2022-07-18, 12:42
Medlem
Snapcounts avatar
Hur är det, har det kommit någon video på M270 (MLRS) i aktion ännu ?
Citera
2022-07-18, 12:43
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Ryssland sköt ned sitt eget flygplan. De är nervösa för alla HIMARS så nu skjuter de på allt.
https://twitter.com/antiputler_news/status/1548942529713823747

Men 3 luftvärnssystem, jag tror de har börjat få lite prioritet nu så att Ukraina kan bomba mer med sina flyg, och så att Ryssland inte kan skjuta ned ukrainska HIMARS.
Det var till och med filmat i realtid. På årsdagen till minnet av MH17!!

https://twitter.com/RALee85/status/1548962354595069958
Citera
2022-07-18, 12:47
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VladTheImpotent
Lite otydligt svar från dig på den frågan.

Tycker det vore smartare att vänta till det är helt över
Mål är en sak och måluppfyllelse en annan. Ukraina har t.ex. som mål att återta varje kvadratmeter förlorad mark i det här kriget. Vad väntar sedan? "Ukrainisering"? Fast, sakta i backarna, nu ägnar jag mig åt whataboutism. Vi vet ju inte vad som komma skall.

Jag var förresten ironisk i meningen du kursiverat. Är det så otydligt att jag inte skriver här för att höja eller sänka moralen? Det är trots allt själva syftet med propaganda.
Senast redigerad av Blot-Sven 2022-07-18 kl. 12:56.
Citera
2022-07-18, 12:49
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
14.000 mördade och betydligt fler skadade i Donbass håller inte med din bild av "fred".
De omärkta ryska gröna männen som har omringat byggnaden, kan vara reguljära styrkor från specialstyrkorna GRU, eller det privata militärföretaget Wagner.

Gröna män från GRU eller Wagner
Företaget Wagner har upprepade gånger deltagit i utrensningar av fältkommendanter som konkurrerar med Igor Plotnitskiy. InformNapalm har skrivit om detta i en artikel med titeln “Privata ryska militära företag som utför Kremls brottsliga order“.
https://informnapalm.org/sv/grona/
Vi kan väl hoppas att det var många av dessa falska Ryska inkräktere som enl, mytomanen Vladimir Putin inte alls var Ryssar
Ett par år senare, efter februarirevolutionen 2014 i Kiev, var sanningen helt avskaffad. I Ukraina pågår en västlig aggression mot Ryssland, förkunnade den ryska statliga propagandan. Medan en rysk invasion av Krim skedde förnekade Vladimir Putin inför den samlade pressen all kännedom om ryska truppers närvaro. Männen i omärkta gröna uniformer var ”lokala självförsvarstyrkor”, förklarade han med ett litet leende.
https://www.glasnost.se/2015/i-ryssland-finns-ingen-sanning/
Ofatttbart att stöda en vaneljugande rysk Diktator. Det säger allt om dig
Senast redigerad av Taggad 2022-07-18 kl. 12:51.
Citera
2022-07-18, 12:50
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Håll till godo. Bas efter bas attackeras nu runt Kherson. Svårt att skilja på M142 och M270 dock då båda skjuter samma typ av raketer.

https://twitter.com/bayraktar_1love/status/1548982671979732994
Citera
2022-07-18, 12:54
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount

Nej jag har inte sett någon ännu. jag tror de har lite förskjutning på dessa videos så att man inte skall se var de är någonstans förrän de flyttat någon annanstans. I början var de slarviga med sådant och la upp en massa videos på sociala medier som nog hjälpte Ryssland.
Citera
2022-07-18, 13:00
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Nu får ni ge er. Kärnvapen i Europa skulle orsaka radioaktivt nedfall över västra Ryssland. Det blir inget sådant. Och det behövs inte heller.

