Citat:
Ursprungligen postat av
Jofiero12
Är vi alla lika inför lagen?
Jag blev fastspänd av två poliser och när sköterskan skulle ta blodprovet så sa hon "om du kämpar emot blir det bara mer stick". Blev körd från LOB till sjukhuset tidig morgon efter jag på krogen fått en black out.
Exakt, så går det till för oss vanligt folk. Man får ligga ner på en vanlig brits, kämpar man emot så åker spännbanden fram.
Det har ju sitt syfte så har full förståelse över det tilltaget, även om samma borde gälla alla när det kommer till att mäta alkoholnivåer eller ta drogtest.
Har man droger eller annat hemma är blodprov att föredra. Pissar man och resultatet av droger i kroppen kommer fram direkt så kan polisen, om de vill, också göra husrannsakan direkt. Bättre att låta blodprovet komma med resultat efter några dagar så man hinner städa bort det man ev har hemma.
Polisen vill ju att man ska pissa (går väl inte för att kolla alkoholkoncentrationer gissar jag, iaf inte förut), enklare för dem med mindre arbete och de vill gärna ha möjligheten att kunna göra en husis direkt så de tjatar väldigt mycket först. De får det att låta som om man inte har rätt att lämna blod istället. Fortsätter man att hålla på sin rätt att lämna blod så försöker de alltid lura en att blodprovet får man minsann betala själv. 1000.- sa de någon gång, 1500.- en annan, men fick aldrig någon räkning, detta var precis i början av millenniet.
Skulle gissa att någon kändiskåt snut var i tjänst den kvällen och ville använda sej av makten han har i sin polisbricka. Så de grep Drake för att han skulle skriva autograf till ena snutens tonårsdotter. Sen släppte de honom.
Poliser verkar älska att gripa världskändisar om de har rykte om sej att gilla att röka weed, då anser de att ett gripande kan vara helt befogat för att få lite stjärnglans och något roligt att berätta därhemma. Gäller verkligen inte bara svenska snutar.
Eller så erkände Drake bara för att slippa spendera den extratiden det tar att lämna blod med polisen. Erkänna direkt funkar ju det också, men jag tror att polisen föredrar att kunna mäta oavsett om det bara är ringa narkotikabrott eller fylleri oavsett.