2022-07-19, 15:46
Medlem
monstergaddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bridge
25% har kille, resten är lesbiska.
Hade varit intressant om någon skulle forska varför flator dras till fotboll, för de är ju helt klart överrepresenterade. Även överrepresenterade i lägre divisioner . En tjejkompis sa att de flesta i hennes lag var lesbiska 🙂
Är det som pedofiler som dras till att bli lärare, präster, dagispersonal för att de vet att det finns barn på platsen.

Jag tror att det handlar om att lesbiska kvinnor ofta är grabbigare och lite tuffare än andra. Så fotboll passar rätt bra då det är mycket kontakt, ännu bättre i hockey.
Men det är bara en teori jag kan vara ute och cykla.
Citera
2022-07-19, 15:47
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbaute666
Ni som har negativa synpunkter på damernas spel, är kanske under trettio och närmare tjugo år gamla. Titta tillbaks några år och se hur mycket bättre de är idag. De gör fortfarande många misstag, men bollbehandlingen har utvecklats.

Sedan skulle jag väl egentligen ha kortare speltid och kanske även fotbollsplan för damerna, men det kommer nog inte att hända.

Det är sant. Enorm skillnad numera. Inte minst märker man det på att tjejerna idag är väldigt mycket mer tränade. Beror väl på att många har kunnat elitsatsa. Haft fotbollen som heltidssysselsättning. Bättre pump leder till färre tekniska misstag.
Citera
2022-07-19, 15:53
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Det är väl fel saker som lockar kvinnor att spela fotboll så att de riktiga talangerna har aldrig börjat?

Det vore ju intressant att jämföra skillnaden i förhållande till andra bollsporter. Hur klarar sig utövande kvinnor i basket, handboll och tennis mot pojkar i motsvarande sporter?

En teori är att många talanger slutar just för att det blivit en homo stämpel kring damfotboll. Sett till pojk och flickidrott är ju fotbollen i överlägsen sett till antal utövare. Fler tjejer på knattenivå i fotboll än det är som sysslar med allt annat tillsammans inklusive hästidrott.

Många straighta kanske slutar när det kommer upp på juniornivå över 16 år av kanske att man känner sig obekväma. Medan det för lesbiska tjejer blivit mer av en fredad zon så att säga. Väldigt accepterat att man snackar om sin flickvän i omklädningsrummet.

Sett om vi ser att alla är lika bra på boll vare sig homo eller hetero så sett till den stora massan måste det ju vara väldigt många hetero som slutar tidigt med damfotbollen.
Citera
2022-07-19, 15:56
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbaute666
Ni som har negativa synpunkter på damernas spel, är kanske under trettio och närmare tjugo år gamla. Titta tillbaks några år och se hur mycket bättre de är idag. De gör fortfarande många misstag, men bollbehandlingen har utvecklats.

Sedan skulle jag väl egentligen ha kortare speltid och kanske även fotbollsplan för damerna, men det kommer nog inte att hända.

Det här är en viktig poäng. Damfotbollen har utvecklats enorm mycket under en 20-årsperiod. Att jämföra med herrar rakt av går naturligtvis inte på grund av olika fysiska förutsättningar (det gäller nästan alla sporter).

Det är intressant att jämföra med andra idrotter dock. I handboll upplever jag att damerna håller en hög kvalitet. Folk klagar inte på dålig spelförståelse, felpassar och annat i den sporten. Sedan har vi den andra änden och det är hockeyn. Där är nivån katastrofal. Fotbollen befinner sig mittemellan och har, som sagt, gjort en enorm resa de senaste åren. Nog för att det finns en del kvar att jobba på men det går åt rätt håll och det ganska snabbt. Jag tror att de flesta landslagen idag med lätthet skulle besegra deras egna motsvarigheter för 10 år sedan. Det är lite som damerna i MMA. För 10-20 år sedan var det få som höll på och det fanns ingen bra tradition för damerna inom sporten. men de senaste åren har antalet utövare ökat och kvaliteten höjts rejält. De bästa damerna idag skulle lätt ta de bästa damerna för 10 år sedan.

För tillfället läggs det också mycket pengar och resurser på damfotbollen så jag tror att nivån kommer fortsätta höjas de kommande åren. Flera av de stora herrlagen börjar satsa mer på deras damlag, mer pengar kommer in och fler tjejer spelar och vill göra karriär på idrotten. Damfotboll är fortfarande en sport på uppgång.
Citera
2022-07-19, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InnesI
Det här är en viktig poäng. Damfotbollen har utvecklats enorm mycket under en 20-årsperiod. Att jämföra med herrar rakt av går naturligtvis inte på grund av olika fysiska förutsättningar (det gäller nästan alla sporter).

