2022-07-18, 19:20
Medlem
Hunden007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyssen87
Två spelare och en ledare tydligen. Smittade.

är jag elak om jag hoppas det är Seger och Lindahl som åkt på Covid?
Citera
2022-07-18, 19:25
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heymid
Någon duktig matematiker och logiker som kan förklara vilka förutsättningarna är för vem som får andraplatsen i grupp D?
1. Högst poäng totalt (3 poäng för seger, 1 poäng för oavgjort)
2. Högst antal poäng i inbördes möten[b]
3. Målskillnad i inbördes möten
4. Fler gjorda mål i inbördes möten
5. Målskillnad totalt[c]
6. Flest gjorda mål totalt
7. Eventuell straffsparksläggning, se nedan
8. Lägst antal disciplinära poäng, beräknade genom att gult kort ger 1 poäng, rött kort ger 3 poäng, utvisning för två gula kort ger 3 poäng
9. Den ranking som användes för lottdragningen av slutspelet – högre ranking ger högre placering

Jag tror att nedanstående borde vara rätt:

Om det inte slutar oavgjort mellan Italien och Belgien och Island samtidigt får stryk av Frankrike eller spelar oavgjort kommer vinnarna i matchen mellan Italien och Belgien att bli tvåa i gruppen.

Om Island får stryk med två mål eller mer kommer de inte kunna komma tvåa. Italien går då vidare enbart om de vinner eftersom Belgien har bättre målskillnad totalt utifall att det skulle sluta oavgjort.

Om Island vinner går de vidare som tvåa i gruppen. (poäng totalt)

Om det slutar oavgjort mellan Italien och Belgien och Island samtidigt får stryk av Frankrike med bara ett mål gäller följande:
Blir det 0-0 mellan Belgien och Italien går Island vidare(Inbördes möten)
Vid 1-1 I-B gäller: Den som gör flest mål ikväll av Belgien och Island går då vidare som tvåa(flest gjorda mål totalt)
Vid 2-2 eller fler mål och oavgjort går Belgien vidare med först flest mål i inbördes möte(alla 3) och sedan bäst målskillnad totalt gentemot Italien
Citera
2022-07-18, 19:33
Avslutad
Patetiskt att läsa Björns och Sembrandts prat om ”dubbla känslor” och att ”någon av mig och flickvännen kommer ju att bli ledsen”. Spelar man fotboll på mästerskapsnivå så är motståndarnas känslor vid förlust helt ointressanta. Jag vill ha blågula krigare på plan som enbart har svensk seger i tankarna. Ponera att en av de italienska flickvännerna drar på sig en huvudskada och blir utburen på bår. Kommer då den svenska flickvännen att kunna spela på helt obekymrat?

Citat:
Ursprungligen postat av Raskaoverisen
Citat från Expressen
Om det blir Italien som Sverige får möta i kvartsfinalen kommer båda Nathalie Björn och Linda Sembrant ställas mot sina flickvänner

Verkar vara hur många som helst i landslaget som hellre föredrar tjejer än killar
Hurtig,Seger och Hedvig vet jag också någon annan
Citera
2022-07-18, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mackanrackan
Patetiskt att läsa Björns och Sembrandts prat om ”dubbla känslor” och att ”någon av mig och flickvännen kommer ju att bli ledsen”. Spelar man fotboll på mästerskapsnivå så är motståndarnas känslor vid förlust helt ointressanta. Jag vill ha blågula krigare på plan som enbart har svensk seger i tankarna. Ponera att en av de italienska flickvännerna drar på sig en huvudskada och blir utburen på bår. Kommer då den svenska flickvännen att kunna spela på helt obekymrat?

Håller med dig. Kan ju hoppas att dom syftar på känslor efter matchen. Under match borde dom vara så professionella att dom enbart tänker på sitt lag.

Sverige måste ju ha mött Danmark och jag kan inte minnas att vare sig Magdalena Eriksson eller Pernille Harder spelade annorlunda då.
Citera
2022-07-18, 20:34
Bannlyst
Frankrike vilar flera storstjärnor, finns inga storstjärnor inom damfotbollen som är på P15 nivå 😂😂😂
Citera
2022-07-18, 20:41
Bannlyst
Det är väl för fan bättre dom visar Italien vs Belgien…idioter
Citera
2022-07-18, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eksjo66
Det är väl för fan bättre dom visar Italien vs Belgien…idioter
Ser gärna Italien-Belgien.
Någon som vet vilken kanal den går på?
Citera
2022-07-18, 20:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ball655
SVT play 🤓
Citera
2022-07-18, 20:46
Avslutad
SVT Play kl 20:50

Citat:
Ursprungligen postat av ball655
Citera
2022-07-18, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eksjo66
SVT play 🤓
Tack!
Citera
2022-07-18, 20:49
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Vilken enormt bra utredning Vilket lag är favoriter att ta andra platsen? Båda matcherna slutar oavgjorda och Island går vidare är mitt tips.

Jag skulle säga att det ändå är fördel för Island.

Ett problem för dem är att Belgien-Italien inte lär spela oavgjort. I vissa situationer är det ju bättre för dem att singla slant om vilka som skall få sparka in ett segermål, än att se Island gå vidare.

Om inget annat är det uppenbart att både Belgien och Italien kommer att ösa på för ett segermål ifall det är oavgjort i båda matcher.

Det vanliga i de sista gruppspelsmatcherna är också att det blir fler mål, eftersom de som ligger under inte har något annat val än att försöka göra mål. De öppnar sig då bakåt, men det spelar ingen roll eftersom de är ute ur slutspelet med det resultat de har.
Citera
2022-07-18, 20:53
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackanrackan

Du behöver inte oroa dig. Förhållande av amorös eller vänskaplig karaktär är ingen nyhet vare sig i manliga eller kvinnliga landslag.

Det handlar om att vara professionell och vilket landslag ( bollsport) har genom åren varit ens i närheten av detta lag när det gäller att prestera ( fast personliga relationer existerar till ngn i motståndarlaget) ?
Senast redigerad av Nytorgsprinsessa 2022-07-18 kl. 20:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in