2022-07-18, 10:37
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefanO12
Byt hand mot kudde och resultatet blir lika.

Skulle säga att en tioårig kille har ungefär samma styrka som en femtonårig tjej, generellt. Svårt att se att hon ska lyckas kväva honom med en kudde utan att han kan värja sig om han kämpar för sitt liv. Har nog gått till på nåt annat sätt, men någon typ av strypning känns som ett rimligt modus operandi.
Citera
2022-07-18, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
Enligt Riks så bor familjen i en SHIS lägenhet.

"SHIS Bostäder erbjuder trygga genomgångsboenden för etablerade och nyanlända stockholmare som av sociala eller ekonomiska skäl har hamnat utanför den ordinarie bostadsmarknaden."

och de hävdade att flickan som fördes ut hade slöja eller något skylande över huvudet när hon fördes ut av polisen, vilket jag tolkar de menar är något som muslimer har över sig.

Även om jag är arg över de misslyckanden som socialtjänsten har, så får jag erkänna att de arbetar med övermäktiga svårigheter och tillstånd utan erforderliga resurser och bristande befogenheter. DET ENDA som socialtjänsten kan och borde göra är att skrika högt och offentligt till regeringen att de lägger börda på deras axlar genom att ta emot fler migranter!

"Nyanlända stockholmare"? Stockholmare som befinner sej i krigsdrabbade länder som behöver fly hem till Stockholm igen? Är det vad som menas?
Citera
2022-07-18, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tolvan
Ingen tvååring utan tioåring.
Byt hand mot kudde och resultatet blir lika.
Citera
2022-07-18, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Skulle säga att en tioårig kille har ungefär samma styrka som en femtonårig tjej, generellt. Svårt att se att hon ska lyckas kväva honom med en kudde utan att han kan värja sig om han kämpar för sitt liv. Har nog gått till på nåt annat sätt, men någon typ av strypning känns som ett rimligt modus operandi.

Du vet väl inte status på den "killen". Det finns väl en anledning till varför hon vaktade honom. Han var kanske ett kolli eller liten för sin ålder eller va fan som helst. Det vet vi inte. Resultatet vet vi med säkerhet.
Citera
2022-07-18, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Kan pojken ha haft som uppgift att passa systern så hon inte gick ut och roade sej utan accepterat sällskap?
Tror mer på att de hade en konflikt och att hon mådde dåligt på det.. Föräldrarna skulle inte lämnat dem ensamma. Huset de bor i har många vräkta missbrukarfamiljer tillfälligt inhysta, just saying...
Citera
2022-07-18, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Gjorde SHIS? Källa?
Det var enligt Riks

https://youtu.be/n3cr-SjXgeI?t=1361
Citera
2022-07-18, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZodiacX
"Nyanlända stockholmare"? Stockholmare som befinner sej i krigsdrabbade länder som behöver fly hem till Stockholm igen? Är det vad som menas?
Det är Stockholms stads definition enligt

https://www.shis.se/
Citera
2022-07-18, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Ett bra inlägg!
Uppenbarligen så är du en ansvarsfull förälder i en mycket svår situation.

Vad du så träffande beskriver är ett bevis på att myndigheterna inte ger det stöd som behövs, vilket i sin tur innebär att den Svenska psykiatrivården i mångt och mycket inte bara har kollapsat men även har halkat fel p.g.a. politiska beslut.

Det borde finnas möjligheter till avlastning och då menar jag inte att varje barn med en diagnos skall erhålla vårdare som stöttar i hemmet, skolan, m.m.
Det borde helt enkelt finnas institutioner där föräldrar kan, i samarbete med psykiatrin och ev. en fungerande socialvård, få barnet inlagt (kortare eller längre perioder, det får bli en sak mellanföräldrar och myndigheterna).
Det skall vara en bra institution som ser till att föräldrar till barn med mycket jobbiga diagnoser inte får dåligt samvete när barnet är där.

I det här specifika fallet så undrar man, trots allt, hur föräldrarna har hanterat det hela? Att myndigheterna inte har gjort sitt, framgår som ganska så uppenbart.

Jag har bott och arbetat i 30 år i huvudsak i länder med klantraditioner (soft som hårda). Skulle det i det här fallet handla om invandrare så skall man ha klart för sig att det i mångt och mycket handlar om skam för familjen?
En familj med klantraditioner gör allt för att dölja att en familjemedlem är alkis, narkoman, psykisk sjuk och har man en barn med en diagnos så är det en skam för familjen och man döljer det och utåt "lever man på" som om allt är normalt.

Istället för att se till att ett äldre barn får vård för narkotikamissbruket, istället för att se till att mamman/pappan får hjälp med alkoholmissbruket och istället för att se till att barnet med en diagnos erhåller den vårt som krävs, så sopas det under mattan tills det är försent.

En klanfamilj med ett barn med en allvarlig diagnos, Socialtjänstens kollaps och den mycket bristfälliga psykiatrivården, där har vi en kombination som bara kan sluta på ett sätt.....mycket illa!
Jag har ochså jobbat utomlands halva mitt liv OCH du prata om PK indoktrinerade svenskar som är bäst i allt och inte resoluta klaner.

Du skäms som jag att vara en svensk vid förfrågan kanske? Ryktet går hur svensken beter sig i den globala cirkusen med batikhäxan som clownen. Svensken som var ett guldkorn är nu smutsen under gästernas skor. Så är det inte där jag bor! Respekt mot landet eller försvinn men lämna gärna kvar huset.

Blev pojken förälskad i en svensk flicka?
Citera
2022-07-18, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Sanatorierna kanske borde återuppstå i någon form igen.

För övrigt ser hon ut som "Cash me outside"-tjejen.

Sanatorium var för lungsjuka med tuberkulos.
Citera
2022-07-18, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
För övrigt ser hon ut som "Cash me outside"-tjejen.

Ser ut som? Vet du vem tjejen är? Är det en av kidnappningstjejerna du tänker på? Tänker du på hon med samma namn som en känd sångerska så är hon för gammal för att vara mgm
Citera
2022-07-18, 11:14
Medlem
Folk har verkligen fastnat att allt är Beyonces fel. Att ni ens skriver att en person och hennes syskon har dödat hennes barn är bara äckligt. Istället för att sitta som apor som plockar loppor från varandras huvuden och tror de random personer skriver är sant vilket bara är idiotiskt. Läs eller lyssna på nyheterna istället på and get your facts straight. Ett brott betyder inte att alla brott är en viss persons fel. Bete er 😊
Senast redigerad av Kara-123 2022-07-18 kl. 11:20.
Citera
2022-07-18, 11:14
Medlem
Förstår ej hur dom kunde tro det var ett sjukdomsfall först? Har hon förgiftat den lilla pojken eller vad
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in