2022-07-19, 10:35
Medlem
Beckombergalandets avatar
Ryssland är väl för fan inte det enda landet med vapen i världen. Löjligt av Peterson att utmåla Ryssland som något jävla gudarike av bibliska mått.
Citera
2022-07-19, 10:39
Medlem
Z.Topeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F.Underwood
Så Ryssland har alltså inte invaderat och annekterat Krim? Det har inte hänt? Totalt raderats ur historien?

Men så klart. Om Putin och tass säger att månen är gjord av ost och 2+2=5 så är det ju inga konstigheter för dig. Det måste ju vara sant då.

Och du som talar då starkt om folkrätt och hur fel det är med uppvigling. Som Intensivtklok skriver så är det just det och lite till som Ryssland gjort i östra Ukraina. Det lämnat du utan kommentar eller påstår är Västs narrativ och propaganda.
Humanlife Påminner om en papegoja, som rabblar sånt han hört men inte förstår innebörden av.
Det flesta inläggen ser jag mer som en intellektuell förolämpning. Hens enda källa verkar vara TASS.

Jag börjar nästan undra om det är en automatiserad bot.

Aldrig hänvisning till en icke Kreml anknuten källa.

Utan det man får till svar är precis de svar man får av medlemmar i religiösa sekter.

- Det finns massa vittnen…
- En känd forskare har sagt….
- Det står skrivet…
Osv.osv..
Citera
2022-07-19, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ryskafursten
Man undrar ju om politisk korrekthet kan bli mycket värre än att leda till att förstöra precis allt.

Fast du är nog bara en fjant.

Politisk korrekthet? Hur ska ni ha det? Kämpar ni mot nazister eller mot mångkulturvurmare? Antingen eller. Fast ryssar bryr sig väl inte om hur dumma de låter.

Ryssland kan dessutom inte förstöra ”precis allt”. De vill gärna att folk ska tro det, så att folk till varje pris undviker att bjuda upp till kamp. I själva verket så skulle Ryssland förlora ett kärnvapenkrig mot Nato, precis som de även skulle förlora ett konventionellt krig. Hela världen ser hur svårt de har att besegra Ukraina. Det spelar ingen roll vad professionella och semiprofessionella rysstroll häver ur sig. Inte heller vad deras fåtaliga beundrare i väst skriver. Sanningen är enklare än så. Ryssland är som Tyskland 1939. Eller som Sovjet 1939. Samma sak. Fast svagare.
Citera
2022-07-19, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheOldOneKnows
Krim hade en omröstning som du helt verkar ha missat.
Det är bara rysk propaganda och deras narrativ. Ingen omröstning har skett.
Citera
2022-07-19, 10:55
Medlem
Jag visste att han var smart nog att vara på Rysslands sida
Citera
2022-07-19, 11:02
Medlem
Han kommer med några bra argument, vi spelar ett högt spel och behöver vara enade mot Kina när tiden kommer.

Men jag håller inte med honom om att vi inte har någonting att vinna på detta. Ryssland har tagit och fortsätter ta stora smällar ekonomiskt och militärt. Det är en möjlighet att den som kommer efter Putin kan mäkla fred och att vi fortfarande kan få ett självständigt Ukraina.

Vad är alternativet menar han? Det är lätt att problematisera saker men svårt att hitta lösningar. Alternativet jag ser är att vi inte gör något och att Ryssland långsamt tar över fler europeiska länder. Det går inte att förhandla med Putinadministrationen. De struntar i avtal och är inte intresserade av samma saker som väst. Enda sättet att stoppa dem är att göra livet så svårt för dem att det inte längre är värt att expandera, utan att backa in dem i hörnet som han uttrycker det.