Ukraina har en chans kvar att få framgång i detta krig och det är just detta man försöker just nu. Det är en samlad attack i söder mot Kherson. Det finns visst en stor vattenreservoar i regionen och om man lyckas bomba sönder uppdämningarna får ryska armén stora problem. Hursomhelst, blir det någon framryckning för ukrainska armén så kommer vi att se det i det området. Vi kommer antagligen att se något hursomhelst och man kan säga att det redan har börjat med de upprepade attackerna mot Nikolaev med missiler från ryssarnas sida. Senast i natt.

Misslyckas operationer från den ukrainska sidan är det nog kört sedan. Man ska dock inte helt utesluta framgångar. Saker kan förändras snabbt i krig. Men jag bedömer utsikterna till det väldigt små. När sedan ryssarna tar Kramatorsk med omgivningar så tror jag att vi kommer att få se den ukrainska armén falla samman.

Nedfallet från chernobyl motsvarade ca 400kärnvapen. Så stort nedfall från ett 10-tal kärnvapen blir det inte men ryssarna kommer förlora vare sig dom använder det eller ej.
Citera
2022-07-18, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Per-Olof.H
Jaha så du menar att Ryssarna borde ha fortsatt med att "böja sig fram och slappna av"
medans USA fortsatte sin "operation"... Bra tänkt
Alltid detta USA-hat !
Tror 100% av dina inlägg mynnar ut i att USA är dåligt.

I övrigt bör Ryssland självklart hålla sig inom Ryssland

Du kommer säkert svara på detta med att skriva att USA är ett dåligt land ,lol
Citera
2022-07-18, 13:08
Medlem
VladTheImpotents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Mål är en sak och måluppfyllelse en annan. Ukraina har t.ex. som mål att återta varje kvadratmeter förlorad mark i det här kriget. Vad väntar sedan? "Ukrainisering"? Fast, vänta, nu ägnar jag mig åt whataboutism. Vi vet ju inte vad som komma skall.

Jag var förresten ironisk i meningen du kursiverat. Är det så otydligt att jag inte skriver här för att höja eller sänka moralen? Det är trots allt själva syftet med propaganda.
Varför undviker Du återigen att svara på om Du förstår innebörden av det ryska målet att avmilitarisera hela Ukraina?
Men självklart så är svaret ytterst moralpåverkande och det vill Du ju inte bidra med...
Citera
2022-07-18, 13:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Bättre argumentation tack. Ostindiska kompaniet var ett företag, hade ingenting med kolonialism att göra. Sverige hade inga kolonier i Indien. St. Barthlomei i Västindiren var den enda varaktiga svenska kolonin. Sverige hade väl tre andra som varade en mycket kort tid, ex. Nya Sverige i Delaware. Dock ingen i Indien.

Det är ju bedrövligt hur okunniga och oinsatta svenskar är. Missade de varenda historielektion? Tror dom att Columbus upptäckte Indien?

Vad är det med folk?! Har varenda jävel gått särskola? Är varenda jävel hedersmedlemnar i ”Mindre bemedlades riksorganisation”?
Citera
2022-07-18, 13:13
Medlem
Enligt "war monitor twitter" tycks Ukrainska styrkor ha segrat vid Bohorodichne eller i vart fall lyckats trycka tillbaka pedofilfascisterna.

Det tycks också som att Ukraina har segrat vid Dibrovne.

Vad har hänt med pedofilfascisterna? Något verkar fel.
Citera
2022-07-18, 13:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av YerBlues
Alltid detta USA-hat !
Tror 100% av dina inlägg mynnar ut i att USA är dåligt.

I övrigt bör Ryssland självklart hålla sig inom Ryssland

Du kommer säkert svara på detta med att skriva att USA är ett dåligt land ,lol

Det är lite oklart hur det blir bättre med att Ryssland invaderar ett grannland och terrorbombar sjukhus men klart är att Väst lever hyresfritt i Putins, Lavrovs och de övriga krigsförbrytarnas huvud. Att sedan nazisterna, serberna och islamisterna som supportar det kommer lapa upp retoriken är givet men man vill ju kunna se en originell tanke kläckas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in