2022-07-19, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anvandareutannamn
Vad vet du om nykolonialism du som är så inne på att parasitera?

Mycket. Men jag har inte något att göra med vad nestle gör. Däremot borde allt bistånd stoppas omedelbart.
Citera
2022-07-19, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motherofgod
Mycket. Men jag har inte något att göra med vad nestle gör. Däremot borde allt bistånd stoppas omedelbart.
Men det är ju "ditt folk" som ligger bakom det? Har du inte också ett ansvar då? Kanske inte, men i så fall har de flesta muslimer inte heller ansvar för att vissa startar krig och om du kan köpa mat från Nestle eller utnyttja välståndssamhället de varit med och byggt upp till andra människors nackdel kan flyktingar också utnyttja det.
Senast redigerad av Anvandareutannamn 2022-07-19 kl. 00:37.
Citera
2022-07-19, 00:45
Medlem
Citat:
Men det är ju "ditt folk" som ligger bakom det? Har du inte också ett ansvar då? Kanske inte, men i så fall har de flesta muslimer inte heller ansvar för att vissa startar krig och om du kan köpa mat från Nestle eller utnyttja välståndssamhället de varit med och byggt upp till andra människors nackdel kan flyktingar också utnyttja det.

Mitt folk? Vilket folk? Ingen I min släkt har med det att göra. Det är inte ens ett svenskt företag.

Fast de har inte byggt upp det. Svenskarna har byggt upp det.
Nej. De får bygga upp sina egna samhällen.
Citera
2022-07-19, 00:53
Medlem
Citat:
Mitt folk? Vilket folk? Ingen I min släkt har med det att göra. Det är inte ens ett svenskt företag.

Fast de har inte byggt upp det. Svenskarna har byggt upp det.
Nej. De får bygga upp sina egna samhällen.
Det var liksom det som var poängen. De flesta muslimer är inte släkt med en diktator heller. Det är inte deras fel att deras land är förstört.

Vårat samhälle är uppbyggt delvis på bekostnad av fattiga länder. Då kan vi inte behålla hela kakan.
Citera
2022-07-19, 00:56
Medlem
Citat:
Det var liksom det som var poängen. De flesta muslimer är inte släkt med en diktator heller. Det är inte deras fel att deras land är förstört.

Vårat samhälle är uppbyggt delvis på bekostnad av fattiga länder. Då kan vi inte behålla hela kakan.

Men det är deras kultur som satt diktatorn dit. Det är därför det är så viktigt att de inte drar med sig den skiten och assimileras.

Nej, det är det inte. Finns inte mycket belägg för det, förutom sossarnas handel med judeguld.
Citera
2022-07-19, 01:15
Medlem
otellos avatar
Citat:
Tolkningen skiljer. Gud avrättar bögar och oliktänkande i bibeln. Samt en hel del oskyldiga barn. Kvinnosynen är inte heller helt modern. Det är alltså tolkningen och kulturen det ligger i, inte religionen i sin grund.
Jaha, och? Resultatet är detsamma.
Citera
2022-07-19, 01:58
Medlem
Citat:
En människas moral bygger trots allt inte helt på religionens grundläggande värderingar för i så fall hade vi haft enorma problem med kristna. Om det är folks moral du är missnöjd med är det den du ska ändra. Det är inte alla muslimer som ens tycker att deras religion är särskilt viktig utan de hämtar sin syn på saker mestadels från annat håll (liksom många kristna) men islam är ändå en del av deras identitet. Högtiderna är det sista vi behöver angripa.

Varför skulle vi haft enorma problem med kristna? Det var det dummaste jag hört. Din desperation av att likställa kristendomen med islam får dig att framstå som extremt okunnig. Det är skrattretande.

"Det är inte alla muslimer som ens tycker att deras religion är särskilt viktig utan de hämtar sin syn på saker mestadels från annat håll (liksom många kristna)"

Nej. Återigen, sluta jämföra med kristendomen: är du utvecklingsstörd eller? Du kan inte byta tro eller göra lite som du vill i en muslimsk familj, speciellt inte om du är kvinna. Det kommer familjen, antingen de i Sverige eller i hemlandet, göra väldigt klart för dig. Ingen vill bli utfryst av sig familj; men de tvingas till X och Y. Grattis, det är vad du vill stödja tydligen.
Citera
2022-07-19, 11:51
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ok så innan du föddes satte du dig in i "upplysningsideal" och uppfann "social ingenjörskonst" varpå du byggde upp det svenska samhället för att senare kunna utbilda dig? Jag gjorde det inte så i mitt fall var det tur att jag föddes här.

