Citat:
Ursprungligen postat av
Anvandareutannamn
Ok så innan du föddes satte du dig in i "upplysningsideal" och uppfann "social ingenjörskonst" varpå du byggde upp det svenska samhället för att senare kunna utbilda dig? Jag gjorde det inte så i mitt fall var det tur att jag föddes här.
Nu vet jag inget om dina föräldrar.
Men avel handlar sällan om tur. Det är ett logiskt utfall.
O det samhälle vi lever i här har generation efter generation försökt göra bättre för de som kommer efter. Personligen så har jag skördat frukterna av min farfarsfar o farfars slit o sparsamhet. O överskottet från mig kommer gå till kommande generationer.
Det är inte otur att en fattig Somalisk familj föder 7 barn som troligtvis kommer leva fattiga liv.
Det är ett religiöst påbud som förbjuder preventivmedel o en kultur som håller kvinnorna outbildade o inlåsta. Med dessa förutsättningar är det svårt att bygga välstånd.
Att klappa händerna o öppna upp dörrarna för Islam är totalt kontraproduktivt. Överlag så har man i Norden reducerat o flyttat antalet röda dagar för att upprätthålla produktiviteten.
Så islamisterna i Nyans har lika mycket att komma med som de som vill göra kanelbullens dag till helgdag.