2022-07-19, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FinnUrlig
Dårlig tegn... hvis politiet hadde hatt gode kort på hånden, ville han garantert ikke ha sluttet nå.
Trolig er det full splittelse, akkurat som her på forumet.
Citera
2022-07-19, 22:28
Medlem
Dette er den lengste artikkelen jeg kan finne om det. Jeg får inntrykk av at han egentlig bare trenger en pause fra det.

«Påtaleansvarlig i Lørenskog-saken, politiadvokat Gjermund Hanssen, har sagt opp sin stilling. Det melder Romerikes Blad.

Hanssen tok over som påtaleansvarlig i saken høsten 2020. Hvem som tar over etter ham, er foreløpig ukjent.

- Etterforskningen har fortsatt høy prioritet, og vi har systemer for å ivareta kontinuitet og overføring av kunnskap, forsikrer seksjonsleder ved spesialseksjonen påtale i Øst politidistrikt, Agnes Beate Hemiø, overfor Romerikes Blad.

Advokat Svein Holden som er forsvarer for Tom Hagen, som fremdeles er siktet i saken hvor hans kone har vært forsvunnet siden 31. oktober i 2018, gir følgende kommentar:

- Jeg har hatt et godt samarbeid med Hanssen og synes det er beklagelig at han ikke lenger skal ha ansvar for saken.

Milliardær og forretningsmann Tom Hagen har vært siktet for drap eller medvirkning på drap på sin kone, Anne-Elisabeth Hagen, siden 28. april 2020.«
https://www.dagbladet.no/studio/nyhetsstudio/5?post=100712
Citera
2022-07-19, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Dette stemmer ikke, det står ingenting i boka om at ipad'en logget seg på basestasjoner.

Helt riktig som du skriver her. Bra du fikk påpekt dette med korrekt info.
Noen har åpenbart et veldig stort behov for å finne på ting og vri på fakta.
Citera
2022-07-19, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Askeladd1
Stol-leken?

Vet ikke.

Det er ikke oppgitt hvilken ny stilling GH skal over i.

Hagen-saken er en langvarig og kompleks etterforskning. Det er kanskje nok for de fleste, å sitte i en så krevende stilling i ett par år.

Det kan også være rent personlige grunner til at GH har valgt å si opp akkurat nå. Hensyn til familie og slike ting.

Citat:
Ursprungligen postat av FinnUrlig
Dårlig tegn... hvis politiet hadde hatt gode kort på hånden, ville han garantert ikke ha sluttet nå.

Det kommer an på hvorfor GH har valgt å slutte.

Kan hende etterforskningen er fullført, og det bare er sjarmøretappen igjen. At det hele er over før GH fratrer.
Citera
2022-07-19, 22:54
Medlem
Om leiebilen til VE.

Noen på forumet fortalte at politiet hadde søkt langs ruten bilen kjørte. Alle stoppesteder. Steder nær vann. Bratte steder. Osv.

Vi må anta at leiebilen er blitt grundig undersøkt. At søkene tok utgangspunkt i informasjon fra bilens kjørecomputer.

Men, likhunder har nok ikke markert i leiebilen. Tror jeg. Om likhunder skulle ha markert i leiebilen, hadde det nok blitt kjent.
Citera
2022-07-19, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
"Noe" var det som koblet seg til basestasjoner på vei til jobb. Hvis ikke det var iPaden, så var det "noe" annet. Det står i den beryktede boken, mer kan ikke jeg si om det. Alle opplysningene vi har fått i media kan være strategi, inkludert de berømte "bekreftede ryktene" i tråden. Det blir spennende når alt kommer frem i dagslys. Jeg får inn sterke signaler på at saken blir løst
hvor mange bortforklaringer har du så langt. Har mistet oversikten.
Citera
2022-07-19, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Stemmer det, jeg bruker ipad med sim-kort på jobben
th hadde ikke med tlf. Tok den heller ikke med da han skulle lete etter aeh. Glemte den i forbauselsen. Iskald. Må være en grunn.
Citera
2022-07-19, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Kom igjen nå, nå har Team Tom en gylden mulighet til å få inn noen stikk.

https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/romerikes-blad-paataleansvarlig-i-hagen-saken-har-sagt-opp.8tP0WE4Y1?utm_source=vgfront&utm_content=hoved lopet_row5_pos1&utm_medium=df-86-d9d22fbc
et dårlig tegn dette. Står saken fast. Behov for friske øyne igjen.
Citera
2022-07-19, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Om leiebilen til VE.

