2022-07-18, 20:33
Medlem
trollgubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallamakaronen
Om du hade vetat att ett av dina barn ville döda ett annat av dina barn - hade du då kört och jobbat och lämnat barnen ensamma en hel dag tillsammans?

Citat:
Ursprungligen postat av AllWeKnow
Vad ska man göra tycker du?

Se till att den potentialla mördaren inte kan skada det yngre barnet med alla möjliga medel? Denna 15-åring borde självfallet ha varit under konstant övervakning - alternativt inlåst - precis som det 13-åriga monstret i Skellefteå.
Citera
2022-07-18, 20:33
Medlem
Kan nån vänlig själ sammanfatta tråden?
Citera
2022-07-18, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollsvans
Jag vet inte om du har barn själv.
Men fritids stänger helt i några veckor på sommaren. För oss i Göteborg är det fyra veckor.

Man kan få fritidshem ändå. Men det är långt ifrån alla som vet det. Jag själv tog reda på det precis nu.

Hon kanske inte visste att det fanns någon alternativ?
De fritids som stänger under sommaren erbjuder fritids på annat ställe. Det är skolans skyldighet och ser informerar de så klart om.
Citera
2022-07-18, 20:39
Medlem
Rosa Luxemburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starlight1974
Sen när pratar man persiska i Afghanistan?

Dari, även pastho har visst släktskap
Citera
2022-07-18, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Lider med mamman. Hon är iväg o jobbar för att tjäna pengar till familjen och så händer detta

Citat:
Ursprungligen postat av LeLLa
Inte helt enkelt att hålla koll på sommarlovslediga tonåringar. Däremot borde hon ha tagit större ansvar för att skydda sin son. Tex kunde hon ha lämnat honom på fritids , om hon behövde jobba under sommaren.

Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Har dina tonåringar hotat att döda din 10-åriga son?

Hade du i så fall lämnat dem ensamma med varandra?

Tror inte denna mamma varit på jobbet.

Är flickan patient på BUP och det stämmer att det larmats om att hon ville skada sitt syskon, att det gjorts orosanmälningar finns det inte en chans att de låter båda barnen bo hemma hos en ensamstående förälder som arbetar. Vet inte om det kallas VAB men i vilket fall som helst erbjuds ersättning för att kunna vara hemma med barnet som inte mår psykiskt bra även om barnet är över 12 år. Mest troligt att modern är sjukskriven om hon har ett arbete pga att hon själv inte mår bra om hon kämpar så för sitt/sina barn.

Detta vet jag 100% att det stämmer - du kan dock neka för att du vill arbeta men då går de inte med på att barnen lämnas ensamma.
Citera
2022-07-18, 20:52
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Lider med mamman. Hon är iväg o jobbar för att tjäna pengar till familjen och så händer detta

Länka var det framgår att hon var och jobbade?

Föga förvånande att du skulle komma till tråden när det framgick att dom inblandade är från ett muslimskt land…

Kanske bäst att gissa att dom är Kazakiska Raggare för att behålla hela din repetoar?
Citera
2022-07-18, 20:54
Medlem
Vet vi vilka gf (gärningsflickan) och mamman är?
Citera
2022-07-18, 20:56
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mullemulle
Fast det där med totala apatin hos flyktingar avskrevs ju som fejk, om jag inte minns fel. Allt var ju ett påhitt.

Citat:
Ursprungligen postat av minay
Skriv om skriv rätt. Pappan som kastade sina barn behövde vård. Ingen gjorde ngt. Hade soc utfört sitt jobb och pappan hade fått vård elr om barnen hade omhändertagits hade dom levt. Samma sak med denna flicka. Hon verkar vara sjuk. Hade hon fått vård och sov hade ingripit hade brodern levt. Tror absolut inte att detta barn är en kallblodig mördare. Utan ett sjukt barn som behövde vård men aldrig fick. ÄR det hennes fel, elr socs?

Citat:
Ursprungligen postat av MrCL
Det är nästan så jag tror att du trollar när du skriver att "det gamla huset var rätt slitet ändå"

Ja, då är det väl ingen fara att en 7-åring eldar upp det?

Är rent ut sagt mållös över nivån på självuppoffring som angränsar till komplett vansinne. Håller dock med dig om att det är väldigt fel att skylla på föräldrarna när barn beter sig såhär - folk som resonerar så har någon absurd idé om att barn inte kan vara onda. Att få ett diagnosbarn är en astronomisk nitlott i sig men kan säkert vara mer eller mindre hanterbart. I detta fall är det dock solklart att individen ifråga bör placeras i papperskorgen ganska omgående. Uppdatera gärna om fortsättningen....

Hahaa, nej, trollar gör jag inte.

Men precis, det är precis det jag vill belysa, att de flesta föräldrar har gjort otroliga självuppoffringar, innan sådana här tragiska saker händer.
Citera
2022-07-18, 20:57
Medlem
Eren-Jaegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrCL
Jag har svårt att tro att det är möjligt/rimligt att faktiskt resonera såhär men absolut ingenting förvånar mig längre. Undrar om kvinnan ifråga förstår vad en liten testosteronboost i puberteten kommer att föra med sig om det är som det är nu

Och då syftar jag på det redan uppvisade sexuellt gränslösa beteendet i kombination med sadistiska drag och fysiska våldsamheter. Hela den här "men det är ju ett baaaaaaaaarn" är bara en enda enorm facepalm. Det vi ser nu är en liten aptitretare och jag kan inte låta bli att tänka på irländska serien The Fall (som förövrigt är riktigt bra!) med Gillian Flynn och Jamie Dornan.
Nej, Gillian Anderson.
Citera
2022-07-18, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eren-Jaeger
Nej, Gillian Anderson.

AH, lyckas alltid blanda ihop dessa två. Du har rätt.
Citera
2022-07-18, 21:06
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whyman
Som du kanske märkt extra tydligt de senaste veckorna så är svenska sociala myndigheter värdelösa och vingklippta. Gotland, Skellefteå och Vällingby. Den Socialdemokratiska andan är stark på kontoren.

Jag hoppas dessa händelser leder till att sociala myndigheter får makt att agera i fall där uppenbar risk för andras hälsa förekommer. Att dom utbildas i att våga rapportera problemen. Tyvärr tvivlar jag, i Socialdemokraternas Sverige.

Det enda de gör är väl att gå på värdegrundskurser och lära sig mer om genus och hbtq. Dessutom får de veta av sina chefer att de har så dålig värdegrund och så dåligt bemötande så organisationen blir tillslut helt tyst. Alla blir helt nertryckta. Ingen vågar yttra en mening ens. Ingen vågar agera. Ingen vågar ta ansvar. Det är endast ångest, rädsla, apati, likgiltighet och "det var inte jag" mentalitet som härskar. Alla passar på varandra och skvallrar för chefen. Slickar uppåt och sparkar neråt. En typisk socialdemokratisk ideal organisation mao.
Citera
2022-07-18, 21:07
Medlem
Det stod tidigare i tråden att det var zigenare, men nu pratas det om att familjen kommer från Kazakstan. Vilket gäller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in