2022-07-18, 21:57
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Den vanligaste åsikten nu inom EU är att det är prioriterat att Ukraina ska avträda land för att få en fred. Det "vann" över åsikten att prioritera att straffa Putin. Så jag tror "din" åsikt är mindre vanlig än du tror. https://www.theguardian.com/world/2022/jun/15/justice-for-ukraine-overshadowed-by-cost-of-living-concerns-study-shows

typ såhär?

There was strong support for cutting links with Russia. A majority across the 10 countries felt governments should sever economic and cultural relations with Moscow, with most – rising to 71% in Poland – also favouring an end to diplomatic ties.
Citera
2022-07-18, 22:02
Medlem
Får man tro Sky News, så samlar ryssarna ihop sig för en större offensiv. OM Ukraina kan motstå den, då kanske den här ruggiga konflikten kan ta slut. Jag tror dessvärre fortfarande Ryssland kommer segra, men de har för all tid skämt bort sig med bevis för sin oduglighet och inkompetens. De tre dagarna för att ta Kiev var ju bara ett spel för galleriet för att skrämma motståndaren. Jag hoppas Ukraina kan fortsätta slå ut ammodepåer och annan utrustning som fraktas till fronten. Det är nog deras bästa chans. Vladolf kommer tveklöst använda riktigt starka bomber innan han ger sig, men kanske kan skiten få ett slut trots allt.
Citera
2022-07-18, 22:02
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
ryZZland kommer inte helt magiskt få tag i lastbilar tillräckligt för logistiken i tid. Deras produktion av lastbilar har dessutom havererat.
Så i slutet av augusti kanske tiden är mogen för Ukraina att driva ut ryZZen.

Ja men min poäng är att det måste fortsätta att vara ett tryck på Ryssland med stora förluster, och Ukraina måste klara av att göra riktiga offensiver vilket de hittills varit dåliga på (Nu kanske de har gjort det i Kherson, vi vet inte för de är hemliga med sina strider där och vägrar att uppdatera lägeskartorna). Blir det ett stalemete som i Donbas 2015-22 så klarar sig Ryssland utan så mycket lastbilar och får tid att bygga upp sin förmåga igen. Lastbilar kan de säkert köpa från Kina t.ex.
Citera
2022-07-18, 22:05
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Kina, Indien och Brasilien exempelvis.

lol...

i vilket avseende, många människor?
Citera
2022-07-18, 22:05
Medlem
BigBusinesss avatar
Citat:
Den vanligaste åsikten nu inom EU är att det är prioriterat att Ukraina ska avträda land för att få en fred. Det "vann" över åsikten att prioritera att straffa Putin. Så jag tror "din" åsikt är mindre vanlig än du tror. https://www.theguardian.com/world/2022/jun/15/justice-for-ukraine-overshadowed-by-cost-of-living-concerns-study-shows

Spännande länk. Läste du artikeln? Verkar inte så.

Lite godbitar:

Citat:
The polling, carried out between 28 April and 11 May, found near-universal support for Ukraine,

Citat:
More than 80% in Poland, Sweden, the UK (83%) and Finland (90%) said they held Russia responsible, along with strong majorities in Italy (56%), France (62%) and Germany (66%), while majorities or pluralities also saw Russia as the main block to peace.

There was strong support for cutting links with Russia. A majority across the 10 countries felt governments should sever economic and cultural relations with Moscow, with most – rising to 71% in Poland – also favouring an end to diplomatic ties.

Sen kommer din poäng:

Citat:
But ECFR’s polling showed a clear divide between Europeans who want peace as soon as possible (35% across the 10 countries), and those who want justice – defined as restoring Ukraine’s territorial integrity and holding Russia to account (22%).

35% fega egoister som inte kan se att om puttler får som hen vill har vi hens mördare här till slut.

Du och italienarna med andra ord. Stolt?
Citera
2022-07-18, 22:07
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Jag har ingen blind tro, jag hoppas att Ukraina skall vinna. Jag hoppas att Ryssland fragmenteras i sina delrepubliker. Jag hoppas den ryska imperialistiska diktaturen störtas. Jag vet inte att det skall hända men jag vill att det skall hända. Allt annat vore landsförräderi som svensk (eller som finländare). Och ren ondska oavsett var man kommer ifrån.

Ingen plats för realism alltså? Detta är just anledningen till att väst faller tillsammans med Ukraina. Känslor och önsketänkande trotsar den fysiska verkligheten. Det slutar aldrig bra.
Citera
2022-07-18, 22:07
Medlem
Sgt.Blands avatar
Den redan nu legendariska 93:e brigaden i UAF har som rapporterats tidigare idag ryckt fram mot Izyum. Här inspekterar de lite trofeér.

https://twitter.com/TheDeadDistrict/status/1549122187814211586
Citera
2022-07-18, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Kina, Indien och Brasilien exempelvis.

Brazilien handlar ju nästan bara med kina redan. Nån särskilt hotfull armé har de inte. Påtryckningsmedlet går det väl inte lysande, de har för mkt skit på hemmaplan. Så hur ska de få väst på fall?

Indien och kina. Jag frågar igen, vem ser du ska ta över deras handel med väst om väst nu ska isoleras? Vad skulle de ens vinna på att isolera väst?
Citera
2022-07-18, 22:11
Medlem
X3treams avatar
EU jobbar starkt och målmedvetet med att ersätta nazisternas gas,

EU og Aserbajdsjan styrker de bilaterale forbindelser, herunder energisamarbejdet

https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/da/ip_22_4550
Citera
2022-07-18, 22:11
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Ukrainas överbefälhavarae General Valery Zaluzhny:
Citat:
We managed to stabilize the situation...An important factor contributing to our retention of defensive lines and positions is the timely arrival of M142 HIMARS, which deliver surgical strikes on enemy control posts, ammunition and fuel storage depots.

https://twitter.com/RALee85/status/1549118550366994434

Han verkar vara nöjd med HIMARS.

Undrar om de nu använder 8 st HIMARS eller om det fortfarande bara är 4 st?
Citera
2022-07-18, 22:12
Medlem
Citat:

Jag tror du sätter lite för stort värde vid vad media skriver. Det är jätteviktigt att du börjar tänka själv och sträva efter att släppa din naivitet. När jag var som du för ett tag sedan så tog jag mig verkligen i kragen och började göra egen research och läsa på. Då började pusselbitarna så sakteliga falla på plats. Jag tog in information från flera källor, vilket var jätteviktigt. Min vän…det är absolut INTE som i Hollywood, vilket du verkar tro
Citera
2022-07-18, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HatadAvGud
Får man tro Sky News, så samlar ryssarna ihop sig för en större offensiv. OM Ukraina kan motstå den, då kanske den här ruggiga konflikten kan ta slut. Jag tror dessvärre fortfarande Ryssland kommer segra, men de har för all tid skämt bort sig med bevis för sin oduglighet och inkompetens. De tre dagarna för att ta Kiev var ju bara ett spel för galleriet för att skrämma motståndaren. Jag hoppas Ukraina kan fortsätta slå ut ammodepåer och annan utrustning som fraktas till fronten. Det är nog deras bästa chans. Vladolf kommer tveklöst använda riktigt starka bomber innan han ger sig, men kanske kan skiten få ett slut trots allt.

Enligt Englands försvarsdepartement så samlar Ryssland svartlistade personer och folk som är dömda, till wagnergruppen.

Det låter brutalt. Men problemet är att i ett krig så är det viktigare med samarbete och enighet, än att kunna skjuta och pricka. Något Ryssland är skitkass på, båda fallen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in