Nu vet jag inget om dina föräldrar.

Men avel handlar sällan om tur. Det är ett logiskt utfall.

O det samhälle vi lever i här har generation efter generation försökt göra bättre för de som kommer efter. Personligen så har jag skördat frukterna av min farfarsfar o farfars slit o sparsamhet. O överskottet från mig kommer gå till kommande generationer.

Det är inte otur att en fattig Somalisk familj föder 7 barn som troligtvis kommer leva fattiga liv.
Det är ett religiöst påbud som förbjuder preventivmedel o en kultur som håller kvinnorna outbildade o inlåsta. Med dessa förutsättningar är det svårt att bygga välstånd.

Att klappa händerna o öppna upp dörrarna för Islam är totalt kontraproduktivt. Överlag så har man i Norden reducerat o flyttat antalet röda dagar för att upprätthålla produktiviteten.

Så islamisterna i Nyans har lika mycket att komma med som de som vill göra kanelbullens dag till helgdag.
Citera
2022-07-19, 19:39
Medlem
Citat:
Men det är deras kultur som satt diktatorn dit. Det är därför det är så viktigt att de inte drar med sig den skiten och assimileras.

Nej, det är det inte. Finns inte mycket belägg för det, förutom sossarnas handel med judeguld.
Det var vår kultur som startade företagen som utnyttjade fattiga länder.

Var har du letat?
Citera
2022-07-19, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Jaha, och? Resultatet är detsamma.
Ja, men om kristna kan leva i harmoni med samhället kan muslimer det också och kan de ändå inte det så är det inte religionen i sig som stoppar dem.
Citera
2022-07-19, 19:51
Medlem
Citat:
Det var vår kultur som startade företagen som utnyttjade fattiga länder.

Var har du letat?

Vilka svenska företag utnyttjar fattiga länder? Det finns ju inget som hindrar de i fattiga länder att bygga upp liknande företag där och konkurrera ut våra företag eller helt enkelt inte låta sig utnyttjas. Dock blir de nedtryckta av hjälporganisationer. De borde förbjudas. Dessutom hade vi spara 50 miljarder per år om vi låtit bli.

På nätet. Var har du hittat?
Citera
2022-07-19, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S0urce
Varför skulle vi haft enorma problem med kristna? Det var det dummaste jag hört. Din desperation av att likställa kristendomen med islam får dig att framstå som extremt okunnig. Det är skrattretande.

"Det är inte alla muslimer som ens tycker att deras religion är särskilt viktig utan de hämtar sin syn på saker mestadels från annat håll (liksom många kristna)"

Nej. Återigen, sluta jämföra med kristendomen: är du utvecklingsstörd eller? Du kan inte byta tro eller göra lite som du vill i en muslimsk familj, speciellt inte om du är kvinna. Det kommer familjen, antingen de i Sverige eller i hemlandet, göra väldigt klart för dig. Ingen vill bli utfryst av sig familj; men de tvingas till X och Y. Grattis, det är vad du vill stödja tydligen.
Enligt bibeln finns bara en gud och det är den enda man får tro på. Man får definitivt inte byta religion. Gud uppmanar indirekt till våldtäkt av kvinnor på minst ett ställe och han mördar en jävla massa oskyldiga barn på många ställen. Han väljer en sida i krig och resten får dö. Han straffar folk som inte tror på honom trots att han sällan visar sig. Kristendomen är inte bättre än islam.

Det betyder dock inte att alla kristna har den moralen. Kristna kan ju tänka själva. Likaså muslimer vilket du skulle veta om du hade pratat ordentligt med några och lärt känna dem. Visst stämmer det att det finns många problem med islam men de beror inte nödvändigtvis på religionen i sig. Mycket är gamla seder eller brist på kunnande och går det att leva som en snäll människa om man är kristen, då går det fan om man är muslim också. De muslimska högtiderna, framför allt, behöver vi inte utrota. Lika bra att ge plats för dem om folk blir glada över det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in