Noen på forumet fortalte at politiet hadde søkt langs ruten bilen kjørte. Alle stoppesteder. Steder nær vann. Bratte steder. Osv.

Vi må anta at leiebilen er blitt grundig undersøkt. At søkene tok utgangspunkt i informasjon fra bilens kjørecomputer.

Men, likhunder har nok ikke markert i leiebilen. Tror jeg. Om likhunder skulle ha markert i leiebilen, hadde det nok blitt kjent.
likhunder markerte ikke.
Citera
2022-07-20, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
likhunder markerte ikke.

Nei. Det skjønner man.

Men, politiet har, så langt vi vet, ingen andre uidentifiserte bilobservasjoner enn 07:56 og 08:56-bilene langs gangveien. Og ifølge TH, var AE hjemme og i live da disse bilene passerte.

Så lenge man ikke har funnet levningene av AE, og så lenge man heller ikke har identifisert bil(er) som kan ha fraktet henne vekk fra S4, så vil det før eller senere presse seg frem at politiet må gå til brutale undersøkelser i S4, for å utelukke at levningene hennes kan være skjult i huset eller på eiendommen.

Og når det gjelder sim-kortet levert til Bunnpris-butikken av "pensjonister", så har ett av de nye styremedlemmene i SK94 lederverv i en pensjonistforening. Det er registrert på proff.

Samme mann har også en Linkedin-profil. Det er litt uklart for meg hva slags jobb han har registrert seg med der.

z-z-z var i en periode opphengt i "pensjonistsporet" men later til å ha tapt interessen fullstendig nå.

Denne pensjonisten kunne kanskje vært en slags missing-link til simkort-sporet. Han må kjenne TH godt, i og med at han er styremedlem i SK94.
Citera
2022-07-20, 00:28
Medlem
Citat:
Og når det gjelder sim-kortet levert til Bunnpris-butikken av "pensjonister", så har ett av de nye styremedlemmene i SK94 lederverv i en pensjonistforening. Det er registrert på proff

z-z-z var i en periode opphengt i "pensjonistsporet" men later til å ha tapt interessen fullstendig nå.
.
Hva heter den pensjonistforeningen?

Det må da gå an å finne ut hvilke pensjonister som hadde denne jobben med å kjøre ut simkortpakker i det aktuelle området
Senast redigerad av z-z-z 2022-07-20 kl. 00:32.
Citera
2022-07-20, 00:34
Medlem
Citat:
Nei. Det skjønner man.

Men, politiet har, så langt vi vet, ingen andre uidentifiserte bilobservasjoner enn 07:56 og 08:56-bilene langs gangveien. Og ifølge TH, var AE hjemme og i live da disse bilene passerte.

Så lenge man ikke har funnet levningene av AE, og så lenge man heller ikke har identifisert bil(er) som kan ha fraktet henne vekk fra S4, så vil det før eller senere presse seg frem at politiet må gå til brutale undersøkelser i S4, for å utelukke at levningene hennes kan være skjult i huset eller på eiendommen.

Og når det gjelder sim-kortet levert til Bunnpris-butikken av "pensjonister", så har ett av de nye styremedlemmene i SK94 lederverv i en pensjonistforening. Det er registrert på proff.

Samme mann har også en Linkedin-profil. Det er litt uklart for meg hva slags jobb han har registrert seg med der.

Denne pensjonisten kunne kanskje vært en slags missing-link til simkort-sporet. Han må kjenne TH godt, i og med at han er styremedlem i SK94.
interessant dette, men hvor fikk han innkjøpslisten. Ru?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in