Citat:
Ursprungligen postat av
BiggestSnoozer
Psykopater känner vanligtvis inte ånger, och saknar empatisk förmåga. Han har mer troligt fantiserat om sitt vidriga dåd och onanerat sig till sömns varje kväll, och drömt om att få tillfälle att finna ett nytt offer. En viss oro för att åka fast har han säkerligen känt under åren, och eftersom han alltid varit starkt misstänkt så har han haft omgivningens ögon på sig. Det har förhoppningsvis förhindrat nya offer. Men dåligt samvete? Icke....
En sån jävla ynkrygg som totalt överbevisad fortfarande försöker slingra sig undan med "jag har bara onanerat vid liket".
Fem jävla år!! Ute efter två, med fotboja? Det här landets rättsystem är faan i mig ett riktigt dåligt skämt. Dagen kommer allt närmare då medborgarna börjar stifta rättvisa på egen hand, och då är demokratin verkligen satt ur spel. Men det har rättsystemet själv orsakat i så fall.
Guud vad jag är FÖR dödstraff!! Det var jag inte i min ungdom, men har ändrat uppfattning mer och mer för varje dag dom går....
Nej, där håller jag med det du säger om psykopati. Jag tror inte heller en person med sådana drag känner ånger eller empati, men precis som du säger kan en psykopat ändå ha en rädsla att åka fast och förhoppningsvis har han levt med en sådan rädsla, vilket i så fall sannolikt är värre straff än 5 års fängelse - och i praktiken kortare. Tyvärr var det ju under många år som utredningen stod stilla och detta har säkert gjort honom lugnare i sinnet.
Straffet, sett till hur många år i fängelse, har i det här fallet ingen större betydelse för någon. Han är sannolikt inte farlig för samhället och några år i finkan klarar han nog. Däremot finns vinsten i att Malins familj kan leva resten av sina liv med vetskapen att mördaren till deras dotter är dömd. De kan äntligen får sätta punkt.
Förstår inte detta fokus på antal år.