• 1
  • 2
2022-07-19, 08:02
Medlem
Emellies avatar
Fokusera p att vara en s bra pappa du kan till dina barn. Fortstt p det hr mer positiva spret i livet s kommer det bli bttre framver tror jag.
Citera
2022-07-19, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CpGurrA
Jag blev nog fr het p grten med det dr uttalandet. Jag som r Man som mste byta boende r det som det som jag mest menade.

Nej inget kommer gratis. Det r bara att bita i det sura pplet som alla sger.

Oftast r det mn som inte fattar vilka uppoffring som mannen mste gra i skilsmssan inte frrens de sjlva r i samma situation. De r ofrstende gllande hur samhllet tar kvinnans parti.
Hade en del sna "vnner" nr jag gick i genom en vidrig skilsmssa. Knns sknt varje gng de sjlva hamnar i samma situation!

Men fr att terg till ditt dilemma. Mitt rd r att inte ta frsta bsta lgenhet bara fr att din f.d frmodligen hittat en ny, alternativt ngot p g med! Om du hamnar i en lgenhet som du vantrivs med kommer du bara m nnu smre.
Se till att du fr delad vrdnad ven om just den delen faktiskt blivit mer jmstllt. D har du iaf fullt upp varannan vecka.
Hll dig borta frn knark inte fr din skull utan fr dina barns skull.

Visa nu ditt ex vilket jvla kap du var och f in lite jvla anamma och skapa ett liv med fr att ge dina barn de bsta frutsttningar fr att de ska f en s bra barndom som mjligt!
Citera
2022-07-19, 10:56
Medlem
KognitivDissonanss avatar
Citat:
Jag blev nog fr het p grten med det dr uttalandet. Jag som r Man som mste byta boende r det som det som jag mest menade.

Nej inget kommer gratis. Det r bara att bita i det sura pplet som alla sger.
Ja men du fr ju hlften av alla tillgngar om ni varit gifta. S det r vl inget att hymla om. Du fick hlften av er gamla bostad etc, hlften av steinwayflygelns pris etc. Sedan att du mste skaffa ny bostad, ja det r lite trist men det r vl bara ta pengarna du fick frn bodelningen och kpa ngot nytt.
Citera
2022-07-19, 22:59
Moderator
blomvattnares avatar
ndrad rubrik: "Skilssmssa" -► "Min fru vill skiljas".

/Mod
Citera
2022-07-26, 03:43
Medlem
Citat:
Jag cpgurra som knarkat i massa r. Jag har skrivit massor med benga inlgg frr. Jag lyckades hitta en vacker tjej och f 2 sta barn. S klart jag fick ett bonusbarn. Jag hittade en trasig tjej. Jag var trasig s varfr skulle jag f en tjej utan barn innan?

I vilket fall lyckades jag ta mig ur drogtrsket och min tjej som mdde dligt mdde bra. Vi tillsammans lyckades flytta oss flera samhllsklasser upp!.

Vi tjnar en bra peng idag tycker vi. 30000kr netto. Rcker och blir ver till oss och familjen.

Men nu 12r senare vill s klart min fru g vidare. Vi har haft det turbulent ibland . Jag r introvert, hon extrovert. Det var vldigt komplicerande. Men i december r det ver rent juridiskt.

Det r jvligt svrt att inte brja knarka igen men jag hller mig. P onsdag ska jag se p mm in eventuella lgenhet. Att det r jmstllt i smhllet r skitsnack.

;(

Lite svrt att veta vad som du vill diskutera men samhllet r inte jmstllt p alla punkter om det r uppslaget.
Citera
2022-07-26, 10:03
Medlem
oaksecs avatar
Jag tror du frsker lgga fr mycket p din relation istllet fr att arbete med det underliggande, en relation kommer inte rdda dig och du borde alltid vara ditt eget ankare. Att frska hitta en stabil grund dr man kan respektera och lska sig sjlv, men utan det s kanske man knner att om X frsvinner s r allt borta, nej du har dig sjlv var rlig mot dig sjlv och analysera situationen vad kan du gra annorlunda nsta gng och fanns det anledningar till att det blev som det blev och att jag/du hade ngon pverkan. Var alltid rlig mot dig sjlv, nr man ljuger s ljuger man bara fr sig sjlv.'

"Jag r introvert, hon extrovert" Introvert betyder inte osocial bara att man frlorar energi av att vara med mnniskor och extrovert betyder att man fr energi, det r inte relaterad till social frmga. Vad menar du hr?

much love.
Citera
2022-07-26, 10:14
Medlem
Citat:
Jag cpgurra som knarkat i massa r. Jag har skrivit massor med benga inlgg frr. Jag lyckades hitta en vacker tjej och f 2 sta barn. S klart jag fick ett bonusbarn. Jag hittade en trasig tjej. Jag var trasig s varfr skulle jag f en tjej utan barn innan?

