2022-07-20, 02:03
Medlem
Att ni orkar!
90-talisten är uppenbarligen antingen ett troll, har en intelligens motsvarande en femårings nivå och kan ändå inte ta till sig era förklaringar eller har helt enkelt bestämt sig för att gå emot strömmen oavsett ämne och argument.
Citera
2022-07-20, 02:03
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sverige1990
Ja och nej på samma gång.

Du är lurig du. En fullständig idiot men lurig
Citera
2022-07-20, 02:04
Medlem
Citat:
Där man står.

Och energin som man använder för kompasser drar till sig mot mitten där Nordpolen ligger.

Så oändligt antal sydpunkter?
Citera
2022-07-20, 02:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Du är lurig du. En fullständig idiot men lurig

Och du är en spinnande hatt.
Citera
2022-07-20, 02:08
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

Men du vet egentligen att Australien inte är så brett som på din karta? Och avstånden mellan kontinenterna på ditt södra halvklot är ju ännu mer groteska.

Flygplan och fartyg navigerar där hela tiden och de skulle märka direkt om jorden såg ut som på din karta.
Citera
2022-07-20, 02:11
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

Nu får du faktiskt sluta och skriva och fundera ett bra tag till. Du har ju inte tänkt 2 sekunder på konsekvenserna om jorden skulle vara platt.
Citera
2022-07-20, 02:19
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
https://cdn.images.dailystar.co.uk/dynamic/1/photos/446000/flat-earth-1414446.jpg
Den kartan vet vi ju är felaktig med tanke på Södra Korset, Australiens form, flygtidernana söder om ekvatorn osv. Om nu jorden är platt så måste det väl finnas en riktig plattjordskarta som stämmer med Södra Korset och kontinenternas form?
Citera
2022-07-20, 02:20
Medlem
Var det inte nån flat earth-galning som byggde nån raket för att se ifall jorden var rund och sedan dödskraschade? Är det någon som har koll på ifall han verkligen var troende på riktigt eller om det bara rörde sig om en publicity stunt av något slag?

Det finns väl flat earthers tidigare som avslöjat att de bara trollat. Det måste väl vara många detta gäller för, får man hoppas i alla fall.
Citera
2022-07-20, 02:56
Medlem
PrivatPiratPrimats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M18A1-Claymore
Där kom det, ytterligare en modell för att förklara ett fenomen, som vanligt kommer det inte fungera med era andra teorier.
Vad är anledningen att ni hela tiden måste snickra ihop nya förklaringar på saker och fenomen? Kan ni inte göra det proffsigt och lägga ner lite energi när ni ändå bestämt er för att tramsa och ordbajsa i tråden?

Jag snickrar ihop någonting? Hehe, jag försöker inte få dig tro att jag talar med dåtiden genom stjärnor, osv.

Det jag beskriver är det enda jag ser och egentligen det enda jag kan utgå ifrån.
Hur vi härifrån går till gravitation och rund jord är det som kommer härnäst.
Senast redigerad av PrivatPiratPrimat 2022-07-20 kl. 03:08.
Citera
2022-07-20, 03:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Sant.

Nja, du vräker ur dig ord utan förklaring.

Vad är vikt och hur uppkommer vikt? Och vad i hela världen är lodrätt i din värld?

Lodrätt är enligt den gängse definitionen "mot gravitationscentrum". Du har uppenbarligen en annan definition. Vilken?

Vikt, eller tyngd, är en kraft som uppstår i ett gravitationsfält. Du har uppenbarligen en helt annan definition. Vad är vikt?

Vikt uppkommer genom att massa samlas.
Vad som är lodrätt? Rakt upp i en 90 grader vinkel kopplat till vågrätt.

Ja kanske, eller så inte.
Hur kan du bevisa det? Vilken gravitation? Äpplets? Eller krökning i rumstiden?
Det känns som du använder båda..
Senast redigerad av PrivatPiratPrimat 2022-07-20 kl. 03:08.
Citera
2022-07-20, 03:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Vare sig densitet eller vikt förklarar någonting om det inte finns en kraft med i bilden.
Lodrätt och vågrätt är ju i förhållande till jordens masscentrum dit saker dras av gravitationen. Om man inte har någon gravitation så blir det tyngdlöst.

Vi ser en effekt av gravitationen men det skulle kunna vara att allting bara söker sin plats.
Om vi tänker att det finns ett ställe om vi kunde gräva oss ner så långt att våran "vi kallar det densitet så länge" samstämmer med den runtom så vi blir tyngdlösa. Nåt sånt, leker med tanken bara..
Men, poängen jag vill få fram är att vi båda teorierna utgår från samma observation och har inte så mycket kött på bena när det kommer till att visa på kraften bakom effekten..

Om vi tar eran version, om man skulle kunna gräva sig ner så långt, skulle man stöta på tyngdlöshet sen en dragning åt andra hållet? Skulle man kunna sväva i mitten, hypotetiskt om skulle kunna ta sig ner så?
Senast redigerad av PrivatPiratPrimat 2022-07-20 kl. 03:46.
Citera
2022-07-20, 03:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleuch
Ja, glob-modellen kan säkert funka som förklaring till mycket av det vi observerar på himlen. Men om vi gör observationer av marken som vi står på som tyder på att världen faktiskt inte är en glob så faller det ju ändå.

Och så menar jag att glob-modellen faktiskt inte är så elegant som många vill ha det till. Månen är ett exempel på det. Det är ett klot alltså men ingen människa har nånsin sett själva klotformen(förutom Neil Armstrong och några till), för vi ser alltid samma sida. Och så alla extremt tillkrånglade och långsökta teorier om hur gravitation kan tänkas fungera, det är också exempel på detta.

Det här tycker jag är viktigt att komma ihåg.
Men Nasa vill alltid bortåt, utåt.
Vänd Hubble och kalla tillbaks James för att observera jorden istället. Eller gör nåt bara.
Med Nasas kunskap kan dom väl lösa den här frågan lite snabbt. Att dom inte gjort det trovärdigt hittills är väldigt talande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in