2022-07-19, 14:12
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Stort tack för sammanfattningen! Om jag förstår rätt.. så har denne son nu dödats av sin syster.

Det är alltså vårdnadstvisten med ex-maken betr. sonen som anförts av kvinnan som hinder för att återvända till Khazakstan. Då sonen nu är död, så är väl det hindret nu borta?

Rätta mig, om jag missförstått något.

Befinner sig ex-maken och mormodern i Khazakstan - eller har någon av dem förenat sig med kvinnan i Sverige ?

Om vi förutsätter att hotbilden från exmaken är reel så har den väl knappast minskat av att exfruns förra barn har mördat exmakens barn?

Men i torftig text har du kanske rätt, förutsatt att sonen utgjorde verkställighetshinder.
Citera
2022-07-19, 14:14
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av valkyrie123
Tack! Men så märkligt för i videon från fb är 1203 filmad med avspärrningsskylt!

Hur är namnet (med *) på 1203?
Citera
2022-07-19, 14:15
Medlem
Citat:
Stort tack för sammanfattningen! Om jag förstår rätt.. så har denne son nu dödats av sin syster.

Det är alltså vårdnadstvisten med ex-maken betr. sonen som anförts av kvinnan som hinder för att återvända till Khazakstan. Då sonen nu är död, så är väl det hindret nu borta?

Befinner sig ex-maken och mormodern i Khazakstan - eller har någon av dem förenat sig med kvinnan i Sverige ?

Mamman har hela familjen kvar i Kazakstan och är ett av skälen till att deras asyl avslås, de har inte rotat sig tillräckligt i Sverige och har fortfarande familj kvar.

Kan ladda upp samtliga domar senare. Har mailat MIV om sonens beslut men det lär ju dröja lite.
Citera
2022-07-19, 14:19
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av platyzma
Om vi förutsätter att hotbilden från exmaken är reel så har den väl knappast minskat av att exfruns förra barn har mördat exmakens barn?

Men i torftig text har du kanske rätt, förutsatt att sonen utgjorde verkställighetshinder.

Jag tolkade det, som att det var en pågående dragkamp om sonen i en process i Khazakstan, som hade anförts som verkställighetshinder. Nu är ju föremålet för dragkampen borta.

Men, förmodligen kommer väl en ny story att presenteras.

Har det framgått, om ex-maken och/eller mormodern befinner sig i Khazakstan eller i Sverige?
Citera
2022-07-19, 14:21
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puckypent
Mamman har hela familjen kvar i Kazakstan och är ett av skälen till att deras asyl avslås, de har inte rotat sig tillräckligt i Sverige och har fortfarande familj kvar.

Kan ladda upp samtliga domar senare. Har mailat MIV om sonens beslut men det lär ju dröja lite.

Citera
2022-07-19, 14:21
Medlem
platyzmas avatar
Citat:

Går det att maila och fråga om dotterns och sonens pappor samt mormor är här?
Senast redigerad av platyzma 2022-07-19 kl. 15:00.
Citera
2022-07-19, 14:30
Medlem
Citat:
Jag tolkade det, som att det var en pågående dragkamp om sonen i en process i Khazakstan, som hade anförts som verkställighetshinder. Nu är ju föremålet för dragkampen borta.

Men, förmodligen kommer väl en ny story att presenteras.

Har det framgått, om ex-maken och/eller mormodern befinner sig i Khazakstan eller i Sverige?

Det var inhibition på verkställighetsbeslutet i väntan på MIV’s beslut om sonens (vad jag förmodar) asylansökan. Ingen info gällande övriga familjemedlemmar
Citera
2022-07-19, 14:31
Medlem
gofigurs avatar
Citat:

Halvsyster är det väl som dödat.

Citat:
De bor i och 1603
Vi vet att GY är skriven där

Citat:
Ursprungligen postat av valkyrie123
Tack! Men så märkligt för i videon från fb är 1203 filmad med avspärrningsskylt!
Bra noterat!

Citat:
Ursprungligen postat av platyzma
Hur är namnet (med *) på 1203?

Konstigt!
Inget namn på 1203. VEM bor där och hur kommer sig att dådet skedde där?
Citera
2022-07-19, 14:34
Medlem
Problemet är ju att dotterns brott gör ju att modern säkert får stanna kvar och om åklagare inte yrkar på utvisning så har de skapat en anknytning till landet i och med det begångna brottet. Gissningsvis får kärringen snart PUT och när dottern släpps fri får även hon PUT.
Citera
2022-07-19, 14:36
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
Halvsyster är det väl som dödat.

Vi vet att GY är skriven där

Bra noterat!

Konstigt!
Inget namn på 1203. VEM bor där och hur kommer sig att dådet skedde där?

Ja halvsyster är mer korrekt, my bad. Hur som helst har mamman alternativt mamma och mormor haft ansvar medans dottern fick en fejkdiagnos. Undrar varför hon har D-vitaminbrist, huckle dygnet runt?

1203 är skumt, kan MGMs pappa ha tillgång dit? Eller kan det vara nån sorts gemensamt utrymme i Sochuset? Eller mormodern med skyddad ID?
Citera
2022-07-19, 14:37
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
Problemet är ju att dotterns brott gör ju att modern säkert får stanna kvar och om åklagare inte yrkar på utvisning så har de skapat en anknytning till landet i och med det begångna brottet. Gissningsvis får kärringen snart PUT och när dottern släpps fri får även hon PUT.

Tyvärr har du väl rätt. Det borde finnas en lag, att brottslighet i Sverige inte utgör någon anknytning till landet.
Citera
2022-07-19, 14:50
Medlem
vonDys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Någon skrev, minns ej om källa angavs, att modern fått ensam vårdnad, det är inte något som ges lättvindigt.

Läste detsamma,om att mamman har ensam vårdnad.
Källa vet ej heller men,nej- inget man bara "får" på en höft. Det ska en del till för det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in