Citat:
Ursprungligen postat av
Jannika.Jansson
Nej!
Som du fortfarande kan se så är det just precis vad det inte gör.Ryssen firar semester som aldrig förr och väst gnäller över värme, bränsle, mat och nya flyktingströmmar pga svälten.
Väst lider inte Asien och Ryssland.
Du är ju helt frånkopplad från verkligheten. Till skillnad från dig (om du nu inte sitter i en trollfabrik, vilket jag för all del inte håller för otroligt) så känner jag en hel del människor i både Ryssland och Ukraina och har kontakt med dem. "Ryssen" firar inte alls semester "som aldrig förr" - de kan inte besöka något av de vanligtvis populäraste turistmålen och den genomsnittlige ryssen har inte längre råd att besöka de ställen där de faktiskt är välkomna.
Ryssarna i gemen klagar rätt så högljutt om hur allt blivit väsentligt sämre det senaste halvåret. De har vant sig vid att konsumera västländska kvalitetsvaror, men det är i princip tvärstopp för det. Priserna på det som ändå kan konsumeras har skjutit i höjden, till och med i så till den milda grad att man till och med låser in ostar och ostar i stöldskyddsburkar för att folk helt enkelt inte ska stjäla de dyrare matvarorna i butikerna.
Ryssarna gnäller över höjda priser, minskad frihet och de gnäller lika mycket på värme där den drar fram som vi i väst. Tror du att Putin styr värmeböljorna till Europa?

Vi har inga ökade flyktingströmmar i väst, om vi bortser från de som kommer från Ukraina, men de tas emot med öppna armar.
Citat:
OnT
Har alltid gillat Jordan för han är en person som är tänkande och inte bara i detta ämne utan så mycket annat.
Jag tycker att det här är utomordentligt roligt att läsa alla kommentarer. Från Flashback-runkare att nu plötsligt så avskyr dem Jordan men innan älskade dem honom.
Okej, spännande, jag har knappt brytt mig om dårens uttalanden innan och nu har han väl allmänt erkänts som mentalsjuk, men ändå ska man bry sig om vad han säger? Fniss.
Citat:
Alla med hjärna vill se slut på kriget för det skadar bara oss själva i väst.
Ja, men inte till priset av att Ryssland vinner och får belöning för sina aggressioner mot sina grannar.
Citat:
BTW
varför skulle man inte kunna ge epitetet "målvakt" till slusken zelenaskjii med tanke på han faktiskt är just inget mindre än en mer "välklädd sådan" (fast kanske inte nämnvärt mycket mer välklädd eller hygienisk).
Men Nog är väl "slusken zelenskijj, Bidens egen lilla Målvakt i denna konflikten och allt fler börjar nu se och uppmärksamma detta.
Du får gärna utveckla hur en president som valts före Biden valdes förvandlats till "Bidens målvakt". Hans klädsel förefaller helt okej för mig, finns ingen anledning att klandra den. Hans hygien har jag absolut noll koll, men nog förefaller han vara hel och ren i alla framträdanden, eller har du annan relevant information kring hans hygien? Rätt märkligt att försöka argumentera kring hans hygien över huvud taget kan jag tycka.
Citat:
Idag Jordan imorgon någon annan större tänkare. men vi är allt fler som ser igenom spelet..förrutom då Fb folket som fortfarande är Zelenskjii-runkare Aka NATO-runkare.
Men kul att läsa era kommentarer
Nämn en större tänkare som talar för "din sak". Du har inte framfört något argument till varför Ryssland inte kommer att besegras.