I vilket fall lyckades jag ta mig ur drogtrsket och min tjej som mdde dligt mdde bra. Vi tillsammans lyckades flytta oss flera samhllsklasser upp!.

Vi tjnar en bra peng idag tycker vi. 30000kr netto. Rcker och blir ver till oss och familjen.

Men nu 12r senare vill s klart min fru g vidare. Vi har haft det turbulent ibland . Jag r introvert, hon extrovert. Det var vldigt komplicerande. Men i december r det ver rent juridiskt.

Det r jvligt svrt att inte brja knarka igen men jag hller mig. P onsdag ska jag se p mm in eventuella lgenhet. Att det r jmstllt i smhllet r skitsnack.

;(

Hll dig borta frn destruktivt liv, inkl knark. Du har haft 12 goda r och det r positivt. Du skriver om gemensam inkomst som rcker till idag. Jag antar att du har minst lika god inkomst som din fru har.

Du har bonusbarn, men de br ju vara i tonren nu och alltmer sjlvstndiga. Det positiva r att du r inte frsrjningsansvarig gentemot barnen. Det r en kostnad som din fru fr bra sjlv. Men om du finner det vrt att ha en god relation med din fru och hennes barn ven i framtiden s lgg lite energi p dem. Det kan vara att du gr roliga saker med barnen. En lyx som frnskild r att man kan vlja det roliga.

Bjud p restaurang, liseberg eller gemensam resa med ngot av barnen.

Iallafall, bostad, som flera ppekat r det viktigt man trivs med sitt boende. ven om du fr snabba p lite med bostad nu s kom ihg att du kan fortfarande klttra. Skaffa bttre boende senare. Planera fr det.

Ny partner. Ja, om du har jobb, bostad, kanske en bil och hela livet r ekonomiskt stabilt. Tjejerna str p k. Ekonomiskt sjlvstndiga i din lder, har stabila arbeten och bra boende. Kanske ven utflyttade barn om du r ver 50 r.

r du destruktiv, nerknarkad, deprimerad och s vidare. D fr du nog vackert leta efter en tjej i ngorlunda samma situation.
Citera
2022-07-26, 10:31
Medlem
KingHisss avatar
Flashback r ingen blogg?
Citera
2022-07-26, 23:48
Medlem
oaksecs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KingHiss
Flashback r ingen blogg?

Jo det r ett stt att dela en upplevelse fr att ge perspektiv, och vljer man att skriva ett inlgg som r lite blogg liknande fr att framhva perspektivet s fr man gra det. lt oss nu g tillbaka till vran skiljde OP
Citera
2022-09-16, 21:18
Medlem
CpGurrAs avatar
Tack fr bra frslag. Jag bor nu i en 3a och 5min gngvg frn de ldre barnens nya skola s jag har beskt av vissa av barnen varje dag. Det gr ver frvntan men jag tackar barnen fr det! Att leva helt sjlv i veckorna skulle nog ha gjort allt mycket vrre. Jag arbetar natt s kan bara ha kidsen sovandes hos mig p helgerna .

Livet som singel r stillsamt men mste komma p nya saker att gra. 12r med sunt levande har gjort mig vldigt stabil om jag jmfr mig sjlv nr jag var 25r gammal. Men jag r nykter och trnar till och med nu.

Jo jag tycker om att blogga nr jag r anonym!

Mvh Gurra
Citera
2022-09-16, 22:09
Medlem
Hovslttsmannens avatar
Citat:

Varfr d? Nr det tog slut med mitt ex s flyttade hon bara ut.
Citera
2022-09-17, 15:20
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Tack fr bra frslag. Jag bor nu i en 3a och 5min gngvg frn de ldre barnens nya skola s jag har beskt av vissa av barnen varje dag. Det gr ver frvntan men jag tackar barnen fr det! Att leva helt sjlv i veckorna skulle nog ha gjort allt mycket vrre. Jag arbetar natt s kan bara ha kidsen sovandes hos mig p helgerna .

Livet som singel r stillsamt men mste komma p nya saker att gra. 12r med sunt levande har gjort mig vldigt stabil om jag jmfr mig sjlv nr jag var 25r gammal. Men jag r nykter och trnar till och med nu.

Jo jag tycker om att blogga nr jag r anonym!

Mvh Gurra

Bra att du trnar och hller igng. Hur tar barnen det hela?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in