2022-07-19, 19:25
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Tur att försäsongerna inte betyder mycket för annars...

1. Darwin är värdelös
2. United är tillbaka!!!
Citera
2022-07-19, 20:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Tycker också Zinchenko är en fin värvning för Gunners om den går i lås. Bra värvat än så länge i sommar får man säga. Nu löser man ju också lite dilemmat med att Tierney är borta halva säsongen varje år och får in en kompetent spelare som kan fylla den rollen. Om Jesus lyfter anfallet som man hoppas (och som det verkar på försäsongen) kan det ju bli bra.

Känns ändå som elefanten i rummet är Partey oavsett vad som händer - även i bästa scenariot så har han ju varit skadad väldigt mycket. Och hela mittfältet har lyft när han har spelat och inte alls varit på samma nivå utan honom. Nu förstärker man ju med Zinchenko och Vieira men de har väl kanske inte samma styrkor som Partey och hans bollvinnande/defensiva motor är ju något unik.

Partey lyfter verkligen hela laget, vi har inte haft en sån spelare sen den riktiga Vieria så otroligt ledsamt med hans skador känns som typiskt Arsenal.
Citera
2022-07-19, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos

1. Darwin är värdelös
2. United är tillbaka!!!

...och båda stämmer.
Citera
2022-07-19, 22:31
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foobar2000
Partey lyfter verkligen hela laget, vi har inte haft en sån spelare sen den riktiga Vieria så otroligt ledsamt med hans skador känns som typiskt Arsenal.

Så du är som generalen och påstår att Parteys frånvaro förstörde ert CL äventyr?
Citera
2022-07-19, 22:33
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Partlow
...och båda stämmer.

Utveckla!
Citera
2022-07-19, 23:20
Medlem
Citat:
Utveckla!

Nunez är en ny Lukaku och United är riktigt bra under en riktig coach (som förväntat).
Citera
2022-07-19, 23:23
Medlem
Citat:

1. Darwin är värdelös
2. United är tillbaka!!!
United är inte tillbaka. De har bara Martial som kan göra mål (om Ronaldo går) och han har spelat i United i flera år utan att göra succé. Att han är briljant i vissa matcher är inget nytt, men för det mesta är han helt osynlig och inte mycket bättre än Rashford. Nu var han briljant i en försäsongsmatch och plötsligt ska United utmana om ligaguldet. It ain’t gonna happen.

United behöver helst två nya kvalificerade strikers, men det tycks inte finnas någon ambition åt det hållet.
Citera
2022-07-19, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
United är inte tillbaka. De har bara Martial som kan göra mål (om Ronaldo går) och han har spelat i United i flera år utan att göra succé. Att han är briljant i vissa matcher är inget nytt, men för det mesta är han helt osynlig och inte mycket bättre än Rashford. Nu var han briljant i en försäsongsmatch och plötsligt ska United utmana om ligaguldet. It ain’t gonna happen.

United behöver helst två nya kvalificerade strikers, men det tycks inte finnas någon ambition åt det hållet.

Vem i City (innan Haaland) kunde göra mål?
Citera
2022-07-19, 23:36
Medlem
Citat:
Vem i City (innan Haaland) kunde göra mål?
Jag är ingen expert på City, men de Bruyne kan väl göra mål? Men som sagt, jag ser sällan på City. Tycker de spelar tråkig fotboll.
Citera
2022-07-19, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Jag är ingen expert på City, men de Bruyne kan väl göra mål? Men som sagt, jag ser sällan på City. Tycker de spelar tråkig fotboll.

Han gör inte fler mål än Bruno Fernandes, Jadon Sancho eller Marcus Rashford (i regel). Så frågan kvarstår? Poängen: Totaldominerar du matcherna är du inte beroende av en stor målskytt, utan det sprids ut på flera eftersom du skapar såpass mycket chanser och har såpass flytande anfallsspel.
Citera
2022-07-19, 23:54
Moderator
zanteras avatar
Tror faktiskt Man U kan göra mer mål nästa säsong utan Ronaldo då jag tror Ten Hag kan få en mer välbalancerad anfallsfotboll där det 'klickar' bättre och man får en fördelning på målen mellan t.ex. Rashford/Martial/Sancho och även en del från mittfältet som Fernandes t.ex. Det såg ju bättre ut innan Ronaldo kom in på den fronten t.ex.

Dock hade jag väl i ärlighetens namn föredragit att man plockade in en anfallare iaf. Cavani har försvunnit och om Ronaldo också gör det så känns det tunnt. Lägg till Greenwood som vi aldrig lär se i rampljuset igen och man har tappat 3 anfallare sen förra säsongen. Martial har förmågan att se bra ut i perioder men vi har ju sett hur det har gått förr när vi lagt alla ägg i den korgen så att säga.
Citera
2022-07-19, 23:57
Medlem
Citat:
Han gör inte fler mål än Bruno Fernandes, Jadon Sancho eller Marcus Rashford (i regel). Så frågan kvarstår? Poängen: Totaldominerar du matcherna är du inte beroende av en stor målskytt, utan det sprids ut på flera eftersom du skapar såpass mycket chanser och har såpass flytande anfallsspel.
Ja, jag håller med om det, men jag har mycket svårt att se United totaldominera matcher med det lag man har. Backlinjen är en svag punkt så även om du skulle dominera en match så kan du förlora med 1-0 mot Everton eller Aston Villa.

Men vi får se vad som händer när de Jong och Eriksen kommer in i laget. Jag kanske får fel men jag tippar femma eller sexa i ligan. Ungefär som förra säsongen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in