 03:08
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
Ja se på fan! Inte omöjligt. Såg någon dokumentär för en miljard år sen som gick igenom mycket av det påfågelspel som pågår vid statsbesök i allmänhet - diktaturer/auktoritära stater i synnerhet - och som väger än tyngre under "spända diplomatiska tider" vilket det onekligen är nu.

Minns idag bara fragment. Nånting med hur handskakningen bör vara uppgjord på förhand, vem som "tillåts" ha slagets framsida under detta ögonblick närmast kamerorna (dominant). Att släppa in gästen genom en dörr medelst handgesten "varsegod" var också känsligt (dominant).

En av storsläggorna lär vara att dunka den andre ledaren på ryggen, "lilla pojken/gumman" (dominant!). Det har Erdogan gjort sig skyldig till tror jag (i relativ närtid) på Putin, kanske som svar på det du länkade. När nu Putin är i desperat behov av internationella allianser så kunde sultanen nog inte hålla sig från att strö på ytterligare.

Och så detta...
https://twitter.com/disclosetv/status/1549458574165827584
Citera
2022-07-20, 03:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Det kan jag hålla med om som slutmål, men Zelensky och hans backers vill ju bara att man pumpar in mer och mer tungt dundrande vapen till stöd för en redan förlorad sak. Deras regim är kallblodiga superhökar.

Du vet att Nixon och hans administration envist försökte få Lennon utkastad ur USA?

Grejen är ju att ryssen skulle överhuvudtaget ej vara där , de borde vara i Ryssland .

O visst vet jag om hans USA-problem , men hans val var ändå att bosätta sig där i The Dakota building,,
Ps:Beatles vita dubbel LP(1968), har som första låt , ”back in the USSR”,(Paul McCartney)
På den tiden var sovjet mer OK , nu är det rena mörkret ( tycker nog du med , egentligen)
Citera
2022-07-20, 03:22
Medlem
Ukrainska krigsfångar från Azovstal tvingas till trädgårdsarbete i Ryssland

https://t.me/loordofwar/28742
Citera
2022-07-20, 03:24
Medlem
Sqrbankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff
Och så detta...
https://twitter.com/disclosetv/status/1549458574165827584

Men tjitt! Den var ny (för mig). Haha vaffan pysslar herrarna med! Här sitter jag och minns nått lösryckt om att ryggdunken skulle vara särledes giftig för att nu bevittna hur iraniern "dual-fist":ar sönder sina gäster till smulor. Herrarnas minspel säger allt. Desperationen total. Ren knock-out.
Citera
2022-07-20, 03:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YerBlues
Grejen är ju att ryssen skulle överhuvudtaget ej vara där , de borde vara i Ryssland .

O visst vet jag om hans USA-problem , men hans val var ändå att bosätta sig där i The Dakota building,,
Ps:Beatles vita dubbel LP(1968), har som första låt , ”back in the USSR”,(Paul McCartney)
På den tiden var sovjet mer OK , nu är det rena mörkret ( tycker nog du med , egentligen)
- Donbass är till större delen ryskspråkigt,
- Krim är etniskt, språligt ioch kulturellt ryskt, inte ukrainskt
- Många städer längs kusten är kulturellt och historiskt ryska, inte ukrainska'
- Regimen i Kiev driver ända sedan 2014/15 ett allt tydligare utträngningskrig mot allting ryskt, mot ryska språket, rysk historia och rysk identitet bland vanligt folk i landet. Numera även mot ryskspråkig media och dito politiska partier,

Dessutom: Ukraina är som statsbildning (republik) en skapelse av Sovjet. Före Sovjet fanns ingen ukrainsk statsbildning, bortsett från en fallfärdig tysk lydstat som existerade något år 1918/19 (och litet misslyckade försök av kosackerna, t ex Mazeppa). Det som kallas Ukraina idag är en direkt efterföljare till Ukrainska SSR, en delrepublik inom Sovjetunionen - men numera med helt annan identitet.

Före Sovjettiden fanns det varken någon egentlig ukrainsk statsbildning eller någon tydlig ukrainsk offentlighet/identitet (på 1800-talet fanns det t ex inga skolor i trakten där man undervisade på ukrainska, det var ryska eller ibland tyska som gällde). Det var först under sovjettiden som man började lyfta fram Ukraina som en egen kultur med eget språk, och det gjordes på sovjetiskt initiativ.

**'

Att John Lennon flyttade till New York berodde inte på att han på något sätt såg upp till regimen i landet (Nixon), det handlade nog mera om att han ville komma bort från England. Där kunde han inte längre röra sig utomhus utan att bli förföljd av hopar av fans och paparazzi. New York innebar en ny start och en till vardags mer anonym tillvaro.
Senast redigerad av HepCat-X 2022-07-20 kl. 03:40.
Citera
2022-07-20, 03:59
Medlem
Citat:
- Regimen i Kiev driver ända sedan 2014/15 ett allt tydligare utträgningskrig mot allting ryskt, mot ryska språket, rysk historia och rysk identitet bland vanligt folk i landet.

