Jag är inte superkänslig men ibland så blir jag i alla fall lite berörd. Det här inslaget i rysk propaganda-tv har så många nyanser av misär. Det är som att det är en rysk Ruben Östlund eller Lars Norén gjort ett ryskt mörkt drama där man inte vet vad som är verklighet eller surrealism.
https://twitter.com/francis_scarr/status/1548992984946974720?s=20&t=zNOMAIr4Dk8PtzwswA5wrw
1. Han som är reporter här har bara veckorna innan gjort ett inslag (reklam för) om att det är allas plikt att skriva på ett kontrakt och åka och kriga i Ukraina.
2. Familjen köper en ny Lada för pengarna som de fått för sin dödade son.
3. Han som är reporter gör ett inslag till om detta och försöker framställa det som att det är någonting positivt.
4. Men det som cementerar misären är en oväntad detalj. Motorljudet 0:07 in i klippet. Det är allså så en ny rysk bil låter.
Ryssland. WTF.
I familjen har varje generation stridit. Men jag kan förstå att det var värt det mot Tyskland under WW2.
I det här fallet så har ju sonen inte bara skrivit på ett kontrakt, utan även dött på grund av en ljugokrati.
Ladan med den dåligt intrimmade traktormotorn på 100 hästar är deras sätt att minnas sin son.
WTF?!?!