Det är intressant att jämföra med andra idrotter dock. I handboll upplever jag att damerna håller en hög kvalitet. Folk klagar inte på dålig spelförståelse, felpassar och annat i den sporten. Sedan har vi den andra änden och det är hockeyn. Där är nivån katastrofal. Fotbollen befinner sig mittemellan och har, som sagt, gjort en enorm resa de senaste åren. Nog för att det finns en del kvar att jobba på men det går åt rätt håll och det ganska snabbt. Jag tror att de flesta landslagen idag med lätthet skulle besegra deras egna motsvarigheter för 10 år sedan. Det är lite som damerna i MMA. För 10-20 år sedan var det få som höll på och det fanns ingen bra tradition för damerna inom sporten. men de senaste åren har antalet utövare ökat och kvaliteten höjts rejält. De bästa damerna idag skulle lätt ta de bästa damerna för 10 år sedan.

För tillfället läggs det också mycket pengar och resurser på damfotbollen så jag tror att nivån kommer fortsätta höjas de kommande åren. Flera av de stora herrlagen börjar satsa mer på deras damlag, mer pengar kommer in och fler tjejer spelar och vill göra karriär på idrotten. Damfotboll är fortfarande en sport på uppgång.

De har mindre boll i handbollen, det hjälper att maskera hur långt efter männen de är. Planen är också mindre än en fotbollsplan. Det hjälper också att majoriteten som tittar på ett handbollsmästerskap framför tvn aldrig utövat sporten förutom en timme på gympan i skolan.

Vi som spelat handboll vet att skillnaden mellan damer och herrar är enormt. Handboll är väldigt fysiskt och mycket man/man spel. Ett pojklag i handboll kör över ett damlag ännu mer än de gör i fotboll.

Jag uppskattar att se Sjöström simma trots att hon inte skulle ta medalj på junior SM.....
Citera
2022-07-19, 16:18
Avslutad
Anledningen varför jag inte kollar är för att damlaget bara klagar på lönerna.
Citera
2022-07-19, 16:49
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honken55
Jag uppskattar att se Sjöström simma trots att hon inte skulle ta medalj på junior SM.....

Kolla upp det bättre. P.16 ligger ungefär på tider fem sekunder sämre än hennes rekord.
Citera
2022-07-19, 16:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lizaveta.Yepanchin
Jag har inte tittat så mkt på damerna tidigare, men sett de flesta matcher nu under EM.

Vilken nivå håller spelet? Division 3 för herrarna? 4?

Förstår inte hur kvaliten är så låg? Jag fattar att män är starkare, men kvinnorna borde väl ha koll på teknik? Bollkontroll? Passningar?

Kvaliten är riktigt låg, är lite chockerad.

3-4? Nej.

Pojkar 15-16 vinner mot damlandslag med typ 7-0 varje gång.

Skulle helt seriöst tro att de håller övre korpdivision, men de skulle nog aldrig kunna vinna korp-SM.

De hade nog klarat sig hyfsat i uppland div 8.
Citera
2022-07-19, 16:57
Medlem
JojjE_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
Anledningen varför jag inte kollar är för att damlaget bara klagar på lönerna.

Intressant. På vilket sätt påverkar deras vilja att tjäna mer pengar underhållningsvärdet i deras matcher?

Tänker du likadant över hela brädet? Eller är det just kvinnofotboll som du bojkottar? Mig veterligen strävar de flesta människor efter att tjäna mer pengar.
Citera
2022-07-19, 17:20
Medlem
meas19s avatar
Vilka spelare är smittade av Covid, ngn som vet?
Citera
2022-07-19, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyssen87
Och Elin Rubensson.
och Rytting-Kaneryd som tydligen är ihop med gamla gnagarsopan Saletros
Citera
2022-07-19, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dembotronen-2.0
och Rytting-Kaneryd som tydligen är ihop med gamla gnagarsopan Saletros

säkert på det? På ratsit så bor hon med någon Vilde Bøe Risa som också är fotbollsspelare.

Eller bor och bor dom är skrivna på samma adress ifall. Behöver såklart inte betyda något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in