2022-07-18, 21:12
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mowglino
Du säger att Dumpen inte dömer? Dumpen har flera gånger sagt att gäddorna är pedofiler.
På Twitter gick Sara ut med att det bara är män som är pedofiler, och allt är mäns fel.

Visa gärna twitter-inlägget. Lögnare.

Citat:
Och som du säger, så finns det inget offer eftersom det är kåta Dumpen fiskare som gömmer sig bakom kontona.

Ouch.
Citera
2022-07-18, 21:19
Medlem
Citat:
Du säger att Dumpen inte dömer? Dumpen har flera gånger sagt att gäddorna är pedofiler.
På Twitter gick Sara ut med att det bara är män som är pedofiler, och allt är mäns fel.

Ja i Sverige har vi tre instanser som dömer, tingsrätt, hovrätt och Högsta domstolen. Det är alltså inte Dumpen som dömer.
Du kanske tänker att det är som att man dömer fotboll eller kanske som i dramaserien Vem dömer Amy?
Citera
2022-07-18, 21:21
Medlem
Citat:
Dessutom är majoriteten inte pedofiler, utan HYPERSEXUELLA MÄN, som skulle knullat vad som helst om dom fått chansen. I 99% av fallen så utger sig Dumpen för att vara mellan 13-15 år, då är man inte i närheten av att vara pedofil.

Dom scenarier som Dumpen använder sig av är inte speciellt realistiska. Dom flesta tonåringar söker inte vuxna i sexuellt syfte och inleder inte konversation med att skicka en nakenbild på sig själv.

Och som du säger, så finns det inget offer eftersom det är kåta Dumpen fiskare som gömmer sig bakom kontona.

Vilket/vilka fall lajvar dumpen en 15-åring?
Citera
2022-07-18, 21:32
Medlem
Citat:
Dessutom är majoriteten inte pedofiler, utan HYPERSEXUELLA MÄN, som skulle knullat vad som helst om dom fått chansen. I 99% av fallen så utger sig Dumpen för att vara mellan 13-15 år, då är man inte i närheten av att vara pedofil.

Dom scenarier som Dumpen använder sig av är inte speciellt realistiska. Dom flesta tonåringar söker inte vuxna i sexuellt syfte och inleder inte konversation med att skicka en nakenbild på sig själv.

Är du så förblindad av hat mot dumpen att du ljuger nu? Blir det så när argumenten tar slut eller?
Citera
2022-07-18, 21:37
Medlem
122OrtKrigarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
En sak som jag saknar i det här sammanhanget är en sammanställning på alla 121 gäddor. T.e.x.

17# Kostymgäddan.
Namn : Janne Jannesson
Stad : Uppsala
Ålder : 43
Bild : X

Sen sammanställning på alla 121 gäddor med namn, bild samt respektive videoklipp när dom åkte fast.

Nu är det lite bara den senaste gäddan som är på tapeten just nu som får uppmärksamhet sen blir det liksom lite glömt.

Jag hade gärna bidragit till en sådan lista och jag har själv tänkt tanken. Frågan är vilket medium man ska använda så att alla kan vara med och bidra.
Citera
2022-07-18, 21:40
Medlem
Mowglinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Granit66
Ja i Sverige har vi tre instanser som dömer, tingsrätt, hovrätt och Högsta domstolen. Det är alltså inte Dumpen som dömer.
Du kanske tänker att det är som att man dömer fotboll eller kanske som i dramaserien Vem dömer Amy?

Jaha, nej jag tänkte mer på att dom bakom Dumpen är dömande personer, som anser att män ligger bakom allt ont, och att personer som vill ha sex med 13 till 15 åringar är pedofiler.
Citera
2022-07-18, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 122OrtKrigaren
Jag hade gärna bidragit till en sådan lista och jag har själv tänkt tanken. Frågan är vilket medium man ska använda så att alla kan vara med och bidra.

Man skulle ju kunna starta en discord.
Citera
2022-07-18, 21:41
Medlem
Mowglinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jordkraft
Vilket/vilka fall lajvar dumpen en 15-åring?

Det har varit enstaka tillfällen, eller där åldern inte har framgått. I dom flesta fallen låtsas dom vara mellan 13-15 år.
Citera
2022-07-18, 21:43
Medlem
Mowglinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Granit66
Är du så förblindad av hat mot dumpen att du ljuger nu? Blir det så när argumenten tar slut eller?

Det roliga är att jag inte ljuger överhuvudtaget , och hatar inte någon, inte ens lilla Dumpen.
Citera
2022-07-18, 21:46
Medlem
Citat:
Det roliga är att jag inte ljuger överhuvudtaget , och hatar inte någon, inte ens lilla Dumpen.
Bra, då borde du kunna styrka att dumpen har utgett sig för att vara 15 år.
Citera
2022-07-18, 21:48
Medlem
Lysturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N0IItolerans
Tänk dig en bastu med finnar från Torneå. Så tyst var det
Vettefan om de hade tid att vara tysta. De eller det fall som gäddan jobbade med måste plötsligt tas över av de andra två, som förmodligen redan hade mycket att stå i. De lär väl vara någorlunda insatta i varandras uppgifter men alla har nog sin spets och det tar tid att sätta sig in i ett fall. Så ökad arbetsbelastning plus en massa sms-kondoleanser från diverse kollegor i branschen var det nog att ta tag i för advokatparet. Samtidigt får de nog utan större problem tag i någon annan som preliminärt kan utföra gäddans uppgifter, men då lär det bli en kännbar kostnad.

Jag tror C-O fick nys om det först, via mejl eller sms. Förutsatt att de befann sig i samma bostad blev det nog några knäpptysta minuter innan framför allt tjejen kokade över när hon tagit del av chatloggen. C-O var som vanligt lugnare i situationen, som är problematisk för honom då han och gäddan är gamla kurskamrater. Han fick under hennes affekt möjligen höra att "Du verkar ta jävligt lätt på det här! Den jäveln sätter inte sin fot på vårt kontor igen!".

Förhållandet påfrestas i sömmarna men med det sannolika resultatet att det stärks av händelsen. Om ett år är det ytterligare en prövning vi tog oss igenom tillsammans, älskling. Tänk hur många nya samhörighetsskapande samtal detta alstrar mellan de båda. Märkte du nånsin på honom att han drogs till barn, du som hade känt honom hela vuxenlivet? Och även om C-O innerst inne skulle hysa en gnutta förståelse för sin polare gäddans böjelser till tonårsflickor kommer han mycket övertygande lyckas försäkra sin flickvän om att så definitivt inte är fallet, precis som den distanserade akademiker han kokar ner till när situationen kräver.
Senast redigerad av Lysturken 2022-07-18 kl. 21:52.
Citera
2022-07-18, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IndjansoldatHerkko
Man skulle ju kunna starta en discord.
Varför måste det ske anonymt? Ingen som vill stå för det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in