Jag har stor respekt för Peterson men här håller jag inte med honom alls. Att vi på något sätt skulle kunna stå enade mot Kina som har starkare band till Ryssland än väst är också önsketänk. Kanske med en ny administration i Ryssland och en amerikansk president som kan komma ihåg sitt namn.
Citera
2022-07-19, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Z.Topelius
Humanlife Påminner om en papegoja, som rabblar sånt han hört men inte förstår innebörden av.
Det flesta inläggen ser jag mer som en intellektuell förolämpning. Hens enda källa verkar vara TASS.

Jag börjar nästan undra om det är en automatiserad bot.

Aldrig hänvisning till en icke Kreml anknuten källa.

Utan det man får till svar är precis de svar man får av medlemmar i religiösa sekter.

- Det finns massa vittnen…
- En känd forskare har sagt….
- Det står skrivet…
Osv.osv..
Troligtvis är han kommunist eller får något av ryssarna. De började jobba med subversion för längesen.
Citera
2022-07-19, 11:18
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Rent skitsnack, som vanligt från er Putintroll. Rysk trupp invaderade i Donbas, ockuperade Krim och försökte ta över även t.ex. i Kharkiv.
Nej, jag presenterade fakta.
Nej, rysk trupp invaderade inte Donbass, det är lögn.
Ryssland skyddade sin militärbas på Krim, som de hade långtidskontrakt på. Krims parlament genomförde en folkomröstning och den absoluta merparten röstade för att tillhöra Ryssland.
Citat:
Azov slogs mot "utbrytarna" som mördade civila ukrainare och den reguljära ukrainska armén tryckte tillbaka ryssarna på många håll. Du har hakat upp dig på Azov som sedan 2015 är en del av Ukrainas reguljära försvar.
Det var Azov som mördade civila. De var tränade och finansierade av Nato.

Citat:
Okej, spännande med en inlaga från Rysslandsvännen Oliver Stone. Han tog ju till och med Sputnik V den stackarn. Hans vilja att kritisera allt USA gör har drivit honom rakt in i Putins armar... Tydligt efter hans dokumentär om densamma, där han till och med hyllar de ryska anti-gaylagarna.

Du har ingen trovärdig källa att hänvisa till, gärna en som styrker det som tråden påstår - att Ryssland inte kan besegras?

Tycker du inte att det känns liite besvärande att döma ut källa efter källa som opåtliga rysstroll? Det borde ju väcka misstankar om att många fakta döljs för oss.
Förut har folk som du hyllat den fria median. Nu säger denna fria media i princip samma sak om kriget. Undrar du inte över att allt är så enkelspårigt?
Citera
2022-07-19, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Nej, jag presenterade fakta.
Nej, rysk trupp invaderade inte Donbass, det är lögn.
Ryssland skyddade sin militärbas på Krim, som de hade långtidskontrakt på. Krims parlament genomförde en folkomröstning och den absoluta merparten röstade för att tillhöra Ryssland.

Det var Azov som mördade civila. De var tränade och finansierade av Nato.

Tycker du inte att det känns liite besvärande att döma ut källa efter källa som opåtliga rysstroll? Det borde ju väcka misstankar om att många fakta döljs för oss.
Förut har folk som du hyllat den fria median. Nu säger denna fria media i princip samma sak om kriget. Undrar du inte över att allt är så enkelspårigt?
Nej, det är lögn. Ryskt narrativ och propaganda.
Citera
2022-07-19, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av F.Underwood
Nej, det är lögn. Ryskt narrativ och propaganda.

Så det som västerländska tidningar rapporterade om Azov innan Ukraina-kriget var ryskt narrativ och propaganda?
Citera
2022-07-19, 11:48
Medlem
Sqeptisks avatar
Total avsaknad av nyansering av alldeles för många i tråden. Å det över en icke på något sätt i konflikten inblandad persons åsikter.
Bruka sällan (aldrig?) använda den här, men här passar den alldeles förträffligt bra
Citera
2022-07-19, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dalavita
Så det som västerländska tidningar rapporterade om Azov innan Ukraina-kriget var ryskt narrativ och propaganda?
Jag kör bara med humanlifes argumentationsteknik. Rätt bekvämt faktiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in