Dessutom: Ukraina är som statsbildning (republik) en skapelse av Sovjet. Före Sovjet fanns ingen ukrainsk statsbildning, bortsett från en fallfärdig tysk lydstat som existerade något år 1918/19 (och litet misslyckade försök av kosackerna, t ex Mazeppa). Det som kallas Ukraina idag är en direkt efterföljare till Ukrainska SSR, en delrepublik inom Sovjetunionen - men numera med helt annan identitet.

Före Sovjettiden fanns det varken någon egentlig ukrainsk statsbildning eller någon tydlig ukrainsk offentlighet/identitet (på 1800-talet fanns det t ex inga skolor i trakten där man undervisade på ukrainska, det var ryska eller ibland tyska som gällde). Det var först under sovjettiden som man började lyfta fram Ukraina som en egen kultur med eget språk, och det gjordes på sovjetiskt initiativ.

**'

Att John Lennon flyttade till New York berodde inte på att han på något sätt såg upp till regimen i landet (Nixon), det handlade nog mera om att han ville komma bort från England. Där kunde han inte längre röra sig utomhus utan att bli förföljd av hopar av fans och paparazzi. New York innebar en ny start och en till vardags mer anonym tillvaro.

Tror du Lennon hade nån tanke på att bosätta sig i Ryssland ?
Detta att ingen vill till Ryssland !
Borde det inte väcka tankar hos dig o andra ryssvänner -VARFÖR borde ni fråga er , vad gör vi för fel , vore ju den naturliga frågan .

Detta du tar upp att ryska folkgrupper finns i vissa länder . Kommer bli problem efter detta krig är slut ,

Jag tror att Ukraina kommer bli befriat från invaderande trupper, och återta de gränser som var före 2014. .

Länder kommer efter det inte vilja ha ryska folkgrupper boende i sina länder , pga det som hände i Ukraina , (att Ryssland invaderade för att ”freda” sitt folk).
Vad händer då? - -risken är uppenbar att ryssar utomlands blir deporterade till Ryssland , för att inte utgöra ”invasionsorsak” i framtiden
Citera
2022-07-20, 04:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Det har inget att göra med HIMARS. DN förklarar ganska bra här (tycker jag) vad det handlar om, även om de förstås inte har alla detaljer:

(När det gäller alla påståenden om HIMARS på avvägar så har Wagner-gruppen redan dementerat dessa.)
Varför inte Kyiv Independent version?

Och nej, War Translated är ingen pålitlig källa.

Inte konstigt att du hamnar så snett.
Senast redigerad av LaVerdadTodo 2022-07-20 kl. 05:05.
Citera
2022-07-20, 05:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av saddam77
Ursäkta om jag lägger mig i. LaVerdadTodo du måste börja tänka mer realistiskt och inte vara så naiv. Jag var som du förut men så började jag tänka mer självständigt och då började många pusselbitar att falla på plats. Det handlar om att göra research sin egen research😉 Det gäller också att ta in information från flera källor och börja tänka kritiskt. Använd din logik och tänk mindre med känslorna. Allt är inte som i Hollywood, som du verkar tro.
Ukraina is winning? Vi väntar bara på den stora och avgörande motoffensiven? Med en miljon soldater med nya wunderwaffen?

Putins dagar är räknade och Azerbajdzjan kommer att förse EU med den gas man behöver?
Senast redigerad av LaVerdadTodo 2022-07-20 kl. 05:52.
Citera
2022-07-20, 05:12
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
- Regimen i Kiev driver ända sedan 2014/15 ett allt tydligare utträngningskrig mot allting ryskt, mot ryska språket, rysk historia och rysk identitet bland vanligt folk i landet. Numera även mot ryskspråkig media och dito politiska partier,

**'

En sju år gammal föreläsning om Ukraina och Ryssland och hur de ser på sig själva, och i Rysslands fall, hur man ser på Ukraina. Det intressanta är att föreläsningen är aktuell än idag!

https://youtu.be/eKFObB6_naw
Citera
2022-07-20, 05:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Men Biden-kritiska har Fox News varit hela tiden. Och Biden gillar inte heller Fox News.
Det löser sig säkert nu. Efter allt annat går åt skogen så utlöser man helt enkelt bara klimatnödläge:

Biden under pressure to declare climate emergency after Manchin torpedoes bill
President could bypass the political gridlock as nearly 20% population faces 100F and above temperatures

https://www.theguardian.com/environment/2022/jul/19/joe-biden-climate-emergency

Så då kan man snart lägga Ukraina till handlingarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in